2020-03-12, 18:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Vanliga förkylningar och influensor har ju dock inte slutat existera bara för att coronan går nu. Men jag förstår att man blir nojjig.

Att vanlig förkylning o influensa inte minskat drastiskt tyder på att folk inte skyddar sig själva eller försöker begränsa smittspridning.

Slutsatsen är att allmänheten inte förstått alvaret i situationen.
Citera
Medlem
Är det någon idé att bära någon mask när jag åker med pendeltåget? Eller ska jag fortsätta tvätta och sprita sönder mina händer, undvika folk som hostar och inte röra ansiktet?
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Kina svetsade in sin pestsmittade befolkning för att rädda det stora flertalet. Det fungerade. Kina vann mot Corona. Segern är i princip klar, så länge man inte släpper in svenskar, italienare och andra européer i landet.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Önsketänkande. Decamerone handlar just om hur en grupp adelsmän isolerar sig på landet och överlever...

Det är ett skönlitterärt verk om tio (10) personer. Man skrev även om drakar och mirakel på medeltiden. Det är inte en historieskildring. De var där i 10 dagar, digerdöden härjade i flera år.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jaha, 2087 fall av corona i Sverige, Danmark och Norge sammanlgat. Särkerligen mångdubbelt fler smittade.

1 DÖD, 1 era idioter. VI SKULLE ALLA DÖ. VAR ÄR ALLA DÖDA?! VAR ÄR ALLA KRITISKA FALL PÅ IVA?

Om inte vi ser 300 döda inom en vecka så har alla snackat SKIT. Era jävla foliehattar.

Över 15.000 smittade och 1.000 döda i Italien. Säger det dig inget? Och varför tror du att Sverige inte kommer att gå samma öde till mötes?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
... och de 3-4 döda hade räddats med stängda skolor?
Hänger inte med i ditt resonemang.

Jo absolut så är det. Inte dom nästa 3-4 döda, men en bra del av dom som har plats kring 4-500 att dö.
Citera
Medlem
Man måste börja stänga ned samhället i en eller två veckor till att börja med, många verkar inte förstå sitt eget bästa och andras bästa.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Förkylning på dagis ska man ej gå med. Det är enligt folkhälsomyndigheten. Precis som du inte ska gå med det till jobbet.

Jag har verkligen inte hört EN ENDA förälder som tycker att man bör stänga skolorna, annat än här inne. Inte någonstans! Då har jag som sagt barn i både skola och förskola, och har därmed kontakt med mycket föräldrar. Ingen har sagt det.

Region Skåne hade en PK tidigare idag, sändes på Facebook, kommentarsfältet svämmade över med stäng skolorna NU!

Fanns dock ett par klarsynta som lät meddela att Regionen inte bedriver skolverksamhet.
Citera
2020-03-12, 18:59
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Okej nu har över 1000 personer dött i italien av viruset.

Att det bara skulle ha dött 3 gånger fler i kina kan ju inte vara annat än ren bullshit.

Skulle inte bli förvånad om det var så att 100 gånger fler dött i kina, inte bara 3 gånger fler.

Kina mörkar utav bara helvete.

Eller så är det att det funkar utav bara helvete att under hot om våld tvinga tillbaka folk i sina lägenheter. Det är liksom svårt att smitta folk då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Du blir inte immun mot Corona, så du hinner åka på det fler gånger ❤️

Nog blir man immun alltid, annars skulle man aldrig bli frisk från början.
Vad som händer är att viruset kommer studsa runt i världen och muterar lite i taget, om ett år eller två kommer den tillbaka, tillräckligt förändrad för att ditt immunförsvar inte känner igen den.
Eller i värsta fall känner igen den, men inte kan neutralisera den, då får du en värre sjukdom.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
finns det ny statiskt på dödsfall och åldersgrupp?? Den jag hittar är 1 månad gammal. Och det kan omöjligt vara identiskt
Dom flesta är över 60 och har en annan sjukdom också exvis diabetes
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Uppfriskande kommentar mitt bland alla domedagsprofeter.

Känns nästan som att vissa sitter och hoppas på virusapokalypsen. De har tittat på för många zombie-filmer.

Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Okej nu har över 1000 personer dött i italien av viruset.

Att det bara skulle ha dött 3 gånger fler i kina kan ju inte vara annat än ren bullshit.

Skulle inte bli förvånad om det var så att 100 gånger fler dött i kina, inte bara 3 gånger fler.

Kina mörkar utav bara helvete.

This!

Kina lär ha en hel del lik som ligger och ruttnar just nu. Vi vet alla hur Kommunisterna i Kina löser problem med befolkningen *host himmelska fridens torg host*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in