2020-03-12, 18:12
Medlem
Gud-Runars avatar
Mänskligheten är tragisk, ett virus som orsakar paranoia, minst 97 av 100 överlever, under 40 år 99,8%
Gamla människor rapporteras dö ensamma i Italien, och jag undrar om de har inte enda släkting eller vän fullt frisk under 65 som törs sitta hos dem och ev. ådra sig smittan.

Jag tillhör riskgrupp men denna hysteri bland unga friska gör mig besviken på mänskligheten.
Var så säker 80% kommer ändå att utsatts för smittan innan den klingar av.
Så perioden att försöka begränsa smitta är förbi.

Det enda positiva av begränsande åtgärder är att de allvarliga fallen hos multisjuka blir i tid mer utspridda vilket är tacksamt då landet saknar beredskap för kriser.
Stora folksamlingsbeslutet är ett sådant, kommer 200 hysteriska människor till lokala vården då de efter någon vecka känner snuva skulle inte ens en god beredskap hjälpa.

Särskilt inte när människor når denna absurda grad av panik så de inte utan minst hot om våld går hem trots att de inte är någon riskgrupp.

För er som tror att prioritering bland dödssjuka är nytt kan ju studera väntetider om bla. om cancer.
Senast redigerad av Gud-Runar 2020-03-12 kl. 18:18.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Jag skrev i mars/april börjar allt.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

🇸🇪
683 fall
1 död
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur är det i Stockholm? Fortfarande fullt med människor ute och på tunnelbanevagnarna?

Lite färre folk på stan än vanligt. Mycket folk i kollektivtrafiken. Gallerian verkade relativt tom.
Citera
Medlem
CoronaVirus News 24/7
@20Coronavirus
·
50s
BREAKING NEWS:

Italy reports 2,651 new cases of coronavirus and 189 new deaths.
Citera
2020-03-12, 18:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godBrotherX
Vad får dig att tro att skolorna kommer att stängas? Svennarna kom ju precis ut med att det inte kommer att hända.

Tids nog sker det. Definitivt innan systemet stänger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Jo, självklart. Om vi ser på hur det blev i Kina ett tag samt Italien så var det ju rusningar som dessa som gjorde att det gapade tomt på hyllorna ett tag.

Det som gör att det gapar tomt är att folk får panik. Dom handlar 10 paket behöver 1. Samhället är uppbyggt efter ett konstant flöde med beräknad åtgång. Den kommer inte att förändras. Enda skillnaden nu är att vissa kommer få kasta massa saker medans andra blir utan.
Citera
Medlem
Norge gör alltid rätt och Sverige gör alltid fel... Norge har redan gjort så att alla som kommer från utrikes ska in i karantär, vad gör Sverige? Jo vi tar in varenda jävla svensson som är på skidresor i Italien och låter dem infektera landet..
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Mötte och Pratade med en som var smittad i måndags, och mår lite risigt idag.

Personen visste inte om smittan i måndags utan fick reda på det i onsdags och jag fick reda på det idag att hen var smittad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Bara att inse att våra liv har delats upp i två delar nu. Före och efter Corona.

Om det nu blir något ”efter”...

Hm tror du har en poäng där. Jag ser positiv på framtiden. Har inget att förlora bara allt att vinna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag märker av att det inte är lika många människor på morgonen. Sjukt. Sjukt också att få leva en historisk tid. Det här kommer man prata om i årtionden.

Precis som all annan skit som den här regeringen och dess handlingsförlamade fårskallar i anknutna organ ställt till med för det svenska folket de senaste åren. Idioten Tegnell personifierar de styrande som påverkat det här landet i fel riktning. Han misslyckas helt med sin ickefungerande hjärna, sedan flyr han med svansen mellan benen.

I Slovakien som skött sitt land utmärkt efter förutsättningarna hittills gällande det mesta har totalt 16 smittade. Tillskillnad från drömprinsens regering stängde de gränserna. De har för övrigt inte en våg av överfallsvåldtäkter på kvinnor kvällstid, tillskillnad från oss.
Senast redigerad av shinker 2020-03-12 kl. 18:15.
Citera
2020-03-12, 18:14
Medlem
LynxBullpups avatar
Sverige tror inte att barn kan smitta andra, vårdpersonal kommer att få arbeta med kirurgmask och visir men inte täta skyddsglasögon 🤯
Citera
2020-03-12, 18:14
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Stämmer det att svarta människors melanin skyddar mot corona?

"We wuz kangz"-gänget hävdar det på Twitter.
Hoppas det stämmer, då har världen en reserv man kan utnyttja och skicka fram i frontlinjen när det krisar rejält. Immuna människor kan inte få softa sig igenom en kris som gäller alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in