2020-03-12, 20:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Regeringen är ju infiltrerat av ryssar!! Bränn alla skolor och häng alla!

Vad har ryssarna nu gjort för fel som har med det här att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Nu ska jag ta ett exempel

Om mitt barn blir allvarlig sjuk eller dör av coronasmittan för Att inte våra myndigheter stänger ner skolor/dagis då hade jag personligen sprängt regeringen. Jag tror att man måste begå grova saker mot dessa nissar i kostymer för att de ska förstå allvaret. Allt de tänker på är Sveriges ekonomi och hur de ska rädda sin inkomst.

Hade jag ungar så skulle jag hålla dem hemma om jag ansåg det befogat. Säg att de är sjuka eller något. Man kan inte alltid gå efter vad myndigheter säger och lyda det blint.
Citera
2020-03-12, 20:35
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
nu trollar jag inte!

Men jag vet inte varför, men jag börjar fan tro lite på AT iallafall. Tror faktiskt han har rätt på vissa punkter, t.ex att vi inte har haft smittan lika länge som UK trots lika många fall. De har t.ex 10 döda och 20 kritiska, och en bunt tillfrisknande. Vi kanske fångade skiten lite tidigare. Om vi nu kan ta detta på allvar, så finns det kanske en chans att undvika total misär..

Sorry, Pandoras ask är redan öppnad med fri smittspridning och det myndigheterna gör i Stockholm är att försöka rädda de svårast sjuka samtidigt som antalet smittade ökar över hela landet. Karantän är enda lösningen men frågan är hur långt det går innan poletten trillar ned hos de som bestämmer?
Citera
2020-03-12, 20:36
Medlem
det positiva med att barnen går i skolan och käkar varandras snor är ju att dom blir smittade och kan bygga upp immunitet. Det absolut viktigaste är att så många som möjligt blir smittade nu
Citera
Medlem
När frånvarande elever missar nationella prov och undervisning måste lärare skapa extra uppgifter samtidigt som de täcker upp för sjuka kollegor.
Facket oroar sig för lärarnas stigande arbetsbörda.
– Betygsättningen kommer bli svårare än någonsin, säger Ragnar Sjölander, gymnasielärare och ordförande för LR Stockholm.
Citera
Medlem
Stänga skolor är kontraproduktivt. Man ska vara mycket försiktig med att ta sådana drastiska beslut.
Citera
Medlem
Men herre gud fattar ni inte vad han säger.. Han säger ju rakt ut att samhället har släppt ansvaret för den allmänna befolkningen. Sjukdomen skall nu ha sin gång, döda de gamla och svaga så att resten av befolkningen kan utveckla en immunitet mot covid-19. The end game is afoot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Herregud, varenda jävla vegan står o snorar i pressträffen, de kommer ju att sluta som Irans hälsominister som snorade i tv och dog 2 dagar senare.

Det är nästan lite humor i det hela, hon gick bakom skynket o snyta sig 😂😂👍

Klart fan vi vanliga dödliga ska arbeta och ha barnen i skolan, så de kan få in så mycket pengar som det bara går.

Jag hoppas att ni sjuka spottar på varenda dörrhandtag hos myndigheterna när blodet rinner på gatorna!

...å innan hon snöt sig så hade hennes näsduk precis passerat två personers händer....
Pedagogiskt.
Citera
Bannlyst
99 % av folk i denna tråd är känslostyrda dumskallar. Corona har i princip inte dödat någon som inte varit gammal eller sjuk av något annat. Ändå råder total panik och folk beter sig som om jordens undergång var nära.

Ändå rätt intressant att se hur korkad den stora massan är. Riktiga IQ-befriade lemmings. Börja tänk och sluta drabbas av panik, era stenkorkade fanskap.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Blablablabla.

Fram med skydden på gator och torg till pendlare biobesökare u name it (ffp3/ögonskydd) sakta ner farten på smittan så vården klarar av sitt arbete.
Det är brist på skyddsmaterial i vården. Redan. Hur kan du då tro att man skulle kunna få fram masker till människor generellt?
Citera
Medlem
Norge är i lockdown mode nu.

Skolorna stängs och folk som inte har "viktiga" jobb ska stanna hemma hädanefter.
Ko
Folk rensar alla butiker nu och hyllorna står tomma.

Det jag varnat för sker nu i Norge. Folk som inte förstår (väldigt många) är i paniktillstånd.

Norska regeringen vädjar till sin befolkning att inte rensa och köpa hem ALLT från butikerna. Det skiter folk fullständigt i... Folk är så jävla korkade... Skitbra när antalet kunder ökar 300%... Om man är så jävla rädd för Corona så kan det ju inte vara en hit att trängas med folk i ett fullsatt varuhus.

Misstänker att jag åkt på Corona viruset, hade trassel med luftvägarna igår, samma sak med min äldsta son som också hade feber som peakade under natten med feberdrömmar som följd. Idag mår han som en prins samtidigt som jag mår som en kasse skit, men "astman" har lagt sig. Mår bättre nu än jag gjorde i morse.

Vila vill vila och vatten fixar biffen!

Jag är inte orolig. Jag har alltid fixat lunginflammationer galant förutom bakteriella lunginflammationer och det ska jag nog kunna undvika.

Gott nytt år!

B-)
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-03-12 kl. 20:39.
Citera
2020-03-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
När Anders Tårtan Tegnell står i regim-TV och säger att det inte hjälper att stänga skolor och hänvisar till "många studier" så önskar man att han kunde vara mer specifik och ge referenser. Vilka studier visar att det inte hjälper?

Följande kommer från Science, som rimligen borde vara en hyfsad källa:

https://www.sciencemag.org/news/2020/03/does-closing-schools-slow-spread-novel-coronavirus

Jag vet att man kan komma fram till olika slutsatser i olika studier, men, som sagt, vilka studier lutar sig Tårtan mot när han argumenterar mot skolstängningar samtidigt som land efter land i vår omvärld stänger sina skolor?
Jag vet inte hur jag ska förklara det men Tegnell är en idiot. Han gillar att prata och psykopater gillar honom för han är lätt att manipulera.
Imorgon när regeringen förstår att de är den första regeringen i historien att bokstavligen bli lynchade för det här om de har fel i efterhand så kommer han vända kappan efter vinden och stå där och göra en pudel.
Citera
2020-03-12, 20:37
Medlem
Fantastiskt utbrottet har inte ens tagit fart i Sverige ännu och det är redan brist på materiel.

Något säger mig att Sverige kommer bli bland de hårdast drabbade i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in