2020-03-12, 20:24
Medlem
Jon.Holmss avatar
Litauen har bara tre (!) smittade men stängde ner alla skolor och förskolor direkt. Men det är klart, det landet styrs ju inte av galna feministfittor!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Corona beräknas smitta 60-80% av befolkningen. Dödligheten kommer att hamna mellan 1% (Sydkorea) - 6% (Italien)

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset-varsta-basta-och-mest-troliga-scenariot/

Inte troligt att en miljon svenskar dör av covid-19.

Så här blir det när överbefolkningen av jorden går vidare. Tråkigt att det blivit så här
Hoppas vi har ett vaccin snart. Ta hand om er där ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Varför har man beslutat att sluta testa folk?

DE HAR ÄVEN BESLUTAT ATT INTE GE NÅGON MER INFORMATION OM ANTALET SMITTADE I SVERIGE!!!

helt stört!!

Fast vi har ess i rockärmen ! Vi har Norge att kolla på så vet vi ungefär!!

Även ca 1 vecka efter statistiken i Frankrike och tyskland dvs de ligger lite före i smittspridningen där så jag kan lätt se en ungefärlig siffra!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Men lämna ungarna hos morfar, mormor, nån släkting, hur jävla svårt kan det vara?

Detta är ju ett sinnessjukt resonemang!

Fast dessa är RISKGRUPPER som hon också tog upp vilket låter rimligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tegnell fattar inte att om vi stänger skolor så minskar vi smittspridningen och färre behöver sjukhusvård.

Du verkar ha missat detaljen om flockimmunitet så tillåt mig att upprepa. Detta är ett virus som är här för att stanna och det bästa sättet att mota bort skiten är genom flockimmunitet. För att uppnå detta kommer det givetvis krävas att fler blir sjuka och utvecklar immunitet. Att låsa inne en befolkning kommer enbart att skjuta upp eländet.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är ju egentligen ganska galet att det inte finns en förberedd plan på hur man ska kunna stänga skolor för att begränsa smitta vid en pandemi.

Har de kommit på nu att barn i skolan kan ha föräldrar som jobbar med viktiga samhällsfunktioner?

Är det fantasilösa människor de rekryterar till att göra upp krisplaner?

Tydligen fantasilösa, okreativa och platta människor men med rätt värdegrund!

Glöm inte den! Vi kanske har kass beredskap, men vi har rätt värdegrund!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är realist. Du måste titta på hur det ser ut i Italien. Jag har fått flera ögonvittnesskildringar därifrån, p.g.a. jag har genemsamma vänner. Och det är inte vackert.

Men jag hoppas att du har rätt och inte jag...

Italien kom ju in helt snett i virussmittan, vi har större chans att hålla undan gamla och sjuka, vilket jag förutsätter är högsta prioritet. De flesta, säkert upp emot 18-19 st av 20 ( eller ännu fler) kommer att få lindriga/mycket lindriga symptom, är min bestämda prognos.
Citera
Medlem
Fan vad dom ska krångla till det. Nästa gång det här händer, släpp inte in en jävel i landet utan att dom har en väldigt bra anledning + karantän och corona prov på dom
Citera
2020-03-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nu ska de sluta att kolla hur många som är smittade i Sverige. Är det för de har tappat kontrollen helt?

ursäkta?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Glöm inte bränn och plundra och häng förädrarna!!

Nu är det bara brända jordens taktik som finns kvar för att stoppa smittan! Bränn ner allt, allt skall förgås i ELD!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landifrittfall
Tack för att det finns någon annan kristen som vågar uttala sig. Håller helt med dig. Plus att vi börjar ta fram våra biblar och till exempel börjar läsa psalm 91 om hur Gud kan beskydda oss från den förödande pesten.

Amen broder!

Citera
2020-03-12, 20:26
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Corona beräknas smitta 60-80% av befolkningen. Dödligheten kommer att hamna mellan 1% (Sydkorea) - 6% (Italien)

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset-varsta-basta-och-mest-troliga-scenariot/

Inte troligt att en miljon svenskar dör av covid-19.
Då ska man också komma ihåg att Sverige har 2.2 vårdplatser per 1000, Sydkorea har 11, Italien har 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in