2020-03-13, 15:54
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Ja han är galen. Han säger att större elever som är hemma från skolan träffas och umgås ändå.. GD ska väl inte bedöma vad elever/studenter gör om skolor/universitet etc är stängda. Dessutom tror jag nämnd grupp är betydligt mer lojala till 1177-råd än styva 50-åringar som tror att de är odödliga...

Skulle tro att myndigheterna är rädda för att det skall driva omkring olika gäng och skjuta och panga på varandra..för att sedan gå ut och våldta Svenska skolflickor.. Bättre då att skolan får hålla dem i schack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Danska Coop slutar sälja lösgodis.
Själv tycker jag lösgodis är rätt så ohygieniskt oavsett coronasmitta eller inte.
Jag ska rapportera till FHM då jag känner ett barn som mår dåligt om han inte får äta godis.
Aha...Danmark...ingen mening då dom inte är spritt språngande galna i det styret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
20 000kr om dagen för management konsult.

Hur blir jag en management konsult? Vilken utbildning krävs?

Ingen utbildning alls krävs. Jag gick bara ut gymnasiet och fakturerar mellan 15-19 om dagen.

Glöm inte att tvätta händerna bara.
Citera
2020-03-13, 15:55
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Fast nu hittar du bara på. Hur vet du att dessa 42 som testades positivt idag alla är allvarligt sjuka? Källa tack. Sverige har 1 som vårdas på intensiven just nu https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Logik! eftersom myndigheterna gått ut med informationen om att endast allvarligt sjuka skall testas..
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Danska Coop slutar sälja lösgodis.
Själv tycker jag lösgodis är rätt så ohygieniskt oavsett coronasmitta eller inte.
Hur är det med dessa salladsbarer som finns i varenda livsmedelsbutik? Har personligen inte velat köpa sånt pga att det helt enkelt verkar snuskigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostkupan
Hoppas och hoppas... såna här människor lär sig aldrig. De är så hjärndöda i feminism, genus, allas lika värde mm. Det finns ingen handlingskraft eller sunt förnuft i dessa människor. Det kommer att bli likadant nästa gång.

Exakt helt fel fokus i det svenska samhället samtidigt som det parallella samhället med invandrare är helt drivande vad gäller kriminella och deras ständiga nedbrytande effekt.

Så löss verkliga problem och lägg ner feminism, genusdravel och livslögnen allas lika värde.

Man märker att ju mer distanserad man är
från verkligheten ala Sverige desto sämre är man på att hantera kriser. Passiva, fega och handlingsförlamade.
Citera
2020-03-13, 15:56
Avslutad
En person från Västerbotten som varit i norra Italien visade positivt.
9 totalt nu i Västerbotten.
https://www.regionvasterbotten.se/smittskydd/coronavirus/pressmeddelande-13-mars-ett-nytt-fall-av-coronasmitta-i-vasterbotten
Citera
2020-03-13, 15:56
Medlem
Provokatörs avatar
Varför envisas dom med att ha dessa teckenspråkstolkar i sina PK som bara tar upp bildyta? Enligt mig är det strukturell rasism då flera grupper som sammanlagt är över en miljon 'svenskar' har ett annat modersmål än svenska inte får någon information i relatid.

Svenskar som behöver teckenspråkstolkning är bara 12.000 och dessutom skulle dom väl klara av att läsa en simultantolkad textremsa som tolken skulle kunna skriva hemifrån istället för att åka runt i folksamlingar och kanske sprida smitta.

Kod:
Finska			235000
Serbokroatiska		113000
Arabiska		93000
Kurdiska		66000
Spanska			65000
Tyska			64000
Persiska		59000
Norska			56000
Danska			54000
Polska			49000
Engelska		44000
Armenska		36000
Turkiska		34000
Somaliska		25000
Ungerska		21000
Ryska			19000
Thailändska		16000
Kantonesiska		14000
Grekiska		14000
Estniska		13000
Tigrianska		12000
Svenskt teckenspråk	12000

Det är i den gruppen vi hittar stora socio-ekonomiska utmaningar med hög arbetslöshet och stora barnkullar, hur får dom del av informationen löpande?

/Provokatör
Citera
2020-03-13, 15:57
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du utgår från att de kommer att dö?
Såvida inte Bolsonaro eller Trump (som inte ens är bekräftad smittad) är sjuka sedan tidigare så kommer de inte kola vippen. De kanske delvis är i riskzonen på grund av sin ålder, men de kommer att få bästa tänkbara vård som en annan bara kan drömma om.

Det är inte den politiska adeln som kommer att dö i första hand.
Bolsonaro blev knivhuggen i buken och har genomgått flera operationer, inte heller är han någon ungdom. Så nog kan han vara i riskzon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Logik! eftersom myndigheterna gått ut med informationen om att endast allvarligt sjuka skall testas..

Du har alltså ingen källa och gissar bara. Snark.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Skulle tro att myndigheterna är rädda för att det skall driva omkring olika gäng och skjuta och panga på varandra..för att sedan gå ut och våldta Svenska skolflickor.. Bättre då att skolan får hålla dem i schack.

FoHM har blivit en uppfostringsanstalt 😂 Stoppa smittan bara, just do it! Annars så måste de sparkas från jobbet hela gänget.
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
VEKA MEDIER

På pressisen idag sa FHM att man inte kan stänga skolor för att då måste föräldrar vara hemma.

En journalist frågade då om varför man inte stänger gymnasieskolor, de eleverna klarar sig bra hemma utan att föräldrar.

Då svarar FHM upprört "VI TYCKER INTE ATT DET ÄR EN BRA IDE ATT STÄNGA SKOLOR"

Då svarar journalisten "Tack!"

Rimligt är väl att ställa gubben mot väggen när argumenten tydligt inte håller

PÅ RIKTIGT VAD ÄR DETTA
Det är "journalism i världsklass" om Aftonbladet får beskriva det själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in