2020-03-12, 19:37
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Första och SISTA gången jag sitter.
Jag var så beredd på att åka in redan förra våren, hade allt fixat, sagt upp lägenhet osv och både jag och min advokat blev chockade när åklagaren valde att överklaga. Sen har det varit en lååång väntan på hovrätten och nu börjar jag nästan längta efter att åka in. Det ska fan inte vara lätt att få göra rätt för sig
Åklagaren var gör övrigt en superfjant som kom invalsande i tingsrätten i svart hellång rock a'la Hollywoodfilm.
Oroa dig inte direkt de kommer gå riktigt snabbt så se till att ordna rutiner snabbt annars kommer de bli långtråkigt o dyl

11 mån . De går fort bara man inte räknar dagar när man kliver in utan det är som samhället i samhället men oavsett jag tror du hamnar på en klass 3 anstalt faktist men tiden går snabbare på en klass 2 då allt är mer inrutat ... De är de inte på en 3a

På en trea såg mina dagar ut såhär

Vakna 11. Äta lunch . Städa nån halvtimme efter man käkat . Kolla på tv ... Äta mer . Fika . Sova nån timme äta mer och mer tv tittande och äta igen sen kolla på tv till 2-3 på nätterna och repeat ... så du kommer gå upp i vikt om du inte har självrespekt och kan ha distans till maten 😄

Somnade inte fören vid 3 på natten ... Dagligen
Citera
2020-03-12, 20:45
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Oroa dig inte direkt de kommer gå riktigt snabbt så se till att ordna rutiner snabbt annars kommer de bli långtråkigt o dyl

11 mån . De går fort bara man inte räknar dagar när man kliver in utan det är som samhället i samhället men oavsett jag tror du hamnar på en klass 3 anstalt faktist men tiden går snabbare på en klass 2 då allt är mer inrutat ... De är de inte på en 3a

På en trea såg mina dagar ut såhär

Vakna 11. Äta lunch . Städa nån halvtimme efter man käkat . Kolla på tv ... Äta mer . Fika . Sova nån timme äta mer och mer tv tittande och äta igen sen kolla på tv till 2-3 på nätterna och repeat ... så du kommer gå upp i vikt om du inte har självrespekt och kan ha distans till maten 😄

Somnade inte fören vid 3 på natten ... Dagligen

Hade du inget "jobb" eller plugg? Jag hoppas ju kunna passa på att plugga lite. Mycket för att kunna ansöka om boja sista tiden. I min hemkommun tar de in nya på vuxenutbildningen en gång i månaden så det hade varit perfekt.
Citera
2020-03-12, 21:42
Medlem
Med anledning av corona har KV nu förbjudit besök från anhöriga, dragit in alla permissioner samt utökad frigång. Inte lätt att sitta inne nu.
Citera
2020-03-12, 23:36
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Hade du inget "jobb" eller plugg? Jag hoppas ju kunna passa på att plugga lite. Mycket för att kunna ansöka om boja sista tiden. I min hemkommun tar de in nya på vuxenutbildningen en gång i månaden så det hade varit perfekt.

Hade städningen på avdelningen. Tog max en timme om dagen .

Ha i åtanke att de oftast när de gäller att plugga väljer att ta in de som inte gått färdigt grundskolan i första hand och utbildningarna dom har lär ha få platser brukar va kurser med start 2-3 ggr år med varav knappt sökbara .

Dvs på pappret låter väldigt mycket bra . Och verkligheten är nåt helt annat och samma sak när de gäller boja med du ska ha en sysselsättning ( funkar via kris även ) då kan sov gå in och betala bojan på 2800 per månad samt fast bostad

Din semester kommer bli bra däremot kommer den INTE bli rolig alls så se till att ta med dig allt du behöver vid ankomst typ rakhyvlar för ett år annars får du snällt köpa de orangea bic engångshyvlare så man skär sönder allt och nagelsaxar för allt är dubbelt så dyrt i kiosken och du tjänar 13 kr i timmen och får ut mellan 500-750 kr .... Varannan vecka...numera får du inte ha egna pengar utan du har de som du ska bränna I kiosken 👍
Citera
2020-03-13, 01:01
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Med anledning av corona har KV nu förbjudit besök från anhöriga, dragit in alla permissioner samt utökad frigång. Inte lätt att sitta inne nu.

Jadu .. större chans att en anställd tar med sig skiten in ..

Trodde du skojade när du skrev de men var visst nytt .. jävlar i min låda de här kommer störa en hel del
Citera
2020-03-13, 08:34
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jadu .. större chans att en anställd tar med sig skiten in ..

Trodde du skojade när du skrev de men var visst nytt .. jävlar i min låda de här kommer störa en hel del

"På Asptunaanstalten i Botkyrka har beslutet vållat raseri.

