2020-03-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Men herregud, du verkar helt manisk?! Personen skriver att denne inte träffat dom på 20 år. Vad ska hen möjligen kunna berätta... skvaller?

Nej men googla på brödernas namn och få veta om de bodde i Norrköping eller inte är väl inte så jävla svårt
Citera
2020-03-13, 14:22
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Nej men googla på brödernas namn och få veta om de bodde i Norrköping eller inte är väl inte så jävla svårt

Kommer den simpla informationen få dig att må bättre?
Citera
2020-03-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Kommer den simpla informationen få dig att må bättre?
Ja faktiskt!
Citera
2020-03-13, 14:23
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Skvaller om anhöriga är knappast relevant.
Citera
2020-03-13, 14:27
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Men det är ju inte helt sant. Rebecka valde att själv lämna bort henne på BB, hon bara gick ju.

Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Samarbeta du är fan patetisk, hon lämnade bort sitt barn frivilligt för punderiet, och ville sen ha tillbaka det, hon är en självisk jävla äcklig pundarhora som borde fråntas alla sina rättigheter.

Jag vet inte riktigt varför alla håller på och upprepar denna trådsanning som inte är särskilt sann alls. Det står uttryckligen i förvaltningsrättens dom: "När placeringen av flickan ska verkställas har Rebecka redan åkt därifrån och lämnat barnet hos personalen på BB."

Beslutet om omhändertagandet hade alltså redan fattats och det enda modern gjorde var att lämna BB innan socialsekreterarna slet barnet ur hennes armar. För allt vad vi vet kan socialtjänsten mycket väl ha bett henne gå därifrån innan de kom och hämtade barnet. Socialsekreterare tycker generellt inte om att ta barn direkt från deras föräldrar, det blir så mycket drama då, utan om de kan väljer de alltid att plocka barnen i skolan, på dagis eller, som här, på ett sjukhus.

Mer generellt, och detta är särskilt riktat till den stora socialtjänstexperten DonKilluminati, så kan det vara värt att upprepa att den stora majoriteten av alla omhändertagna barn, vi pratar åtminstone 80-90%, kommer att flytta hem till sina biologiska föräldrar igen. Det är alltså en ganska dålig idé att avliva omhändertagna barns föräldrar medelst kvävning. Tvärtom är samarbete i allra högsta grad en bra idé för att försäkra sig om barnets framtida välfärd och trygghet.
Citera
2020-03-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Skvaller om anhöriga är knappast relevant.

Det är inte skvaller alls jag är ute efter.
Jag vill försöka få mig en bild om att Ps brödrar brydde sig och bodde i stan och kanske själv hade barn som lilla E kanske fick leka med. Om hon hade andra vuxna som med höll koll
Citera
2020-03-13, 14:32
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag vet inte riktigt varför alla håller på och upprepar denna trådsanning som inte är särskilt sann alls. Det står uttryckligen i förvaltningsrättens dom: "När placeringen av flickan ska verkställas har Rebecka redan åkt därifrån och lämnat barnet hos personalen på BB."

Beslutet om omhändertagandet hade alltså redan fattats och det enda modern gjorde var att lämna BB innan socialsekreterarna slet barnet ur hennes armar. För allt vad vi vet kan socialtjänsten mycket väl ha bett henne gå därifrån innan de kom och hämtade barnet. Socialsekreterare tycker generellt inte om att ta barn direkt från deras föräldrar, det blir så mycket drama då, utan om de kan väljer de alltid att plocka barnen i skolan, på dagis eller, som här, på ett sjukhus.

Mer generellt, och detta är särskilt riktat till den stora socialtjänstexperten DonKilluminati, så kan det vara värt att upprepa att den stora majoriteten av alla omhändertagna barn, vi pratar åtminstone 80-90%, kommer att flytta hem till sina biologiska föräldrar igen. Det är alltså en ganska dålig idé att avliva omhändertagna barns föräldrar medelst kvävning. Tvärtom är samarbete i allra högsta grad en bra idé för att försäkra sig om barnets framtida välfärd och trygghet.
Precis, vet inte varför folk har fått för sig att hon lämnade bort barnet frivilligt. Barnet blev tvångsomhändertaget och hon valde att inte stanna på BB och vänta tills det omhändertagandet skedde rent praktiskt. Oavsett vad man tycker om allt annat så kan man kanske förstå att det är en traumatisk situation och att inte alla är starka nog att stanna och vänta på att få se sitt barn hämtas av socialtjänsten.

