2020-03-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp.
10 000 smittade, och ändå traskar folk omkring, helt som vanligt!
Folk arbetar, går i skolan, äter lunch på stan, äter middag på restaurang, träffar vänner och handlar på Ica.
10 000 smittade. Var är apokalypsen?!

Svensken i genomsnitt lever i förnekelse inför allt som kan handla om en okontrollerbar katastrof. Detta beror på att svensken i genomsnitt är trygghetsnarkoman. Dessutom är svensken i genomsnitt väldigt envis när det kommer till hens personliga integritet. Detta beror på att svensken i genomsnitt är extremt lättkränkt. Att ta till sig en pandemi och inse allvaret, är för svensken i genomsnitt en kränkning av hens personliga integritet. Därför ser jag på lokala krogen ikväll, att där sitter de, vårt lokala hipstergäng, med sina stora yviga skägg och glasögon med tjocka bågar, sina rutiga flanellskjortor och säckiga blåjeans, drickandes sitt röda ekologiska vin och diskuterandes grafisk formgivning, arkitektur, hur man gör sin bästa surdeg samt hur man odlar potatis i blomlådan på balkongen. Corona-virusets bombastiska framfart i vårt land existerar inte för dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad exakt dör man av med covid-19? Kvävs man för lungorna slutar fungera som de ska?

Ja på ett ungefär. Dock ska det vara det mildaste sättet att på en naturlig väg dö. Så det lär inte vara så plågsamt ändå, då man troligen är helt väck i huvet.

Men av många virus kan man få feber. Men feber, fy fan för det!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Du har verkligen svar på allt här i tråden. Vet bäst om Corona och självutnämnd professor i ämnet. Seriöst, du vet inte mer än någon annan och gissar bara. Det säger sig självt att mörkertalet är stort. Om du skriker varg hela tiden kommer inte ta något på allvar nästa gång vi råkar ut för något liknande.

Skriker jag varg för folk är korkade och tittar på Kinesiska siffror eller siffror från samhällen som inte bemöter utbrottet i närheten av samma sätt som västerländska länder gjort?

Förövrigt vet du skit om mina meriter eller icke meriter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
20:00 kommer utbildningsministern ha presskonferens.
Stänger man skolorna även här i Sverige?

Det tror jag inte. Men hoppas.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det är ju självklar för precis alla som har gått ut grundskolan med godkända betyg.

Det går inte att stänga ner ett samhälle utan allvarliga konsekvenser.

Lätt att sitta på kammaren i sin egen bubbla utan någon som helst insikt i hur människor lever sina liv och hur samhället fungerar.

Det måste i rimlighetens vara proportion på åtgärderna, och i min bok är det inte rimligt att störta samhället i fördärvet för att rädda några hundra kryckliga 91 åringar.

Ja, jag har också anhöriga i riskzonen, men så är det att leva som människa, man kan dö, alla kan det, någon gång med all säkerhet.

Tack. Bra skrivet.

Nämen oj, det är ju OY
Citera
2020-03-12, 19:27
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/darfor-stanger-inte-folkhalsomyndigheten-skolor

Idioten fortsätter
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Detta kit har jag köpt och har på mig ute om det är mycket folk.
https://bit.ly/2TMhpPG
Tack för den. Marsmänniskorna har landat.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Du är en demokratgris och TV 4 globalist!
Då spelar det ingen roll vad Trump gör för att förhindra smittan!
Du hatar det i alla fall!
Rikta din ilska mot dina kompisar i Kina istället, som sprider allt skit över världen!!

Nu har du allt lite fel. Om ganska mycket.

Men då du nog inte förstår att USA har mycket utbredd samhällssmitta och därför blir ett stopp för inresor från ett antal europeiska länder verkningslöst, särskilt i förhållande till åtgärder som man kunde och borde göra, så är det nog ingen ide vi diskuterar. Dessutom verkar du vara en person som tar till okvädningsord, egna påhittade och andra kopierade, i brist på argument och fakta (vilka du saknar) så därför skulle en diskussion mellan oss inte leda framåt. Därför skiter jag dig och ser om det är nå’t bra på Kanal 5 ikväll.
Citera
2020-03-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Skriker jag varg för folk är korkade och tittar på Kinesiska siffror eller siffror från samhällen som inte bemöter utbrottet i närheten av samma sätt som västerländska länder gjort?

Förövrigt vet du skit om mina meriter eller icke meriter.

Det må vara en allvarlig situation, men det blir inte bättre av alla hypokondriska, panikslagna kärringar som du som bajsar ner sig här.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Dödsfall i Norge.
Citera
Medlem
Vad är det som är fel. Någon visade en Coronameter på 683 drabbade men officiell statistik på (afton)Horan visar 660 fall. Vad är rätt? Finns mer information någon annanstans?
Citera
2020-03-12, 19:29
Medlem
183 nya fall i Sverige bara idag. Var det inte Anders som sa att peaken var nådd förra helgen? Eller måndags. Eller tisdags. Väntar med spänning på när den kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in