2020-03-13, 20:25
Medlem
fishANDchipss avatar
Nu stänger även Polen gränsen för utländska medborgare.

Läste det på Bild.de
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Har funderat på det och det är troligtvis strategin som körs bakom kulisserna. Varför dra ut på det egentligen. Alla unga och friska borde ge sig ut och bli smittade. Isolera gamla och sjuka

Svårt för Anders och Johan att gå runt och bära på hemligheten

Enda rimliga är att folk i riskzonen sätter sig själv i karantän. Övriga kommer bli smittade. Sverige kommer ALDRIG kunna stoppa en smittspridning med ett politiskt läge som nuvarande råder.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Hemlighetsmakeriet
1 Det är hemligt hur många vårdplatser det finns.
2 Alla uppgifter angående coronaviruset i Sverige, har dom flaggat för ska sekretessbeläggas.
3 Och nu - kommer man mörka altalet sjuka. Man ska sluta ta tester på sjuka.

Ungefär så ja. Ingen kommer att ha koll på när det är lämpligt att hålla sig hemma. Jag tycker ju antalet samtal till 1177 borde vara någon sorts indikator på läget - särskilt om de som svarar på 1177 frågar om folk har feber eller inte. De som har feber borde få en pinne i den statistiken. Annars finns det ingen som har koll på smitt-utbredningen.
Citera
2020-03-13, 20:26
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och där kom det jag befarade...

"Sveriges kärnkraftverk har gått upp i stabsläge sedan både Ringhals och Forsmark har bekräftade coronafall bland sina anställda"

strömavbrott att vänta framöver då.

källa............
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Att han är smittad kanske ?

Sirener i bakgrunden...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Eller hur, känns exakt som arr dom lät orkestern fortsätta spela där på titanic samtidigt som hela fartyget sjönk.

Som ett sista desperat försök att hålla svenska folket lungt.

Sinnesjukt.

Typ hela europa har redan stängt ner sina skolor.
Hade vi varit i krig nu så hade barnen blivit tvingade att gå till skolan skolplikten går före allt annat.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Ta färjan från Trelleborg till Tyskland.

Japp... Sitter och bokar nu för säkerhets skull...

Fans skit!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Foreign virus, Obamas, Chinas, Europes and CDC:s fault, beuautiful plan in place that I have made myself. National emergency.

Ja nog kan han ha tänkt ut en masterplan helt själv som ska rädda USA i första hand och världen i andra. Något om hur dålig Biden är också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Fortfarande inte? De kommer ju att få andra epidemier också, om de inte begraver sina döda. Det kan väl inte vara sant? Om inte annat borde de kunna ordna massgravar eller masskremeringar, som under Pestens tid.

Min farfar dog av Spanska sjukan och begravdes i en massgrav i Sverige.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Ser man till vad som nu händer så finns det inga tecken på att smittans spridnings minskar:
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Den här gången har vi en smitta som sprids fort och det kunde vara värre ja.
Men vad har vi för smitta nästa gång?

10-14 veckor innan vi når peaken enligt britterna. Vi måste upp till 60-80 procent smittade innan det avtar
Citera
2020-03-13, 20:27
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Tror det bara handlar om att äldre människor ha sämre immunförsvar.
Och framförallt sämre hjärtan (och styvare blodkärl).
Citera
2020-03-13, 20:27
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Men ditt fittmongo!?!? Hur fan kan du inte fatta att det är ingen jävel i ålder 20-40msom oroar sig över sin egen hälsa utan man vill inte att sina nära och kära ska smittas om man har folk i sin omgivning som kommer att klara viruset riktigt dåligt.

Helvetet så jävulskt mycket korkad människa, det är ju fan så att man blir mörkrädd!!!

Oj, vad arg du blir. Och vilket dåligt språk du använder och dålig läsförståelse du visar upp.

Jo, det är otroligt många som har missuppfattat hela Corona-grejen som är i 20-40 års åldern och däromkring och som tror att vi alla skall dö.

Nej, jag vill inte heller att de som du, och jag, känner (eller inte känner) som är i riskgrupper pga ålder eller annat skall drabbas. Det har jag inte heller sagt. Om mitt inlägg uppfattades så så är det olyckligt, fel och lite märkligt. Ber dock om ursäkt om så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in