2020-03-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blasus
Jag är i karantän med viruset.
Inne på dag 3 eller 4 beror på hur man räknar.
Och jag kan säga att detta är ingen jävla förkylning!!
Hosta från helvetet där jag inte blir förvånad om lungorna kommer ut med hostningarna.
Feber över 40 som inte går att reglera med tabletter mm.
Sämre för varje dag.

Till skillnad från etablissemanget berättar du sanningen. Tack för att du berättar sanningen så att flera kan se till att de smittade får hjälp, och att de som inte är smittade tar det på högsta allvar för att inte bli smittade. Det här är ingen influensa, det här är ingen förkylning. Det är på tid att alla skolor stängs.
Citera
2020-03-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Fan, vårens högskoleprov är inställt: https://www.hogskoleprov.nu/

Det står ju att man inte kan få tillbaka anmälningsavgiften (450 kr) om man inte kan närvara, och inte heller byta provtillfälle till t.ex. höstens provtillfälle. Så, betyder det att det är kört att få tillbaks anmälningsavgiften? Även om de ställer in provet?

Du kan nog utgå från att anmälningsavgiften betalas tillbaka när staten ställer in provet. Annars får du stämma regeringen.
Citera
2020-03-13, 18:28
Medlem
Studsbolls avatar
Det är bra att de rapporteras om kändisar och politiker som får sjukan, det är något som kan lugna ner paniken. När folk ser att dessa inte blir svårt sjuka eller dör kommer det vara en motvikt till panik och spekulationer. Förmodligen kommer de allra flesta i världen få viruset och det är det är det enda som kan få allt att blåsa över. Kommer stackare som redan är svårt sjuka och gamla dö i högre utsträckning än de annars gjort? Garanterat. Resten av jordens befolkningen kommer få lida betydligt mer på grund av ekonomiska effekter än själva viruset. Min gissning är att väldigt många i Sverige är smittade sedan länge och många inte ens vet att de är/varit smittade och all statistik på hur dödligt viruset är bygger på just de personer som blivit svårt sjuka och sökt vård.
Citera
2020-03-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är rätt så fantastiskt att av 800 så behöver bara en vård i Sverige...

Det är ju nästan redan slut på skyddsmaterial i vården. Det är nog full rulle där just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Pollen är i full gång, det har det varit i ca 6v pga av den milda vintern.

Så snacka inte skit.

/en som är allergisk som fan mot pollen.

Full gång är det inte, jag har inte känt av något ännu.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauror
Konstigt vissa länder som Iran Italien är dödligheten större än andra länder, vad beror det på?
Förnekelse.
Citera
Medlem
För lite perspektiv - omkring 60-70 000 människor dör av den vanliga säsongsinfluensan varje år. Corona har hittills orsakat 5,373 dödsfall, så man kan ju kanske anta att det kommer komma upp i minst den siffran åtminstone.
Citera
2020-03-13, 18:30
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Fan, vårens högskoleprov är inställt: https://www.hogskoleprov.nu/

Det står ju att man inte kan få tillbaka anmälningsavgiften (450 kr) om man inte kan närvara, och inte heller byta provtillfälle till t.ex. höstens provtillfälle. Så, betyder det att det är kört att få tillbaks anmälningsavgiften? Även om de ställer in provet?
Eh... Pandemi pågår. Bekymrar du dig seriöst över en avgift på 450 kronor?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Är det någon som vet om man kan äta på Mc-Donalds nu i helgen ? någon som har insider-info hur det går till där vid matlagningen ? hygienen där ? Risken att smittas ?

Ät du. Naturen sorterar bort de mindre lämpade exemplaren.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Många länder har gått ut med liknande information utan att det skapat panik..Det är snarare värre att göra på detta sätt att mörka all som mörkas kan.. Ingen är betjänt av lögner och att man förringar risker. Ren fakta och förklaringar/uppdateringar av strikt fakta är det som fungerar i krissituationer.. Det används ex. av militär och andra för att just undvika panik.. Möjligen så är en majoritet av just Svenskarna dumma får som VILL bli ljug na för i någon sorts falsk trygghet.. Så verkar det ju vad gäller invandringen.. Alla Vet att detta inte är bra men man ljuger för sig själv och säger samma sak till sig sjäv vad myndigheterna säger få då minsan blir det ju helt plötsligt sant eller ?

Regeringens jobb är att få samhället att flyta så bra och tryggt som möjligt. Ljuga ska de absolut inte göra, men det är oerhört viktigt att balansen bibehålls för att upprätthålla ett tryggt samhälle. Kanske att de mörklägger någon information som man inte finner relevant för samhället att veta då det kan ha extrema konsekvenser. Folk rent generellt fixar inte extrem information som tex "hej alla kommer nog bli smittade och 4% kommer dö" så det behöver lindas in i bomull så mycket som möjligt, det kanske är en falsk trygghet ja men oerhört nödvändig.
Citera
2020-03-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är rätt så fantastiskt att av 800 så behöver bara en vård i Sverige...
Vem har sagt det? För det stämmer inte.
Citera
2020-03-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blasus
Jag är i karantän med viruset.
Inne på dag 3 eller 4 beror på hur man räknar.
Och jag kan säga att detta är ingen jävla förkylning!!
Hosta från helvetet där jag inte blir förvånad om lungorna kommer ut med hostningarna.
Feber över 40 som inte går att reglera med tabletter mm.
Sämre för varje dag.
Det du hade var kanske just en liten förkylning?

Jaha, det är inget nytt.. Vissa drabbas värre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in