Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Invandringen kostar pengar, men de ekonomiska resurserna har funnits nästan hela tiden. Förutom möjligen när vi gjort skattesänkningar på 100 miljarder men även då skulle jag säga.
Som sagt. Vi gick 112 miljarder pluss förra året och så har det sett ut länge. Dessa problem fanns långt innan flyktingkrisen 2015 men har successivt blivit sämre vartefter det privata har tagit över allt mer. Det är inte naivt. Det naiva är att tro att dessa problem skulle ha uppstått nu. Det tar tid att bryta ner vad som var världens bästa sjukvård och skola.
Jag tycker det är larvigt med alla som tror att högerpolitik ska fixa offentlig sektor. Det är faktiskt helt tossigt. En sak om man inte vill ha en stor och ombesörjande offentlig sektor men tro inte att högern har något till övers för den eller ska nunna göra den bättre med mindre pengar. Då röstar man fel.
Det har också läckt ut 100-tals miljarder genom åren på en fullständigt havererad invandringspolitik som inte gett oss något annat, än mord, våldtäkter, utanförskapsområden, genus, hbtq och trams som kostar pengar. Jag har inte sagt att de uppstått nu - det läser du själv in. Men skit samma, nu är vi där vi är, jag har inte röstat på sjuklövern så jag saknar skuld i detta. Orkar inte tjafsa med dig mer, coronan är här för att stanna, pga en felaktig politik och ett haveri i hanteringen. Det är fakta!