2020-03-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Den stora majoriteten av smittade är Stockholmare i medelklassen som var tvungna att åka till norra Italien och åka skidor mitt i en pandemi. Detta handlade inte om pengar utan att man inte tog det på allvar och är egoister ut i fingerspetsarna.
Även om iranierna givetvis tog det ett steg till och vägrade att testa och hjälpa till med smittspårning.
Men flygen från Iran stoppades för flera veckor sedan.
Nej det var inte flera veckor sedan, ungefär 10 dagar sedan.

Jag trodde iranierna var smarta..

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/vast/svagt-av-sverige-att-stoppa-flyg-fran-iran

Citat:

– Det är skämmigt och ett svaghetstecken för Sverige att stoppa flygen från Iran. Det tycker göteborgaren Majid Keyhanfar, som just nu befinner sig i sitt födelseland för att undersöka nya företagsmöjligheter. Enligt honom är ryktesspridningen värre än smittan.

Alla dessa "flyktingar" som åker på semester till sina hemländer.
Citera
2020-03-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Misstänker att högljudd medelklass kommer få sina barns skolor stängda om de börjar kräva det. Tänk på barnen. Typ.

Nej det är inte dom som bestämmer det. Finns ingen anledning att stänga skolor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Orsaken till att Finland inte stänger skolorna är att deras statsminister är en ung kvinnlig feminist med noll koll och deras regering är en grönröd sörja som Sverige med värdegrundsmuppar

Sverige och Finland snart ensamma med att ha öppet hus på skolorna.

https://ibb.co/BBgQ0fv
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
*Det går rykten nu att USA kommer stänga ner all inhemsk flygtrafik.

Bifoga en källa eller radera inlägget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Översikt av skolor i Europa som är stängda per land
https://ibb.co/BBgQ0fv

Lettland och Estland borde vara röda på den där kartan med, de har nu också stängt sina skolor.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Sverige gör ingen aktiv smittspårning eller förebyggande smittarbete längre enligt mig. All testning gör de på redan tydligt sjuka individer som ändå kräver sjukhusvård.

Man låter superspridarna vandra runt i samhället och sprida smittan.

De smittspårar fortfarande i diverse län men enligt Anders Tegnell kommer alla län göra som Stockholm om citat "någon vecka".
Citera
2020-03-13, 16:31
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Nej det är planerat, liberal kommunisterna vill byta ut befolkningen, att de själva soch deras valboskap skulle drabbas tänkte de inte på så mycket.Tegnell och hans boss är idioter.

Även om det är ett regelbrott att bara hålla med kan man ju inte annat. FHM vet vad det ska göra vad som förväntas av dem inte så svårt heller då de ideologiskt har samma syn på samhället som JÖK-partierna. Men det blir svårare och svårare när viruset börja ta liv och folk inser att råden de fått är tokiga att vården är gravt försummad och underdimensionerad.

Att testa så många som möjligt är rätt, att isolera och sätta i karantän är rätt. Kontrollera vid gränsen är rätt med då säger idioterna att det är orättvist eller att man kan lita på Iran att de flesta inte blir sjuka bla. bla.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolex
Tror inte att folk är så sugna på det. Det krävs utbildning för att hantera denna typen av smitta. Dom kan iofs ta hand om resten av sjuksverige, vilket är positivt!

I vilka sjukhussängar?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Efter att jag torkat rent som vanligt sprayar jag en liten skvätt med T-röd. Det är avfettande, jag gnider inte in det. Men säkert inte nyttigt för lungorna.
Kanske vi självantänder hela högen så småningom. Kremering på plats.

Ja, jag tänker att allt som är fettlösande borde funka? Här borde man kanske även tänka på att "lika löser lika"?
Citera
Bannlyst
Finne det en helt pålitlig källa som bekräftar att barn inte smittar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej det är inte dom som bestämmer det. Finns ingen anledning att stänga skolor.
Jag hoppas corona sprids som en löpeld i skolorna så Stefan löfven får massiv kritik för att hans regering är inkompetenta att fatta snabba beslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnessjuk
Lettland och Estland borde vara röda på den där kartan med, de har nu också stängt sina skolor.
Bulgarien också.

Tur att FHM vet bättre än resten av Europa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in