Citat:
Ursprungligen postat av
naturalist1
Yes. Medvetet. Ekonomin har stor betydelse. Se på börstrenden när Tegnell påstod att Viruset primärt skulle spridas i Asien och jämför den marknaden med dagens marknad. Nu när vi får se spridningssiffror som rapporteras från länder som inte styrs av kommunister så bör det indikera ganska rejält att deras siffror är underrapporterade.
Självklart kommer de att göra allt i sin makt för att skydda sin ekonomi. Sunt förnuft.
Den kinesiska regeringen har redan idag implementerat ett socialt bevakningssytem som övervakar alla invånare och graderar dem i realtid. Och denna regering väljer du att lägga din tillit? Det är såna som du som hör hemma i andra del forum. Sådana som inte tar sunt förnuft för vad det är.
Som jag sa så har Kina världens ögon riktade mot sig.
På ett sätt så litar jag mindre på Sveriges regering som gömmer sig bakom att de är ”öppna”, kineserna vet jag vilka de är.
Vi har också ett socialt övervakningssystem här i Sverige, det är bara det att den frihet vi har är en chimär. Myndigheter och företag har snart koll på varenda krona du spenderar, sociala medier etc har koll på allt du gör (och som du faktiskt ”frivilligt” delat med dig till dom som den torsk du är), våra journalister trumpetar ut det som de som styr vill vi ska tycka.
Åsiktskorridoren, minns du den..?
Det har aldrig slagit dig att du är så inihelvete grundlurad?
Ärthjärna!