2020-03-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Om skolan stängs på måndag. Hur länge tror och tycker ni det ska vara?

Såhär är det.

Detta kommer pågå i minst ett år till.

Om man stänger skolorna kommer man inte kunna öppna på ett jävligt bra tag.

Därför man först (nu idag) har ändrat så huvudmannen (rektorn) får ha skola över sommaren eller extra terminer.

Först när det är klart finns förutsättningar för att stänga.

Stängningen kommer. Men de kommer först försöka att inte stänga. De vet att det kommer bli liv om det så försöker först vända opinion.

För om man stänger är det SVÅRT att öppna ex innan sommaren.
Citera
Medlem
Portugal stänger skolorna månaden ut.

https://www.noticiasaominuto.com/mundo/1431484/ao-minuto-quarentena-nao-sao-ferias-pandemia-e-controlavel-diz-oms
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Senast nytt från lite runt om i världen!

Grekland stänger alla domstolar, teatrar, biografer, gym, lekplatser och nattklubbar i landet, efter att ha redan stängt skolorna för två dagar sedan.

Israel stänger alla skolor och universitet från fredag ​​13 mars

Irland tillkännager att alla skolor kommer att vara stängda i 17 dagar från och med idag. Inomhusmöten på mer än 100 personer och utomhusmöten på mer än 500 är förbjudna.

Storbritannien - Boris Johnson har adresserat nationen idag.
Han kallade coronavirus "värsta folkhälsokrisen för en generation"
Han varnade att "många familjer kommer att förlora nära och kära innan deras tid"
Storbritannien ligger 4 veckor efter Italien
verkliga brittiska fall troligen upp till 10 000

Turkiet har stängt alla skolor i en vecka och universitet i 3 veckor. Lektionerna genomförs online

Norge stänger landet i 2 veckor framåt.

167 nya fall i Sverige, som meddelade att testning för Covid-19 kommer att upphöra om du inte är inlagd på sjukhus eller tillhör en av riskgrupperna. Även om du rapporterar corona-liknande symptom. Helt sjukt! Tack Tegnell!
Senast redigerad av JeffreyEpstein 2020-03-12 kl. 21:29.
Citera
Medlem
Etisk panik.

Vad tror ni, är vi mitt inne i peaken nu?

Karantänen är ju sombekant i två veckor, och de som inte blivit smittade än lär väl inte bli det heller. Jag tänker mig att räkna 2 -3 Veckor från att sjukdomen kommit till Sverige. Om den smittas så extremt snabbt, så betyder väl det att de som blir sjuka - har redan blivit smittade. Så vi väntar en vecka till. Sedan lär väl molnen skingra sig lite igen.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Märks nu tydligt att Tegnells plan är att så många som möjligt här i Sverige ska bli sjuka för att sedan bli immuna så att smittan inte ska spridas. Då har vi "flockimmunitet" som han beskriver det.

Blir tydligt nu varför han anser att man inte ska försöka stoppa spridningen. Vilken vidrig masterplan det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Våra politiker klarar inte ens av att tackla en influensa. Hur ska det bli när en större katastrof inträffar?
Jag är inte orolig för Corona men jag är orolig när jag ser hur dåligt allting fungerar i kristider.
Nu fattas bara en invasion från främmande makt(Ryssland) så är kaoset fullbordat.
Citera
2020-03-12, 21:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Är det ditt svar på ditt idiotbeteende om att belasta sjukvården i onödan?

Att svenska myndigheter kommer klara det här.

Mycket märkligt svar som inte härrör ämnet alls.

Men nej.
Det gör de inte, om de får handskas med idioter som inte förstår enkel logik dagarna i ända.

Asså, jag är norsk och bor i Norge och för att par dagar sen bad dom folk som hadde varit i kontakt med folk från riskområden och sen blev sjuka om att testa sig. Nu testar dom inte längre, dom har med andra ord bytt strategi....

DET var min poäng, men det förstod inte du. Okej?
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Oj, kan man vara mer mottaglig för virus/sjukdomar om man tränar för mycket? Vad för träning och vad är för mycket?

Fast nu missuppfatta du mig, är det asperger? Viruset är farligt dina lungor,hjärtat hjärna kan ta skada. Men dessa faktorer jag beskrev kan ha det avgörande för liv och död.
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
"Drottning Letizia Ortiz Rocasolano bär på viruset, skriver Daily Mail. Hon ska enligt tidningen ha hälsat på coronasmittade jämställdhetsministern Irene Montero genom att ha skakat och kindpussat henne vid ett evenemang på fredagen."

Från Aftonbladets chatt. Kanske inte det bästa sättet att hälsa just nu.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Imorgon kommer stockholm till 100% stängas och troligt vis göteborg och innan helgen är slut hela södra sverige.

Allt för att ta det i etapper och invänta folks reaktioner och få alla att smälta detta.

Misstänker att högljudd medelklass kommer få sina barns skolor stängda om de börjar kräva det. Tänk på barnen. Typ.
Citera
Bannlyst
Är det bara jag som ser jävla arabisk text på frontsidan av Expressen hemsidan. Vi lever verkligen i Sverige 🙏
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Polisen har redan gått ut med att stölder, bedrägerier och trafikbrott inte kommer att utredas. Passcentraler etc hålls stängda.

Jag vet. Där är helt oförståeligt att de kommer ut och säger sådana saker. De underlättar bara de kriminellas aktiviteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in