2020-03-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Snarare en katastrof för ryssland som är oerhört beroende av högt oljepris.
Ja katastrof nu om man låser sig vid en specifik sak
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Helt fel.

Italiens 5% dödlighet ligger ju i att testerna är helt skeva, man skall ha i beaktning att merparten av dom smittade ej är bokförda.
Antingen är Sydkoreas 0.8% dödligheten närmare sanningen. För de masstestar. Eller så har Sydkorea en snällare variant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Finns det någon punkt då viruset självdör för att det blir för varmt eller något sånt?
Har vi någon yttre gräns på hur länge den här cirkusen kan pågå?

Fråga Iran, de hade 31 grader i medeltemp idag.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Enligt en doktor från WHO så finns det inga bevis på att corona skulle försvinna vid våren eller dylikt. Ett falsk hopp enligt honom iafl. Vaccin kanske kommer ibörjan av nästa år om jag minns rätt av presskonferanser i USA med deras läkemedelsbolag iafl men att treatment kan komma tidigare.

Treatment har vi redan, det kallas respirator, men bara de 100 första fick, och nu är vårdtimmarna slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Vad är det för efterbliven logik, jag har vidtagit åtgärder, tycker du att jag ska springa runt i panik och skrika att vi alla kommer att dö.
Jag är inte extremt orolig och framförallt inte för egen del dock orolig för mina föräldrar.
Mest orolig är jag för ekonomin och vad som kommer hända med samhället, svenska myndigheter har inte kontroll.
Det är alltid samma visa, de är handlingsförlamade och extremt långsamma.

Dock så finns det inte särskilt mycket som jag kan göra utöver att se på detta elände och skaka på huvudet.
Sen så kommer jag att fortsätta att ösa skit över Tegnell dag som natt över hela internet det har denna inkompetenta människa förtjänat.

Vilka åtgärder har du vidtagit, kan du ge några tips till alla trådläsare så att de inte smittar sina egna och dina föräldrar?
Citera
2020-03-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Snarare en katastrof för ryssland som är oerhört beroende av högt oljepris.

De lever på gas. Inte olja.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tänk om han har rätt då?

Tegnell har en benägenhet att öppna truten för media ganska ofta så säg mig EN enda gång där tiden har visat att han har haft rätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Ok, tack för bra svar! Ska bokmärka länken och se den imorgon. Har du möjligtvis i huvudet inkubationstiden? 1 vecka?

Ungefär 2-14 dagar var det senaste jag såg.
Citera
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag är helt chockad! Anders Tegnell anser att Italiens råd behöver inte Sverige följa

STÄNG ALLTING

Men vi ska fokusera på det som är viktigt nu

- Vi ska inte gå till jobbet
Men vi ska gå och lämna hämta på förskola, skola om vi är sjuka. Det spelar ingen roll, för att vi åker inte omkring som de som åker från en fotbollsmatch gör. Vi åker inte från förskolan med buss, tunnelbana, och kanske måste handla osv.

Så. Ni som förespråkar nedstängning av allt. Ska staten gå in och betala era "löner" då? Eller är ni beredda på att leva på era besparingar (för majoriteten här handlar det kanske om deras föräldras )?
Citera
2020-03-12, 22:30
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Du är i förnekelsefasen.

Läkemedel görs inte i Sverige. De görs i kina med råvaror från Indien.

Mat görs av svenska bönder.

Vi ska inte riva globen, vi behöver utrymme för dödssjuka.
Kina ska väl också slå igen butiken tänkte jag väl.
Köper du ofta mat direkt av bonden? Findus eller Scan står det på min mat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Inte så att jag misstror uppgifterna om sjuka unga människor men jag skulle väldigt gärna vilja se litet trovärdig statistik kring detta. För bara ett par dar sen kom det tydliga signaler om att de svårt sjuka i Italien nästan enbart var 70-plussare. Vad skulle i såna fall den plötsliga ändringen ifråga om ålder bero på?

I Lombardiet är medianen på intuberade människor 51.
Notera: Medianen.
Och man ser en trend på att yngre och yngre blir svårt sjuka.

Källa: ur munnen på ansvarig läkare för Corona enheten i Lombardiet i officiell intervju i engelsk tv.
https://youtu.be/9mrPHO-nkVE

Sedan undrar jag på vilket sätt det är ok att "bara äldre" riskerar ett svårt tillstånd.
Varför fortsätter folk upprepa det?
Då kan vi väl bara gå ut och börja skjuta alla 70+ om det ändå är ok att dom dör?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Bara 8 nya fall i Wuhan, smittan avtar kraftigt i Kina, endast 11 döda i hela landet.
Allt vände när dom stängde ner regionen.
Något som svenska experter tvekar på om det har nån effekt.

Sorgligt att man litar på Kinesiska myndigheter före svenska.
Jag och flera med mig sa redan när vi såg åtgärderna Kina tog till för att få stopp på smittan att det kommer gå åt fanders för demokratiska länder och i synnerhet Sverige som måste ta hänsyn till värdegrunden, vi får se hur länge värdegrunden trumfar smittspridning av coronaviruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in