Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Din fru är en hjälte!
Jo Min fru och alla andra sjukskötersor, underskötersor och vårdbiträden. De bara hugger i och kör på.
Finns väl en och annan som kanske inte borde valt yrket, som sjukanmäler sig i onödan men jag tror det är färre inom vården än i vissa andra yrken. Säkert inte så roligt med hostande febriga patienter runt omkring sig hela dagarna. Där det skall tas prover från olika kroppsöppningar.. Detta slipper ju läkare i regel att göra..Många läkare sitter med en "stänkskärm" fromför nyllet medans skötersor har ett betydligt sämre skydd i form av mask och om de har tur glasögon/handskar.
Men som många har sagt i tråden så är det brist på skydd inom vården..Så i första hand borde skydden hamna där..inte i folks privata lager där de kanske aldrig kommer att användas och bäst föredatum gått ut..
Helst hade jag sett henne i Hazmat. (inte för kinky sex nu) men det skrämmer folk som kommer in i vården lika illa som paniken av smittan.. Vi har räknat med att bli sjuka förr eller senare båda två. Svårt att undvika om man är gift med en sjuksköterska som tar sitt jobb på allvar.. Men som du ser så är det bra att dessa finns.. Vi uppskattar dem då vi väl ligger i en sjuksäng och inte klarar oss själva längre.