Citat:
Ursprungligen postat av
SnoringBulldog
Detta kommer inte ha speciellt stor effekt i Sverige, ett fåtal gamla personer kommer att dö vilket kommer vara personliga tragedier men positivt i samhällsekonomiska termer. Det hemska med den här typen av virus är såklart att det är orättvis då det är svaga som drabbas. Jag vet ingen som har påverkats i praktiken mer än att de fått jobba på distans hemma.
Skulle detta vara allvarligt hade den samlade expertisen stängt ner allting. T ex om Sveriges agerande hade ansetts katastrofalt skulle ingen från Sverige få resa in i andra länder osv.
Även resonemang kring att flyg är dåligt spelar ju ingen större roll då det inte ens finns trovärdig statistik. Varför är sannolikheten att klara sig i Sverige bättre än i andra länder? Kan ju tvärt om vara bra att resa
Vad märkligt skrivet. Du måste bo i en liten by.
Jag bor i Stockholm. Jag känner till nära ståendes arbetskamrat/er inkl släkt som vårdas för coronaviruset.
Jag känner till skolpersonal som sjukskrivits för coronaviruset.
Jag känner mycket väl till de skolor som stängt för att elev/er inkl släkt har coronavirus.
Jag har hört om folk som kommit in hostandes och febriga på vårdcentraler som sen omedelbart fått stänga och saneras.