2020-03-13, 09:58
Medlem
Flera av poliserna som jobbat med mordutredningen är på plats i salen. De antecknar flitigt i sina block när 45-åringen pratar.
..

Dom vill kunna slå hål på hans lögner i framtiden?
Citera
2020-03-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att Aftonbladet upphör med direktrapporteringen är inte bra. Ensam på plats blir nu lokalblaskan NA, vars ägare familjen Bonnier redan har tjänat en del pengar de här två åren på rätt ensidiga och okritiska betalartiklar. Det råder inget tvivel om att den tidningen prioriterar att ha ett gott samarbete med berörda myndigheter. Lägg till detta lagmannens försök att undanta fupen från offentlighetsprincipen, uppläxning häromdagen av en åhörare som skrev ned vad som sades, det lagstridiga beslutet om elektronikförbud m.m. Min gissning är att vi sedan inte kommer att få kunna höra ljudinspelningarna från den här rättegången som man annars brukar kunna göra. Det står för mycket på spel den här gången, och jag tror inte att det som står i domen kommer att ge en rättvisande bild av vad som sägs.

Kanske även soro och rothschild är med i det hela.
Om du slutar få högt blodtryck nu så kommer du få tillgång till vad som sägs efter rättegången. Just nu har du liksom vi andra i princip noll behov av det. Så var lugn, du kommer säkert höra nått i b a nden som stödjer rymdödlor.
Lagstridigt förbud mot elektronik, är du totalt världafrånvänd. Varenda djävul som varit i en domstol vet om regler gällande mobil och annat. Djävla mössstock.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2020-03-13 kl. 10:05.
Citera
2020-03-13, 10:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Han bekräftade det i rätten igår.

Han säger det ja.
Är det sanningen?
Citera
2020-03-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
S K A M L I G T

Nja, är det skamligt? Aftonbladet rustar för covid. Sedan är våran nyfikenhet en annan sak. Vi kommer få tillgång till banden förr eller senare. Vi gör ingen samhällsnytta insats här, eller hur?
Citera
2020-03-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Nja, är det skamligt? Aftonbladet rustar för covid. Sedan är våran nyfikenhet en annan sak. Vi kommer få tillgång till banden förr eller senare. Vi gör ingen samhällsnytta insats här, eller hur?

Syftade inte på det. Trodde det var uppenbart
Citera
2020-03-13, 10:05
Medlem
Citat:
Att Aftonbladet upphör med direktrapporteringen är inte bra. Ensam på plats blir nu lokalblaskan NA, vars ägare familjen Bonnier redan har tjänat en del pengar de här två åren på rätt ensidiga och okritiska betalartiklar. Det råder inget tvivel om att den tidningen prioriterar att ha ett gott samarbete med berörda myndigheter. Lägg till detta lagmannens försök att undanta fupen från offentlighetsprincipen, uppläxningen häromdagen av en åhörare som skrev ned vad som sades, det lagstridiga beslutet om elektronikförbud m.m. Min gissning är att vi sedan inte kommer att få kunna höra ljudinspelningarna från den här rättegången som man annars brukar kunna göra. Det står för mycket på spel den här gången, och jag tror inte att det som står i domen kommer att ge en rättvisande bild av vad som sägs.
Du pratar skit. Lindén skulle inte försöka "undanta fupen från offentlighetsprincipen". Mål med känsliga uppgifter i fupen, som han ansåg denna ha, får man sällan ut digitalt. Det har inget med offentlighetsprincip att göra. Du kan försöka få ut fupen från mordförsöken i Eksjö i somras.

Idiot.
Citera
2020-03-13, 10:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
SD har sagt att han inte visste då, att LW:s son fyllde år dagen efter.
Skrev inte LW till SD på kvällen innan hon mördades någonting om att hon höll på och slog in presenter och hade bakat en födelsedagstårta till A.
Var det inte den tårtan hon också ville bjuda SD på?
Citera
2020-03-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Syftade inte på det. Trodde det var uppenbart

Ber om ursäkt för min misstolkning.
Citera
2020-03-13, 10:08
Medlem
Idag är det försvaret som förhör S.

Jag tycker att han svarar direkt, låter självsäker och ger exempel och framförallt MINNS saker. Vissa stunder berättar han spontant om saker som har hänt så långt tillbaka som 2011. Mycket märkligt att han minns helt plötsligt, utan att ens fundera på vad han ska svara.

Dock motsäger han sig själv emellanåt.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Verkar som att de sov hos SD eftersom dottern W*lma svarade på morgonen när Noa ringde.
I varje fall hon.
Av LW:s och UW:s barn sov alla hos sin pappa utom Ar*n. som sov över hos LW pga födelsedagsfirande den 15 /5.
W*lma svarade därför att hennes mobil var skriven på SD.
Själv var hon för ung för att teckna abonnemang.
Hon gav N*a SD:s nummer när han ringde.
Hade hon sovit hos SD och han var i närheten så hade hon inte behövt lämna något nummer.
Hon kunde bara ha lämnat över telefonen.
Så antagligen sov hon inte hos SD.
Citera
Medlem
Citat:
Att Aftonbladet upphör med direktrapporteringen är inte bra. Ensam på plats blir nu lokalblaskan NA, vars ägare familjen Bonnier redan har tjänat en del pengar de här två åren på rätt ensidiga och okritiska betalartiklar. Det råder inget tvivel om att den tidningen prioriterar att ha ett gott samarbete med berörda myndigheter. Lägg till detta lagmannens försök att undanta fupen från offentlighetsprincipen, uppläxningen häromdagen av en åhörare som skrev ned vad som sades, det lagstridiga beslutet om elektronikförbud m.m. Min gissning är att vi sedan inte kommer att få kunna höra ljudinspelningarna från den här rättegången som man annars brukar kunna göra. Det står för mycket på spel den här gången, och jag tror inte att det som står i domen kommer att ge en rättvisande bild av vad som sägs.

Jag har nåtts av preliminär information att tingsrätten i Örebro inte kommer skicka ljudinspelningar från denna huvudförhandling på CD som man brukar göra. Man kommer istället att anteckna ned varje förhörspersons berättelse på papper som allmänheten sedan kan köpa ut. Det blir några tusen sidor troligtvis och avgift tas ut i enlighet med avgiftsförordningen.

Det här görs alltså eftersom det är mycket integritetskänsliga uppgifter som figurerat i rättegången.
Citera
2020-03-13, 10:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Idag är det försvaret som förhör S.

Jag tycker att han svarar direkt, låter självsäker och ger exempel och framförallt MINNS saker. Vissa stunder berättar han spontant om saker som har hänt så långt tillbaka som 2011. Mycket märkligt att han minns helt plötsligt, utan att ens fundera på vad han ska svara.

Dock motsäger han sig själv emellanåt.
Advokaterna och han har nog repeterat vad han ska säga rätt många gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in