2020-03-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju du som inte fattar vad median är. Om du har 9 förekomster enligt följande: 63, 63, 64, 64, 65, 77, 88, 90, 95, vad är då medianen i detta fall?

Halva Sverige håller på som du. Det vill säga bara matar ur er hur hemskt det är och hur mycket hemskare det ska bli. Ni bidrar inte ett smack till något annat än att övertyga er själva om hur hemskt det är och vill att alla ska gömma sig på obestämd tid efter att de handlat upp all ravioli i kvartersbutiken.

Älskar du att omge dig med skräckbilder?

Jag kan svara åt personen
Här är några döda i Kina
http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/02/study-72000-covid-19-patients-finds-23-death-rate
https://github.com/cmrivers/ncov/blob/master/COVID-19.pdf

Har fler mindre studier, material från Italien , ljudfil en annan här på forumet som delats , kinamaterial you name it.
Det är från 40 och uppåt de allra flesta dör!

av 1023 döda så är:

50-59 åringar 130 döda
60-69 åringar 309 döda
70-79 åringar 312 döda
80+ 208 döda
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varifrån får du den siffran (10 %), är det ur din egen bakficka?
Den siffran är dragen ur röven. WHO hävdar en 3-4% (har jag för mig) av bekräftade fall & med tanke på hur jävligt många fler smittade det måste finnas som inte har blivit testade så skulle jag tippa på att dödligheten ligger under 1%.
Senast redigerad av SneakyBeaky 2020-03-12 kl. 23:59.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Javisst, exakt. Sen så låter det bara
"Det som har skett är mycket tragiskt, men ingen kunde förutse eller vara beredda på detta."
"Nu måste vi stå enade och ta nya tag. Sverige har nu ett stort underskott av vårdpersonal som har avlidit i epidemin i Sverige, och detta kommer vi att kunna lösa tack vara alla duktiga människor som nu är på väg hit till Sverige, från Turkiet och upp genom Grekland."
"Vi skall vara mycket tacksamma för detta skänk från ovan"

Lövin och Lööf sitter bredvid och nickar jakande med ett stort leende.
"Vi var visst lite naiva" glömde du...
Citera
2020-03-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag vet inte hur insatt du är. Men nuförtiden så får många barn inte vara ensamma hemma förrän de är 12.
Får? var finns info om det?
Får dom passas hela dagarna av sin 13 åriga syrra då?
Om inte så känner jag till väldigt många områden där sådant sker i massiv skala dagligen, konstigt inte staten ingriper.
Citera
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jaså? Har barn blivit mer handikappade idag emot förr? Ungarna vet väl fortfarande hur man breder en macka i lågstadiet? Eller tar vatten från kran och uträttar sina behov?
Svar ja. Jobbar i skola. Lämnar du två barn utan tillsyn i några minuter har dom tagit ihjäl varandra.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det här är något jag funderat på. Men finns det konsensus i forskningsvärlden kring detta?

Jag börjar med att backa på påståendet om att virus får en ogynnsam miljö vid feber, indirekt är det ju så, men det har troligen inte med temperaturen att göra, däremot mycket annat som sker i kroppen.

Netdoktor.se citat;

Feber är en av kroppens många reaktioner på sjukdom. När bakterier eller virus tränger in i kroppen, aktiveras vårt försvar mot infektioner, immunsystemet. En av reaktionerna är en ökning av kroppstemperaturen. De vita blodkropparna, antikroppar och celler i kroppen, som har till uppgift att slå ut de inkräktande mikroorganismerna, arbetar bättre och mer effektivt när temperaturen stiger något. Mest effektivt arbetar immunsystemet vid en temperatur mellan 38 och 39 ºC. Feber är med andra ord en nyttig reaktion. Därför är det inte säkert att det är bra att använda febernedsättande medel vid måttlig feber.

Jag kan tänka mig att en läkare eller annan kunnig inte påstår ovanstående utan att ha täckning för det, låter högst rimligt och bör vara ett tämligen väl utforskat område.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Lol.

1 norsk soldat är sjuk — 14 000 soldater från 10 länder deserterar.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/corona-paverkar-militarovningar-i-europa

Vilket jävla vapen! Inte konstigt att länder forskar med att ta fram dödliga virus

Varför isolerar inte Sverige skolorna stänger ned dom?
Citera
2020-03-12, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Hur tror ni andra att våra hemlösa, både svenskar och zigenare, kommer att klara sig under de närmaste månaderna?

Blir det folktomt och stängt på stan så tänker jag väl att det inte blir så mycket pengar eller mat att skrapa ihop.

Härbärgen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
"Vi var visst lite naiva" glömde du...

Förstår inte hur Sverige kan vara så naiva grannländerna stänger ner skolorna men inte Sverige
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
https://www.dn.se/nyheter/sverige/akutlakare-larmar-ingen-vet-hur-vi-ska-hantera-misstankt-smittade/

Obs!

HON SÄGER SANNINGEN! VI KOMMER SER VÄRRE SCENARION OM KARANTÄN INTE INFÖRS NU.

Utegångsförbud NU.

Helmasker i produktion/upphandling NU.

NÄR kommer de till folket i mängder?

Militär som skeppar helmasker till folket. Lokala stationer för upphämtning?

Slut diskuterat. NU.

Hur får folket mat levererad? Vilka knytpunkter i stockholm.

Skolor stängs NU.

Agera. NU.

Inte sen.

Folket är redan trötta.

Ett av våra värsta scenarion är när vårdpersonal blir sjuka. Sverige verkar inte ens ha kommit dit i sin förståelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Man vet alltså inte hur många patienter som ligger inne på sjukhusen och som är smittade med viruset och blandade med osmittade patienter.

Låter inte alls bra.

Blir inte förvånad med tanke på de resurser som finns. Att behöva sjukhusvård nu oavsett anledning är ingen höjdare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Att Italien har en högre dödlighet kan även bero på andra faktorer som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Precis. Vilka faktorer nämnde du? Sjukvård, åldersfördelning, generationsboenden, för sent utförda behandlingsinsatser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in