2020-03-12, 23:29
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongBud
Ja
6.räkna med att bli smittat, men du dör nog inte.

Är jag nykter eller är jag Stefan löfven!?
Var ärliga och nyktra nu Boys.

Om en stor del av populationen blir smittad... Ja då kommer du se en sjukvårdskollaps vars like vi aldrig skådat i modern tid. Det är precis därför man vill undvika spridning, att majoritet kommer att överleva det är en annan sak.

Men kollapsar sjukvården pga coronaviruset så kommer alla som är i behov av sjukvård att drabbas, oavsett om du är smittad eller inte.
Citera
2020-03-12, 23:29
Medlem
wedonthavetimes avatar
Någon mer än jag som har bunkrat upp med en jävla massa popcorn samt kopplat in en DVB-T mottagare till hemmabion för att njuta av kommande kaos på TV?
Citera
2020-03-12, 23:30
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Mycket oroande utveckling, jag tror att alla skolor stängs imorgon och sent på kvällen kommer ett uttalande av statsministern att Sverige är nu i karantän och alla ska stanna hemma, mer information följer när jag har filurat ut hur man ska gå vidare, typ.

Nä men så bra blir det tyvärr inte utan några skolor kommer att stänga och vi går från max 500 till 100 för så jävla dumma är de som bestämmer över det här landet!

Tror du har rätt. Kanske har han redan börjat träna på att inte behöva läsa innantill.
Citera
Medlem
Vi har ju inhemsk produktion av sjukvårdsmateriel. Kan man inte speeda upp produktionen av det som sjukhusen har brist på. Eller är produktionen öronmärkt för export till största delen kanske. I så fall borde regeringen kunna införa tillfälligt exportstopp.
Citera
Medlem
Bolsanaro, arsenals tränare Arteta, en mängd andra profiler är smittade. Hur stort är inte mörkertalet? J
Citera
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja precis vad den gjorde i Italien också. Nu rapportera läkarna där om yngre patienter som behöver respirator.

Den bästa sättet just nu är väl iallafall att lyssna på dem som är mitt i epedemin. Om vi stänger eller isolerar så hoppas vi ju på ett bättre förlopp, då är det ju bara att öppna igen. Men om vi inte gör det, vågar jag inte tänka på?

Tänk som han Björn Olsen sa, infektionsläkare.

Bered dig på det värsta - och hoppas på det bästa.

Om det bästa kommer som jag och du hoppas på, är det bara att öppna upp karantäner igen som de så smått börjar göra i Kina. Där de börjar få stopp på viruset.

Ja det är märkligt som du säger att Italien påstår något som inga experter håller med om eller något annat land har erfarenhet av.
Citera
2020-03-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Någon mer än jag som har bunkrat upp med en jävla massa popcorn samt kopplat in en DVB-T mottagare till hemmabion för att njuta av kommande kaos på TV?

Dieselaggregat också då? För du tror väl inte kraftverken kommer fortsätta gå när operatorerna fått corona?
Citera
2020-03-12, 23:31
Medlem
Man kan väl ha någon skola öppen för kritisk personal om de är så svårt att ta hand om sina ungar?? Stäng resten en månad.

Sakta ner spridningen, återigen, så våra redan överbelamrade sjukhus får en chans.

Spelar ju ingen roll, som det är nu kommer ju ungarna bara smitta föräldrarna, så till slut står vi där iaf, utan kritisk personal.

Hur svårt ska det vara?

Vi har just nu plats för 87 kritiskt sjuka i Stockholm som det är..
Citera
2020-03-12, 23:32
Medlem
ganglere2s avatar
Har idag fått höra att det blir telefonmöte nästa vecka istället för irl. Bra när företag, myndigheter och privatpersoner tar sitt ansvar och gör vad de kan.
Samtidigt kan man ju inte isolera sig helt. Inte på eget initiativ och ensam iaf.
Jag tycker att de styrande borde ha tagit sådana beslut för länge sedan.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Överlever man på enbart havregrynsgröt?

Hahahah ska du verkligen bara äta havregrynsgröt tills denna krisen är slut?! Tack för ett gott skratt iallafall.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Varför skulle de agera? Detta är ju jättebra tycker de. Ju fler äldre och sjuka dör, desto bättre tycker de att det är.
De har nämligen redan fördärvat Sverige bortom igenkänning med enorma problem inom vården, äldrevården, osv. Så om de lättar på trycket genom hundratusentals avlidna äldre och sjuka i Sverige så är det ju en fantastisk vinst för de.
Då får de ju ännu mer pengar över till att dammsuga övriga jordklotet på folk som kan gå på bidrag här i Sverige!

Kanske så man tänker men jag ser 3 problem:

1. En stor del av alla som dör är deras väljare.
2. Problemen kommer bara bli värre om man inte agerar just ekonomiskt och andra allvarliga samhällsproblem.
3. Många kommer skylla på sossarna att de inte agerade i tid, det hade kunnat rädda deras föräldrar..
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Lögnhalsen Löven säger att man förberett under senaste månaden
https://www.svtplay.se/video/2596510...ler-presstraff

Sverige har en tillverkare av riktig skyddsutrustning, Sundström.

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)

https://www.svtplay.se/video/2595360...20%3Cbr%20/%3E

Sanslöst om det är så.

Tyvärr fungerade inte länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här