2020-03-12, 20:17
Medlem
JayDee78s avatar
För guds skull!!!

Gör som i Norge och Danmark: UNDANTA BARN SOM HAR FÖRÄLDRAR SOM JOBBAR INOM VÅRDEN ELLER ANDRA SAMHÄLLSVIKTIGA FUNKTIONER!

Ska det bli "Det är inte jämlikt" alá Anders Tegnell av detta också?
Citera
2020-03-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenvarld
Eller vanlig förkylning. Skrik fan inte varg så fort någon nyser. Ni är fan inte kloka.

Jag antar att du är en sån dåre som går till jobbet och åker kommunalt när du är sjuk. Darwin och allt det där.

Jävla avskum!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
källa?
Agenda free tv pa youtube
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Tycker folk som är oroliga och har möjlighet att vara hemma ska skita i regeringen och vara det.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cetonix
Min brorsa arbetar på förskola och dom har nu två misstänkta fall av corona, men förskolan har absolut inga planer på att stänga för det. Och han har verkligen dödsångest nu efter allt han sett från Kina och Italien. Han ska sjukskriva sig hela nästa vecka han klarar inte mer psykiskt.

Så om regeringen nu fortsätter ha förskolor öppna innebär detta att han på allvar får sparken för arbetsvägran? För något intyg att han är sjuk kommer han ju inte kunna få och någon läkare vill han ändå inte träffa i dessa dagar. Gav han rådet att jobba en dag i veckan och vara sjuk resten men han pallar inte säger han. Vad hade ni själva gjort? Jag är själv inte så rädd för att bli sjuk så jag hade nog jobbat på även om jag innerst inne vet att det är ganska dumt men brosan är verkligen sjukt rädd för detta.

Detta kommer nog att ha ökat så mycket i omfattning om 1-2 veckor att alla kommer se att detta är katastrof på gång.

Skolor kommer att stänga men inte just nu för vår regering hatar oss tydligen.
Först massinvandring och nu total handlingsförlamning.

Han borde sjukskriva sig omedelbart, man står sig själv närmast.
Se till att han gör det.
Citera
Medlem
sannes avatar
Det känns ändå bra med en tydlig minister som är konkret, samlad och faktiskt oerhört noga med att påpeka allvaret.

Hon förbereder oss att för stängning av skolor (enstaka eller alla).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k5
>Barn smittas i skolan
>Barn kommer hem och smittar mamma och pappa
>Mamma och pappa går till jobbet innan de visar symptom och smittar de som inte har barn
>Alla blir sjuka

Med det resonemanget behöver alla större industrier stängas.
Citera
2020-03-12, 20:19
Medlem
De kan ju börja med att stänga universitet,högskolor och annan vuxenutbildning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det känns ändå bra med en tydlig minister som är konkret, samlad och faktiskt oerhört noga med att påpeka allvaret.

Hon förbereder oss att för stängning av skolor (enstaka eller alla).

Är du på riktigt? Det här är för fan värsta jag sett..
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Testar Norge fortfarande efter smittspridning? De har 200 fler fall än oss idag.

Tror jag inte faktiskt. Jag bor i Norge och är sjuk som ett djur just nu, men då jag ringde läkare sa dom bara typ, ring igen om det blir värre.
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Dom som dog på gator och i kollektivtrafiken var fattiga som inte hade råd vara hemma. Och hade dålig allmänhälsa pga fattigdom.

Men men, vi gillar alla en fräck mobil

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej vanlig storhandling förstör inte.

Är man vettig så har man vissa basvaror hemma för att överleva 2-3 veckor. Mat man köpt på dig över tid.

Men du kanske förstår att maten tar slut om halva Sveriges befolkning ska hamstra för flera veckor just denna vecka. Det är ju sånt som leder till att folk kommer få brist på mat trots att det bara är några dagars influensa.

Fast Sverige lever för mycket för export läste en rolig information att Sverige klarar sig 2 veckor i en kris med våra egna varor Finland ett år. Så mycket stöder vi vårt eget land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Du menar att Oslo kommun inskränker på folks vardagsliv helt onödan när de nu sänkt gränsen till 50 pers?

Norge stoppade idag samtliga resor till landet som gjordes utanför norden. Har man varit utanför norden de senaste 14 dagarna sätts man i hemkarantän oavsett om man har symptom eller inte. Bor man inte i Norge så returneras man vid ankomst.

Varför ska Sverige alltid ligga steget bakom?

Idag klickade Norge. Oslos matbutiker är timma och innom Apotek världen, är det stockat.

Många har varit snabba redan förra veckan med att köpa in blöjor och engångspeodukter.

Men svalget nu är helt enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in