2020-03-12, 20:59
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Tänkte bara krasst ekonomiskt nu. Virus är naturens sätt att hålla befolkningsmängden i schack. Alla idioter och svaga dör.

Skulle nog vilja påstå att även smarta kan drabbas. Även friska kan avlida.
Citera
2020-03-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Hon kommer bli smittad Vem ska styra skutan när hela regeringen blivit utslagna av COVID-19?
Det är ingen som styr nu, sitter bara rövslickare och lyfter fet lön för att se båten driva i vinden efter dom system som redan finns på plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Tycker det låter bra, och skit i om det är mycket folk eller inte.
Så länge inte någon går och hostar dig i ansiktet vid chipshyllan kan du vara lugn.
Tvätta händerna när du kommer hem. Men vem fan gör inte det? Det har jag gjort sedan jag var fem år när jag varit utanför dörren.
Men så är jag mer eller mindre aldrig sjuk heller.

Samma här fast nu tvättar jag två gånger och skrubbar med nagelborste. Känns iallafall bättre efteråt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Sömn/kost har också stor betydelse också droger. Mycket som kan bara avgörande också att träna för mycket är livsfarligt om du har covid utan att veta om det. Men att gå promenad är helt ok. Så det är omöjligt att säga just nu men den information som finns ute vad som orsaker det. Inom snart framtid kommer sanningen fram. Samma med de läkare som jobbar röven av sig som dör. Dom sover absolut inget+stress det är lika farligt som underliggande sjukdomar.

Oj, kan man vara mer mottaglig för virus/sjukdomar om man tränar för mycket? Vad för träning och vad är för mycket?
Citera
Medlem
Coronasmittan har nått sin topp i Kina!!

Enligt TV4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Här har du ännu ett exempel på hur sjuk man kan bli även som ung och frisk: https://www.youtube.com/watch?v=7JedXOgOPC8

Osäker på om snubben i videon strukit med än eller ej, men ser ju definitivt inte lovande ut.

Ja men det KAN du ju bli av en hel del annat med .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Men det jag inte förstår är varför det skulle fungera bra att stänga skolor i andra länder? Så i Danmark och Norge har sjukvårdspersonal inga barn???? Vad är den egentliga sanningen bakom detta tror ni?

Enkelt, flera som sagt det redan. Ladorna är tomma, folk måste jobba och betala skatt. Att vi skulle stå väl rustade för detta visar man tydligt att vi inte är genom att enbart lägga undan en extra miljard...
Har nära vänner som säljer labb-utrustning som aldrig förr just nu, och med en miljard kan jag lova att man inte kommer speciellt långt om man även ska betala lite löner...
Citera
Medlem
Varför sluta sverige att räkna fall?
Är inte det ganska dumt att inte testa alla?
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag vill lära er att tänka och sluta bete er som känslostyrda idioter, man kan ju tro att ni är kvinnor i åldrarna 18-29.
Okej. Ytterligare en panikslagen människa som inte vet hur han ska förbereda sig. Det är lugnt alltså, men du får nog lugna ner dig med fördomarna om du ska komma någonstans. Trevlig kväll
Citera
2020-03-12, 21:01
Medlem
Björn Olsen sa precis på TV4 (det sista som sas på tv4 special) om vi vill undvika kaos på sjukhusen måste vi ta till mer drakoniska åtgärder nu.

PS
Magnus Ranstorp
@MagnusRanstorp
·
5m
Varför får jag känslan av detta när Sverige och beslutsfattare ska agera mot #CoronaVirusSverige ”The Four Stage Strategy” https://youtu.be/nSXIetP5iak via
@YouTube
Senast redigerad av pollarn 2020-03-12 kl. 21:03.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Eller peta bort snor från rinnande näsa… varför är hon inte hemma om hon är sjuk? Typ föregå med gott exempel? Att göra som man säger?
Ha, ha.

... och så oerhört omdömeslöst även om hon trodde att hon gjorde rätt. "Jag vill inte peta mig i ansiktet, kan någon ge mig en näsduk". ANNAN människa ger henne en näsduk som denne tar i med händerna (transferering av virus/bakterier). Ministern tar näsduken med sina egna händer och gnider in den andra människans eventuella virus/bakterier in i sin egen näsa. Hon tvättar INTE händerna efteråt utan lägger åter händerna på podiet.

Men en god illustration av hur Sverige arbetar med den här epidemin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
https://www.di.se/nyheter/harvardprofessor-upp-till-70-procent-av-varldens-befolkning-kan-smittas/

https://www.di.se/live/merkel-raknar-med-att-40-60-procent-smittas/

Sluta håna andra din inkompetenta idiot. Öppna google och sök innan du börjar knappa in ett inlägg här.

Med jämna mellanrum ser jag muppar som dig trilla in här och bara helt ogenomtänkt, men kaxigt, slänga in kommentarer. Om och om igen.

Kan inte några av er bara gå och dö eller nåt?
Ni är otroligt energikrävande.
KAN smittas. Du hänvisar till media som jublar när sådana här saker inträffar eftersom de tjänar pengar på folks oro. Naturligtvis tar de fram värsta tänkbara scenarier som aldrig kommer inträffa i praktiken.

Sluta vara så jävla korkad, man kan ju tro att du aldrig utvecklades från schimpansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in