2020-03-12, 21:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippesasfalt
Undrar om det rentav är lika bra att dra på sig Corona nu och få nån slags immunitet innan viruset muterar och blir starkare till hösten?
Om det muterar så upphör väl även din eventuella imunitet?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
De rika kommunernas skolor kan nu fortsätta vara stängda. Dagens presskonferens var för deras skull. Lidingö, Danderyd, Viktor Rydberg och Manilla kan nu ha stängt och hänvisa till detta beslut.

Jag blir uppriktigt ledsen när jag läser detta. Men hennes tal ger indikationer på att hon förbereder oss och alla skolor på att det kommer nytt beslut om stängning av skolor i morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
"Drottning Letizia Ortiz Rocasolano bär på viruset, skriver Daily Mail. Hon ska enligt tidningen ha hälsat på coronasmittade jämställdhetsministern Irene Montero genom att ha skakat och kindpussat henne vid ett evenemang på fredagen."

Från Aftonbladets chatt. Kanske inte det bästa sättet att hälsa just nu.
Länka
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Var ser du Sabuni?

Hon blev väl stoppad från att delta i någon radioprogram för några dagar sedan då hon nyligen rest i Norra Italien. Kanske dags att utveckla symptom nu?

Tänk om hon smittat samtliga partiledare - de sågs ju i onsdags?
Hon var med i nyheterna idag
Citera
2020-03-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Jag säger inte att FHM och Tegnell är felfria, myndigheter och personer i ledande position måste vara mottagliga för kritik.

Min poäng är att i kristider är alla experter, och kritiken här på FB är sällan saklig. Människor utan kompetens i ämnet ger sig in i debatten som experter. Hur många på FB visste ens vad R-tal var innan coronaviruset dök upp?

Jag är inte heller ett fan av Sveriges styre och hur många myndigheter sköts. Men trots det litar jag mer på FHM än Flashback just nu, även om man blir förstummad av vissa uttalanden...

Exakt. Tegnell, folkhemsmyndigheten med flera är experter och vet vad de sysslar med. Kanske inte alltid blir optimala lösningar men de gör vad de kan för att stävja detta i sin linda.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Kriminella är nog mer av riskgrupper då många är rökare och konsumerar en del alkohol och droger. Ju sämre skick kroppen är i (sömn, rökning osv) ju sämre tål man coronaviruset...

Vi vet inte hur många kriminella finns i Sverige och hur många kommer att bli sjuka eller mer benägna att begå brott nu när coronaviruset härjar. Samtidigt vet vi inte särskilt mycket om de kriminellas livsstil.
Jag är så säker som du är på att kriminaliteten inte kommer att öka på grund av viruset.
Citera
Medlem
Lite konstigt att de bannade folksamlingar på mer än 500 personer när det var 500 personer smittade i sverige. Sen så riskeras väl folk smittas även vid 500 personer än inga alls.
Citera
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Jag säger inte att FHM och Tegnell är felfria, myndigheter och personer i ledande position måste vara mottagliga för kritik.

Min poäng är att i kristider är alla experter, och kritiken här på FB är sällan saklig. Människor utan kompetens i ämnet ger sig in i debatten som experter. Hur många på FB visste ens vad R-tal var innan coronaviruset dök upp?

Jag är inte heller ett fan av Sveriges styre och hur många myndigheter sköts. Men trots det litar jag mer på FHM än Flashback just nu, även om man blir förstummad av vissa uttalanden...

Skulle säga tvärtom, litar mer på Flashback.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
I Sverige dör ca 4.000 personer var månad.
I världen har det dött runt 5.000 som haft Covid-19. Det är främst äldre och multisjuka.

Tankar runt det?
Fler ändå faktiskt, det dör ungefär 90.000 i Sverige varje år, vilket blir 7500 per månad.

Men det spelar väl ingen roll egentligen?
Folk dör av svält runt om i världen också, ska vi då sluta kämpa emot allt annat? För vi kan ju alltid hänvisa till att det dör fler i svält..

Främst äldre säger du. Kan inte du gå fram till dina föräldrar och säga såhär "Mamma och pappa, det här är ingen fara. Det är främst äldre som dör".
Har inte dom rätt och leva också utan att behöva utsättas för något som vi kan hindra om inte naiva svenskar springer runt och inte bryr sig om sådant som inte drabbar just en själv?
Citera
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Lär bli en 14 dagar skulle jag gissa på. Då jag inte är någon expert vet jag inte om 14 dagar är det mest optimala. Om stängning av skolan ska vara lönt borde nån form av utegångsförbud även sättas in, så ungdomar inte sticker och shoppar på gallerior.
//Skalman

Ja men man borde få gå till Apotek och mataffärer + Ta Luft om man inte har balkong
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det är bara att njuta medans Sverige går under, vi har första parkett! Det är det inte alla som har!

Resten av världen kommer att kunna dra viktiga slutsatser av detta experiment i Idioti, -"Så går det när man låter ett land styras av vänstervridna kärringar och fittgubbar!"

Som att stå mitt i vägen när det kommer en långtradare körandes i 5 km i timmen, men i ren förbjuffning stå kvar tills man är platt! Till alla andras förundran dessutom.

Va fan klagar du då över? Med din inställning kan du inte gnälla ett skit på nåt i det här landet eftersom du är en äkta landsförrädare.
Så här talar en äkta Sverigefiende. Eller ”vän” som ni kallar er.
Visste att såna som dig inte är ett skit oroliga över samhället, ni HOPPAS på att det ska gå så dåligt för Sverige som möjligt. Med vänner som er behövs inga fiender. Hoppas du tillhör en riskgrupp så du får njuta extra mycket då.
Citera
Medlem
Citat:

Litar du mer på Sverige än Danmark och Norge?

Skillanden i beslut är anmärkningsvärd och kommunikation till medborgare skiljer sig också på många sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in