2020-03-13, 20:24
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamiboy
vad tror ni trump säger idag på pressträffen?

Att han är smittad kanske ?
Citera
2020-03-13, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De måste missta sig. Enligt Anders Tegnell har vi ingen större spridning i landet och framförallt inga större mörkertal:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/anders-tegnell-inget-stort-morkertal-av-smittade-i-sverige/
Fan trott. Så sa han för en månad sen:
Ingen anledning
Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsoinstitutet, tycker att det är förnuftigt att människor inte avstår från att resa.

När det gäller den här typen av resor finns det absolut ingen anledning att bekymra sig för coronaviruset. I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget, säger han.

https://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/viruset-stoppar-inte-sportlovsresandet/

Yeah right Anders !
Citera
2020-03-13, 20:25
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamiboy
vad tror ni trump säger idag på pressträffen?

Foreign virus, Obamas, Chinas, Europes and CDC:s fault, beuautiful plan in place that I have made myself. National emergency.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja, men elförbrukningen borde kunna lösas med vattenkraftverk, den minska sannoligt
Jag hoppas det inte blir ett problem, föreställ dig all ”säkerhet” som är beroende av el. Tänk om alla lampor slocknar i en storstad, många ser nog sin chans till lite medeltid i mörkret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Danmark stänger gränsen...??
Vad innebär det nu då??

Jag ska ju köra bil från Småland ner till Frankfurt på fredag... Får jag inte passera genom Danmark med min bil då..?

Nope det kan du nog glömma.
Citera
Medlem
Citat:
Vad innebär det nu då??

Jag ska ju köra bil från Småland ner till Frankfurt på fredag... Får jag inte passera genom Danmark med min bil då..?

Bra fråga - antagligen inteDom säger i meddelandet att man inte kommer in i Danmark, om man inte har mycket angelägen orsa - ta färjan direkt till Tyskland.
Om inte dom också hunnit stänga gränsen..

Så blir det när man inte inför restriktioner från början.. vilken ynkedom detta är..
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Ur ett ekonomiskt perspektiv är det såklart mycket bättre att stänga ner så lite som möjligt. Så ja, det är klokt att förhålla sig neutralt till viruset. Fan, hela ekonomin kan kollapsa. Det blir svårare att återhämta sig efter det än att några hundra åldringar och sjuklingar dör.

För övrigt, hur vet du att viruset är en han?

Några hundra? "herd" strategin resulterar i 50000 döda ca....
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Trump skall tala nu!

https://www.youtube.com/watch?v=q_WM_pMp0Hg
Kommer förklara nationellt nödläge enl. uppgift. Kommer han också skjuta på valet?
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Dalarna är drabbat. Farsan och hans kollegor var tvungna att gå hem tidigt från jobbet igår pga två misstänkt drabbade. Hoppas inte pappa har blivit smittad. Klarar mig inte utan honom
Senast redigerad av GubbenILaddan 2020-03-13 kl. 20:27.
Citera
Medlem
Citat:
Vad innebär det nu då??

Nej, det blir ju svårt om gränsen är stängd, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Ja vafan spelar det för roll nu när de antagligen har >20 000 smittade i landet. Jävla politiker som ska visa sig handlingskraftiga... Som att skjuta på en fiende som varit död i en vecka för att senare kunna säga att man minsann är en hjälte!

Usch! Jag spyr! Det politikerna gör nu kommer bara förvärra den ekonomiska situationen... De kommer dra ned oss i avgrunden för att rädda sina egna skinn!

Det är liksom lite sent påtänkt med reserestriktioner. Kunde varit effektivt för nån månad sen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror ju de höga dödstalen i Italien beror på många äldre och en överbelastad sjukvård men främst på utkylda bostäder så här innan vårvärmen kommit. Lunginflammation och en bostad med 14C inomhus är ingen bra kombination.
Ja det har jag inte tänkt på. Kan absolut spela roll, ofta har de inte alla rum uppvärmda heller. Själv upplevt det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in