2020-03-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Håll dig hemma om du kan, jag är sjuk som fan just nu.

Och den här vil du inte ha, jag lovar.
Nej, du har bara aldrig varit riktig sjuk, hade du varit sjuk på riktigt hade du inte suttit på
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Trycket på sjukhusen kommer öka radikalt om skolorna hålls öppna. Då blir det ännu fler patienter per personal.

Stackars de som jobbar i vården. Måjnga som redan är halvt utbrända.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tyvärr tror jag att det ligger något i det du påstår.

Var i Hällefors häromdagen, såg bara pensionärer och negrer.
Tänkte "Helvete när det brakar lös här".

Det kommer inte finnas hjälp att få.

Vi har förrädare vid rodret.

Har aldrig varit i Hällefors, gud bevare... stackars pensionärer.

Ja, ett myteri har nog aldrig varit mer underbyggt och förtjänt!
Citera
Medlem
sverige e så pinsamt det kan bli. Man diskuterar och drar ut på tiden om studenter ska studera på helgerna och man ska dra ut på terminerna..??? førkorta loven? hahaha asså!!!!!

Sätt en 14 dagars karantän som era andra skandinaviska länder gjort och diskutera saken under tiden.!!!! Helt otroligt... Vad håller sverige på med? Varfør tveka? Varför e det viktigare att prata om att kanske gå i skolan på helgerna och førkorta loven istället før att sättas i karantän direkt? Sorgligt.....
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jaha smart beslut.

Om barnet blir smittad i skolan så kommer ju mamman bli smittad och sen smitta alla sina kollegor i vården.

det är exakt vad som kommer att ske. Sverige kommer att utradera sin egen sjukvård. Alla läkare och sjuksköterskor kommer att bli smittade via sina barn i skolan. Vänta ska du se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
nu trollar jag inte!

Men jag vet inte varför, men jag börjar fan tro lite på AT iallafall. Tror faktiskt han har rätt på vissa punkter, t.ex att vi inte har haft smittan lika länge som UK trots lika många fall. De har t.ex 10 döda och 20 kritiska, och en bunt tillfrisknande. Vi kanske fångade skiten lite tidigare. Om vi nu kan ta detta på allvar, så finns det kanske en chans att undvika total misär..

Vi vet inte hur många som dött av Covid eftersom vi vägrade testa svårt sjuka patienter med oklara lunhinflammationer. När Stockholm till slut sket i det och testade ett fall kom det så småningom att bli vårt första registrerade dödsfall.
Citera
Medlem
Alla förväntade sig att dom skulle stänga skolorna. Istället får vi mer skola nu på helger och under sommaren ska barnen tvings till skolan. Det är skarpt läge nu och inget får komma i vägen för den kulturmarxistiska indoktrineringen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så här blir det när överbefolkningen av jorden går vidare. Tråkigt att det blivit så här
Hoppas vi har ett vaccin snart. Ta hand om er där ute.

Fuck of jag blev av med jobbet och skall sprida smittan överallt till allt och alla trapphus, hissar, dörrar , tåg, affärer överallt !! Hämnas på staten och överbelasta systemet !

Tänk om Kalle 42 år tänker så?!
Han känner sig åsidosatt, bortglömde och deprimerad pga dåliga framtidsutsikter. Arbetslös i minst 2 år (spanska sjukan tog 2 år)
Hur skall regeringen få bukt med dessa människors känslor? Skall de stödbetala honom direkt eller betala alla löner på hans företag ?

Vad är planen ? En stor depression bland mänskligheten väntar :/
Detta spiller över på alla branscher
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sverige har lägst antal vårdplatser inom EU, det säger allt.

Ladorna är fulla, vi är väl förberedda enligt våra styrande

Jag tyckte mig minnas att kommunernas ekonomier krisade nyss och att sjukvården gick på knäna runt om i landet men måste ha drömt allt.
Bara att maniskt recitera gamla sosseklyschor ... "vi är väl förberedda" "vårt försvar är starkt" "vår ekonomi är stark"
Citera
Medlem
Covids avatar
Vid febertemperatur 40°.

Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Om man andas in genom näsan är luften c, a 30 grader eller mer beroende på luftemperaturen utomhus.

Vid vilken temperatur '' dör'' corona virus?
Citera
2020-03-12, 20:31
Medlem
När Anders Tårtan Tegnell står i regim-TV och säger att det inte hjälper att stänga skolor och hänvisar till "många studier" så önskar man att han kunde vara mer specifik och ge referenser. Vilka studier visar att det inte hjälper?

Följande kommer från Science, som rimligen borde vara en hyfsad källa:

Citat:
There have been a number of studies that have looked at reactive closures. These analyses, including a paper in Nature in 2006 using math models [of an influenza pandemic], typically find that such reactive school closures for a moderately transmissible pathogen reduces the cumulative infection rate by about 25% and delay the peak of the epidemic [in that region] by about 2 weeks. When you postpone the peak, you also typically flatten the epidemic and space out your cases. This has value. It means that the incidence on any given day is lower, so we don’t overburden our health care system.

[..]

Proactive school closures—closing schools before there’s a case there—have been shown to be one of the most powerful nonpharmaceutical interventions that we can deploy. Proactive school closures work like reactive school closures not just because they get the children, the little vectors, removed from circulation. It’s not just about keeping the kids safe. It’s keeping the whole community safe.

[..]

There was a wonderful paper published that analyzed data regarding the Spanish flu in 1918, examining proactive versus reactive school closures. When did [regional] authorities close the schools relative to when the epidemic was spiking? What they found was that proactive school closing saved substantial numbers of lives. St. Louis closed the schools about a day in advance of the epidemic spiking, for 143 days. Pittsburgh closed 7 days after the peak and only for 53 days. And the death rate for the epidemic in St. Louis was roughly one-third as high as in Pittsburgh. These things work.
https://www.sciencemag.org/news/2020/03/does-closing-schools-slow-spread-novel-coronavirus

Jag vet att man kan komma fram till olika slutsatser i olika studier, men, som sagt, vilka studier lutar sig Tårtan mot när han argumenterar mot skolstängningar samtidigt som land efter land i vår omvärld stänger sina skolor?
Senast redigerad av VarmaDrycker 2020-03-12 kl. 20:34.
Citera
2020-03-12, 20:31
Medlem
EM skjuts upp

Uefa vill skjuta upp fotbolls-EM ett år, till 2021, enligt uppgifter till franska L’Equipe.

Tidningen skriver att Uefa kommer att meddela detta under ett telefonmöte med alla 55 medlemsnationer på tisdag.

SvFF:s ordförande Karl-Erik Nilsson har dock inte nåtts av indikationer om en flytt av mästerskapet.

Det var den sommaren men det är väl förståeligt...
Senast redigerad av juggovic 2020-03-12 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in