Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Har du någon som helst källa som säger att 90 000 personer kommer avlida i Sverige? I så fall skulle den vara 90 gånger mer dödlig än vanlig influensa. Det är nu dokumenterat att många smittade får milda symptom. 500-1000 döda ser jag inte som osannolikt, men 90 000 har jag extremt svårt att tro på.
Av döma av den totala inkompetensen hos statliga myndigheter och den utbredda apatin och inkompetensen inom den svenska läkarkåren så skulle jag gissa på 500K döda i Sverige tills det blir allmän frivillig gräsrotskarantän av ren dödsskräck.
Det kommer att gå mycket fortare än vad ni tror för smittan att täcka hela folket eftersom tillväxten är exponentiell, och man blir inte immun efter genomgången infektion utan man kan bli återinfekterad och då blir det ännu värre än första gången. Om tre veckor borde vi börja ha våra första fall av återinfektion och då kommer medelåldern på de som dör att sjunka och då blir det panik på allvar. Till slut så kommer alla intensivvårdsplatser att vara upptagna av barn och tonåringar och ingen över 25 blir intuberad.