– Det är upplopp. Personal från Hallanstalten är på väg för att hjälpa till, säger en källa.

Även på Skenäsanstalten så rapporteras oroligheter. "

https://www.expressen.se/nyheter/kriminalvarden-fruktar-corona-darfor-stoppas-interners-besok/
Citera
2020-03-13, 11:15
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
"På Asptunaanstalten i Botkyrka har beslutet vållat raseri.

– Det är upplopp. Personal från Hallanstalten är på väg för att hjälpa till, säger en källa.

Även på Skenäsanstalten så rapporteras oroligheter. "

https://www.expressen.se/nyheter/kriminalvarden-fruktar-corona-darfor-stoppas-interners-besok/

De kommer öka ... Där stod det bara 14 dagar ... Kommer förlängas garanterat

Ja har full förståelse att man inte kommer dit när man är sjuk ... Men är man frisk ska de inte va nåt problem att besöka eller åka på permis
Citera
2020-03-13, 11:51
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
De kommer öka ... Där stod det bara 14 dagar ... Kommer förlängas garanterat

Ja har full förståelse att man inte kommer dit när man är sjuk ... Men är man frisk ska de inte va nåt problem att besöka eller åka på permis

Jag kan väl förstå det på något sätt att man går upp i varv.

Går man på permission så uppenbart så kan man bli smittad och dra in skiten bakom murarna men det resonemanget håller inte om man ser till helheten.

Då skulle plitarna vara helt skilda ifrån de intagna under samma tid och hur skulle det funka?

Lägg därtill det faktum att pengar ifrån anhöriga nu inte går att sätta in så blev det bara för mycket.

Sen vet vi bägge att den monotonin som det finns i ett fängelse, ovanpå eventuella problem och frustrationer som kommer ifrån utsidan, så är det många som redan lider av frustration i grund och botten så det skall inte mycket till för att det skall blossa upp.

Sen har vi Allan Ballan killarna som sitter på en kort volta och bara tycker att det är ball att dra igång något bara för sakens skull.

Som samhället ser ut just dag, med Corona som florerar, så får all dra sitt strå till stacken för att detta skall dö ut fortast möjligt och det måste även de intagna förstå.

Det är surt men så är det och så måste det vara för alla just nu tills detta lägger sig.

Bara min åsikt givetvis.
Citera
2020-03-13, 13:09
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Hade städningen på avdelningen. Tog max en timme om dagen .

Ha i åtanke att de oftast när de gäller att plugga väljer att ta in de som inte gått färdigt grundskolan i första hand och utbildningarna dom har lär ha få platser brukar va kurser med start 2-3 ggr år med varav knappt sökbara .

Dvs på pappret låter väldigt mycket bra . Och verkligheten är nåt helt annat och samma sak när de gäller boja med du ska ha en sysselsättning ( funkar via kris även ) då kan sov gå in och betala bojan på 2800 per månad samt fast bostad

Din semester kommer bli bra däremot kommer den INTE bli rolig alls så se till att ta med dig allt du behöver vid ankomst typ rakhyvlar för ett år annars får du snällt köpa de orangea bic engångshyvlare så man skär sönder allt och nagelsaxar för allt är dubbelt så dyrt i kiosken och du tjänar 13 kr i timmen och får ut mellan 500-750 kr .... Varannan vecka...numera får du inte ha egna pengar utan du har de som du ska bränna I kiosken 👍
Satt du på Asptuna?
Citera
2020-03-13, 17:57
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Satt du på Asptuna?

Nope . Däremot har de blivit sämre där .... Ett jävla dagis på ren svenska .

Nåt specifikt du undrar ?
Citera
2020-03-13, 21:23
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Nope . Däremot har de blivit sämre där .... Ett jävla dagis på ren svenska .

Nåt specifikt du undrar ?
Nej, satt där sista tiden, tyckte din dagsbeskrivning stämde förrutom den som hade paviljongen lagade maten också. Var satt du?
Citera
2020-03-13, 22:30
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nej, satt där sista tiden, tyckte din dagsbeskrivning stämde förrutom den som hade paviljongen lagade maten också. Var satt du?

Slutna

Västervik . Saltvik . Hällby . Visby . Salberga

Öppna

Sörbyn . Svartsjö . Täby . Tillberga . De är dom öppna ja suttit på

Näe men bästa jobbet är nog städ på avdelningen faktiskt . Snabbaste jobbet och minst ansträngning 👌kockjobbet är ett jävla slit och många fall otacksamt .... Tar tid o förbereda lite

Ogillar asptuna när man har boja ... Visst mindre plitar som kollar men kassa besöks tider har dom med .. och mycket kaosfolk
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-03-13 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in