2020-03-13, 16:32
Medlem
sannes avatar
Statsministern säger att han pratat med Finlands ministrar och säger att Finland gjort samma bedömning som dem (Sverige).

Finland 155 fall
Sverige 810 fall
https://c19.se/
Citera
Medlem
ningudos avatar
En vecka sent, men nu är jag vartfall ganska nöjd med åtgärderna. Vi får bita igenom skiten, inte så mycket annat att göra nu.
Citera
Medlem
raxmouses avatar
Bra att Löfven erkänner att EU's globalistiska handel inte fungerar vid kris.
Citera
Medlem
Sverige är på elfte plats i coronaligan i världen.

https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic_by_country_an d_territory
Citera
Medlem
Jaha. Fick samtal om att en nära släkting som var på arbete i Göteborg och träffade en som semestrat i norra Italien som fick Corona för någon dag sen, nu också fått ta del av eländet.

Tur nog var vår familj aldrig på besök där.

Personen som var i Italien tog det inte på allvar efter hemgång - alltså någon dag redan efter att paniken bröt ut där på plats - och gick till jobbet.

Uppskattningsvis ett tiotal då som direkt fick samtalet om smittan, sen har de i sin tur nog smittat någon mer..
Citera
2020-03-13, 16:33
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Bifoga en källa eller radera inlägget.

Personlig kontakt som är pilot i USA.
Så ingen idé med någon källa ännu
Det är bara ett rykte som jag sa.
Citera
Medlem
Har Italien mestadels testat inlagda? Eller har dom smittspårat?

Vill veta statistik i åldersgrupper. Skall man gå efter första antagandet så är det ca 20% som blir kritiskt sjuka i åldersgruppen 19-50, i jämförelse med dom äldre då? Eller hur ligger det till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jag brukar ofta äta lösgodis... eller brukade nu då... kanske därför jag har så bra immunförsvar

Ja jag brukar också äta mycket lösgodis så om det hjälper så är det ju tacksamt dock så är Corona-viruset helt nytt för mänskligheten så tyvär så har vi inget skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
I vilka sjukhussängar?

Majoriteten av de som söker vård blir ju inte inlagda.
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför är bunkrandet ett problem? Om många bunkrar avlastas ju det allmänna behovet om läget blir värre? Att bunkra smörjer dessutom ekonomin, eftersom livet fortsätter som vanligt kommer förråden fyllas på i samma takt hyllorna töms. Om leveranserna plötsligt slutar är det bara förnekare som står utan. Vad är problemet? Det är ju bara att ta av sig skygglapparna om man tror att detta kan bli värre, att få fortsätta att knulla coronan utan kondom kan inte vara så jävla viktigt när det kommer till kritan? Sluta leva just-in-time så styr du upp den egna situationen så gott det går, är det svårt att ta in?
För att kaos är inte bra för ett folk. Om alla bunkrar och är hemma, vilka ska då fylla på förråden och vilka ska leverera? Kan fattas mat till äldre som inte handlat. Finns massvis med problem.

Vad menar du i slutet? Det kommer bli värre. Eller iaf. vara såhär en lång tid framöver. Vi får nog vänta några månader innan de hunnit prova vaccin.
Citera
2020-03-13, 16:34
Medlem
Statsministern säger. Att det viktigaste är att stoppa smittan.

GD Carlson har fokus på att skydda utsatta barn.

Sparka GD.
Citera
2020-03-13, 16:34
Medlem
bl1nks avatar
Snart blir det krig pga att länderna inte vill samarbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in