2020-03-13, 20:07
Medlem
Blir fan helt panikslagen av att läsa inläggen i den här tråden ju..
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Liken blir ett problem vid massdöd och man kanske inte hinner att kremera/ begrava alla omgående.
Jag antar att en sådan kista rymmer fyra personer och sedan locket på kistan för att inte sprida smitta.

Det tänkte jag inte på.

4 pers. Du är en optimist. Amerikaner är bra mycket överviktigare än genomsnittet. (Sett reportage om att de måste ha större kistor.)
Citera
Medlem
Sveriges beredskap är god.
På rapport säger de att läkare tillverkat visir för ögonen av ”overhead” papper och buntband.

Har de månne hittat en gammal kartong från 90 talet i sjukhusets förråd?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Spelar ingen roll nu vad vi gör, ungdomar mfl kommer inte hålla på någon hemkarantän överhuvudtaget! Har läst och hört flertal som åker o handlar hänger med polare osv trots positivt provsvar.

Outa dem och shama dem i din närhet då för fan. Sån idioti förtjänar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Snittåldern på döda i Italien är >80 år.
Jag undrar om det är nåt de har från gamla influensor och tbc. Kanske har de skadade lungor från detta och ännu mer sårbara. De var ju med innan kriget.
Citera
2020-03-13, 20:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Snittåldern på döda i Italien är >80 år.
Verkar vara en hel del yngre i Italien som är illa däran också. I alla fall om man ska tro den här artikeln:

"Även han instämmer i att antalet unga är stort på sjukhuset – med flera i 20-årsåldern:
– Du har ingen idé om hur många unga vi har här. Jag menar t o m i 20-års åldern utan några underliggande sjukdomar, i behov av lungventilation på grund av horribla lunginflammationer. "

https://samnytt.se/nya-uppgifter-fran-italien-massor-av-unga-med-horribla-lunginflammationer/
Citera
Bannlyst
Var säger Miljöpartiet, FI, Vänstern, feminister och klimatkativister om det uppstådda läget med Coronautbrottet?
Citera
Medlem
kommer man kunna skaffa förnödenheter i sverige när viruset slår till kraftigt?
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Spelar ingen roll nu vad vi gör, ungdomar mfl kommer inte hålla på någon hemkarantän överhuvudtaget! Har läst och hört flertal som åker o handlar hänger med polare osv trots positivt provsvar.

Regeringen i Sverige har fatalt misslyckats.
Vi är fortfarande i första fasen där smittan sprider sig och dessutom okontrollerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Innan man börjar torka golvet bör man stänga kranen.

Jag tycker istället man bör använda vattnet för att driva ett fusionskraftverk.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Samma människor som inte ser några problem med att bekosta brandkår och militär? Jag betalar gärna skatt för beredskap, om inte coronaviruset har bevisat behovet av detta så vet jag inte vad som skulle kunna göra det? Fråga dig själv varför du betalar för diverse försäkringar?
Brandkår och militär är antagligen dimensionerade för de behov som kan förutses, och anses förmodligen utnyttja den kapaciteten. Men det blir nog svårare att övertyga Sveriges befolkning om att vi behöver finansiera en vårdkapacitet som kanske tiofalt överstiger den vardagliga. Det rör sig om åtskilliga hundra miljarder i ökade skatteuttag, knappast möjligt i dagens läge.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Tyska Robert Koch och svenska Folkhälsomyndigheten e samma sak.

De träffas pa exklusiva hotel worldwide kommer med totalt ointressanta uttalanden tex masker hjälper inte osv.

Nu när det brinner uppdagas deras korrupta beteenden

Idioten Tengil stack ju Tom till Somalia mitt i allt ihopa.

Ja eller hur. De kunde inte köpa några masker för några kronor men en resa till Somalia har man råd med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in