Sen tåls det att påpekas att den genomsnittliga placeringstiden är ca 6 månader. De flesta barn som placeras omhändertas för tillfälliga problem och flyttas sedan hem snabbt igen.
Citera
2020-03-13, 14:33
Medlem
Citat:
Varför kan du inte berätta mer? Har du någon insyn i deras familj och hur de hade det etc?
Kan du iaf ta reda på om brödrarna bor i Norrköping och har barn själva?

Svårt att googla då deras barndomsnamn (P*ttersson) är väldigt vanligt.

Men så mycket kunde jag hitta att det finns en med storebrors namn och rätt ålder boende i Norrköpings kommun. Sedan om det är P bror eller inte det kan jag inte svara på.
Lillebror däremot finns ingen på Ratsit med rätt namn och ålder. Inte heller med L*ngman som efternamn så han har antingen skyddade uppgifter eller gift sig och tagit frugans efternamn.

Att lägga ut deras namn, exakt ålder mm det gör jag inte.
Citera
2020-03-13, 14:34
Medlem
Citat:
Precis, vet inte varför folk har fått för sig att hon lämnade bort barnet frivilligt. Barnet blev tvångsomhändertaget och hon valde att inte stanna på BB och vänta tills det omhändertagandet skedde rent praktiskt. Oavsett vad man tycker om allt annat så kan man kanske förstå att det är en traumatisk situation och att inte alla är starka nog att stanna och vänta på att få se sitt barn hämtas av socialtjänsten.

Sen tåls det att påpekas att den genomsnittliga placeringstiden är ca 6 månader. De flesta barn som placeras omhändertas för tillfälliga problem och flyttas sedan hem snabbt igen.

Okej bra info. Dock måste hon har varit något sånär i skick när hon fick lillebror för då hade hon kontakt med vården och vad jag vet hade han ingen abstinens.
Citera
2020-03-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minus1234
Svårt att googla då deras barndomsnamn (P*ttersson) är väldigt vanligt.

Men så mycket kunde jag hitta att det finns en med storebrors namn och rätt ålder boende i Norrköpings kommun. Sedan om det är P bror eller inte det kan jag inte svara på.
Lillebror däremot finns ingen på Ratsit med rätt namn och ålder. Inte heller med L*ngman som efternamn så han har antingen skyddade uppgifter eller gift sig och tagit frugans efternamn.

Att lägga ut deras namn, exakt ålder mm det gör jag inte.

Jag förstår dig! Detta är ingen tråd om att hänga ut andra, men det blir så mycket snack i en sådan här tråd. Jag vet också att jag är tjatig men jag måste ha svar! Det känns som min egen dotter 😢
Om det är lillebror som bor i Norrköping kanske han hade koll. Familjen lämnar man ju inte hur som helst, framförallt inte om där är barn inblandade.
Om brodern lugnat ner sig och har egna barn är jag säker på att han älskade henne och sörjer nu. Han gjorde säkert vad han kunde och kanske gjorde han situationen bättre för henne.

Tro vad du vill men sån information får mig att må bättre
Citera
2020-03-13, 14:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Lägger upp den igen här: http://retro.lagen.nu/dom/hfd/2012:35

Edit: Nu ligger det även i min signatur, ihop med övriga dokument relevanta för målet. Så är det rätt lätt för läsare av tråden att hitta alla.
Tack.
För er som inte vet, det är ett prejudikat från högsta förvaltningsdomstolen. Som kammarrätten använde sig av i sin dom i detta öreende.

En praxis jag personligen hoppas ska ändras, kanske genom något man skulle kunna kalla Lex Esmeralda.
Citera
2020-03-13, 15:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ja faktiskt!
Jag, som läst tråden från början. Har för mig att denna information finns långt bak i tråden. Om du går tillbaka och läser från sidan ett så finns väldigt mycket av det du efterfrågar redan i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in