Citat:
Bingo. Detta kommer gissningsvis hålla på i tre-fyra månader, men situationen kulminerar om 4-6 veckor.
Några riktigt tuffa veckor väntar i slutet på april och början på maj... När vi närmar oss juni kommer det börja lätta, samtidigt som folk är härdade/avtrubbade och situationen känns normaliserad.
Till er som vill bunkra kan det vara bra att ta höjd för en månad.
Några riktigt tuffa veckor väntar i slutet på april och början på maj... När vi närmar oss juni kommer det börja lätta, samtidigt som folk är härdade/avtrubbade och situationen känns normaliserad.
Till er som vill bunkra kan det vara bra att ta höjd för en månad.
Tack jag är inte ensam om att misstänka att detta kommer ta lång tid! Jag tror detta kommer ”plana ut” bortåt 2 år.
Inte ens Italien har fått igenom fler än 15.000 fall i vården... dessa utgår jag ifrån är merpart kritiska/svårare fall så de borde utgöra ca 20%. Så 5 x 15.000 = 75.000 smittade just nu... men jag är generös o tar höjd till 100.000 smittade för att vara på säkra sidan.
81% enkla symptom, 14% svåra, 5% akuta länk: http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/02/study-72000-covid-19-patients-finds-23-death-rate
Så nu åter till hur stor andel 100.000 är av 60.000.000 Italienare.
De måste få igenom 100.000 smittade 600 gg genom vården precis som läget är idag!
Men vi drar ned det ännu mer, vi låter endast 50% bli smittade i hela Italien.
Då behöver 300 omgångar med vardera 100.000 människor pytsas ut för att bli sjuka och hamna hos vården.
Som ni förstår kommer detta ta åratal :/
Så hur gör vi? Släpper bromsarna och låter vården krascha totalt ? Läkare och sjuksystrar kommer dö det är det oundvikliga men omgång nr 2 kanske blir bättre när några läkare är tillfälligt immuna efter genomgången sjukdom.
Alltså detta är ett smutsigt skitvirus ur människans perspektiv men en fulländad marodör och tyst mördare ur virus synpunkt