2020-03-13, 00:29
Medlem
Fan va kasst detta är.
Drar till Thailand i början på april.
Redan betalt ca 20 000 så jäkla kul är det inte att bara skita i att åka.
Får inte tillbaka en krona.
Värre siffror här så även o man åker så kan man räkna med att åka rakt hem och stanna hemma i 14 dagar.

Inga lätta beslut.
Citera
2020-03-13, 00:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej exakt, hur vet jag det? Men det kräver också motfrågan hur vet du det själv?

Och så länge ingen vet, så bör vi inte utgå från allt för många spekulationer. Däremot har vi exakta siffror på konstaterade fall varav x antal kritiska.

Och då kan man räkna på de siffrorna, för att det är det enda man har. Allt annat är ju bara antaganden.

Ja men sög 95% av alla som blir allvarligt sjuka testas (vi pratar Italien nu va). Hur många av de som fått lite ont i halsen av viruset har uppsökt sjukvård/test? 1%?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Ja, det är väldigt enkelt. De har extrem underrapportering.

Ja och det kan de också ha för de döda. Det är ingen som säger dels att alla döende människor plötsligt testas för corona, eller att de i så fall rapporterar ärligt om detta. Och trots att de har dött av just corona, så kanske journalen inte ens innehåller ett testresultat för covid, varför dödsorsak kan se ut bero på andra komplikationer.
Citera
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ja, men detta är nya Sverige, du behöver bara bry dig om dig själv. Bunkra i tid så slipper du att alls åka till butiken när du verkligen inte vill.

Bor inte i Sverige. Familjen min tycker att hela denna historia är överdriven och att media eldar på folks oro. Men det märks i butikerna här att folk bunkrar och du har helt rätt i att det är läge för det nu.
Citera
2020-03-13, 00:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Herregud, är detta någon skrivelse från en medeltida pestdoktor eller vad

Du lär minnas vad som står där då din kropp skälver av feberfrossa.

Du kan på detta enkla sätt hjälpa din kropp att besegra sjukdomen.

Det du ska undvika är Ipren o annat skit som är febernedsättande.
Citera
Medlem
talad13s avatar
Asså Man Tillåter Inte Sammankomster över 500.

Men, Man Låter Alla Barn Gå Till Skolan Där Det Finns över 500 Elever, Sitte Brevid Varandra, äta Mat Brevid Varandra.

Snälla.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Kan många som testas få falsk/positiva svar då det finns fler Corona-virus?
Covid-19 är bara ett av flera.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Är du politiker?

Ska jag inte få anse att nuvarande regering som uttalar sig och bestämmer om rådande situation har yttersta ansvaret just nu?

Lägg ner snack om förra regeringen.

Faan vad det är politiska troll här!

Det var inte ett politiskt inlägg. Det var ett inlägg om att många inte tänker längre än näsan räcker.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Måste bunkra upp med lite till så jag skall ut imorgon och hämta lite varor. Har även beställt munskydd som antagligen kommer imorgon per paket. Det finns ju faktiskt fortfarande munskydd som går att beställa!

Är det nu ni vaknar? Jag trodde alla fick nyheten i januari.
Citera
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det går inte att mörka dödsfall oavsett vad man sätter för anledning på dom. Vi kommer statistiskt kunna se hur mycket större antalet dödsfall varit under denna period och det kommer inte de styrande kunna städa bort. Vi får hoppas att det inte blir så många men jag tvivlar på de som styr det här landet vet vad de sysslar med. Blir gladeligen motbevisad dock. Vill definitivt inte ha rätt.

Klart det går, skämtar du? De har dolt 60 miljoner mordoffer i Sovjet i hur många år som helst och fortfarande..
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Måste bunkra upp med lite till så jag skall ut imorgon och hämta lite varor. Har även beställt munskydd som antagligen kommer imorgon per paket. Det finns ju faktiskt fortfarande munskydd som går att beställa!

Vad ska du med munskydd till?
Citera
2020-03-13, 00:32
Medlem
farbror Svens avatar
I Frankrike och Luxemburg stängs nu alla skolor och universitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in