2020-03-13, 16:57
Medlem
Haddock93s avatar
Första Coronafallet på Volvo Lastvagnar Tuve enligt rykten. Vad jag hört skulle hen ha vistas i fabriken utan symptom i 2 dagar och kunde därför inte smittas.

Frågan är hur sant det här är, man kanske bara försöker lugna och rulla på som vanligt.

Det är väl bara en tidsfråga tills hela fabriken är smittad.
Citera
2020-03-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag trodde att du var så pass klok att du skulle förstå att jag inte menade folk inom vården.
OK men poliser, räddningstjänstpersonal och bussförare mm är OK?

Idiot.
Citera
2020-03-13, 16:58
Medlem
En norsk beskrivning av förloppet, man räknar med att det varar till hösten,med peak i sommar

https://filternyheter.no/nei-dette-er-ikke-over-i-lopet-av-14-dager-her-er-myndighetenes-scenario/?fbclid=IwAR1_e39QABpvKmDovPGQT8yMeydS0BfQLQTRmEud sLRIzgG3bBEY63Uq3ac
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Om vi inte har 800 döda nästa helg så är det uppenbart att vi alla blivit blåsta av globalisterna för att de skulle kunna krossa världsekonomin.
Annars är det den mildaste och bästa influensaepidemin vi haft någonsin.
1 död hittills.
Ge mig fler döda! Ge mig bevis! Ge mig Digerdöden 2.0 eller så blåser vi av det och går tillbaka till våra meningslösa kontorsjobb, meningslösa dagliga 2 timmars pendling, meningslösa politiskt korrekta klimat, meningslösa mångkultur.

Ge mig Ragnarök och totalt kaoz!
Ni har en vecka på er! Hör ni det globalisterna om ni läser FB.
Ge mig bodybags! Masssor!
Annars var det bara en global blåsning av eliten för att krascha ekonomin och skylla på ett virus.

800 döda kommer inte i närheten av någon digerdöd. Behövs tiotusentals döda svenskar senast på söndag. Annars är det bevisat att corona bara var fake news skapat av CNN.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK men poliser, räddningstjänstpersonal och bussförare mm är OK?

Idiot.

Om de känner sig sjuka så ska de givetvis stanna hemma i alla fall.
Citera
2020-03-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Den verkliga Tomten är GD Carlson, längesedan jag hörde nåt så flummigt...och han styr regeringen med lillfingret. Varför har vi sån inkompetent ledning i Sverige! Det är så orättvist. I Norge och Danmark har de lite ruter i sig. FoHM och regeringen är så sjukt otydliga, inte demokratiskt!

Det ska straffas om man är sjuk på jobbet eller om man reser i onödan. Det är ingen individuell frihet att få sprida smitta/ta smittorisken! Regeringen skapar ett osolidariskt samhälle. Ska vi få stopp på smittan måste det till reseförbud och andra tydliga förbud så folk tvingas följa riktlinjerna/hygienråden!
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Första Coronafallet på Volvo Lastvagnar Tuve enligt rykten. Vad jag hört skulle hen ha vistas i fabriken utan symptom i 2 dagar och kunde därför inte smittas.

Frågan är hur sant det här är, man kanske bara försöker lugna och rulla på som vanligt.

Många import delar etc, Corona kan överleva länge på smittade ställen.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Ja när de nu kavlat upp ärmarna så blir inte allt så genomtänkt. Kulturen åker just nu i en obegriplig gräddfil.
Tack!
Ja. Skulle inte bli förvånad om de tittade på ett papper med sammanslutningar som hade mer än 500 personer och såg. OJ, Högskoleprovet är det ju 70000 personer som gör. Det måste stoppas.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De flesta länderna vill undvika kris. Sverige väntar på krisen - då ska man sätta in åtgärder... Men då är det försent..

Så sant. Det är ingen kris i Sverige förrän det är kris och för sent.
Citera
2020-03-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Statsministern säger att han pratat med Finlands ministrar och säger att Finland gjort samma bedömning som dem (Sverige).

Finland 155 fall
Sverige 810 fall
https://c19.se/

De där siffrorna stämmer ej då de är helt beroende av i vilken utsträckning länderna testar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndAllThat00
Första gången någon nämner lärarna.
Precis, lärarna kan ju också bli smittade och sjuka. Vem ska då ta hand om barnen? Lärarna blir smittade, sen går de hem och smittar sina nära och kära, dessa i sin tur går till jobbet och smittar sina kollegor, kollegorna smittar sina nära och kära, dessa går till jobbet och smittar kollegorna....

Helt klart får lärarna en riskfylld arbetssituation. Skulle tro att många av dem snart blir sjuka och då om inte förr måste skolor stänga.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Hur trovärdigt är ryktet? Det jobbar rätt mycket folk därute så det skulle inte vara så bra om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in