2020-03-12, 18:59
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi har nått peaken! testkit's e slut

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-12/akut-brist-pa-pinnar-for-att-ta-coronaprov

Ok, de svenska soja-feminist-politikerna får ringa pappa Trump då, och beställa 1/1000 av de 5 miljoner han tillverkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Är det någon idé att bära någon mask när jag åker med pendeltåget? Eller ska jag fortsätta tvätta och sprita sönder mina händer, undvika folk som hostar och inte röra ansiktet?

Klart du ska ha mask! Jag har burit P3 mask i en vecka nu!
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Skojar du eller? Han får ju Tegnell att framstå som Gudasänd. Maken till motsägelser, dumhet och korkade verkningslösa beslut. USA kommer att råka minst lika illa ut som Europa.

Trump och amerikanerna är inte främmande för att göra allt som krävs både i förebyggande syfte och i efterhand.

Sverige har inget att komma med. Handling och krafttag finns inte.

Trumps motsägelser spelar mindre roll när han agerar i enlighet med amerikanernas bästa.
Citera
2020-03-12, 19:00
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Hennes företrädare hävdade en gång i tiden att vår beredskap är god. Han (Erlander) syftade på den tidens veckoslutsförsvar då nazisterna anföll Polen.

Det var Per Albin Hansson! Men han vidtog krafttag o mobiliserade Sverige efter sin lögn, det tror jag inte dagens ledare är kapabla till.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
De vill att vi ska fortsätta att leva som vanligt

Hur vill du leva då?

Det är kanske 1000 smittade i Sverige och 1 multisjuk 84-åring har tyvärr dött.

- Viruset faktiska verkning hittills = Begränsad i relation till människors sjukddom och död varje år.

- Den hysteriska reaktionen = Omätbar i riktning mot att slå ut hela samhällapparaten för lång tid framåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nej det är inget worst case scenario. Vet inte riktigt vad du har för verklighetsuppfattning kring det här, men faktum är att det precis har börjat. Även i Italien så ser vi med största sannolikhet bara en liten fjuttig uppvärmning mot vad som komma skall.

Det här är ett väldigt smittsamt virus som redan är löst i de flesta samhällen nu. Det går inte att stoppa, endast sakta ned.

Jag råder dig att förbereda dig mentalt för den här verkligheten då det är vad vi står inför, såvida inte ett mirakel sker.

OK.
Att prata med en vägg är såklart svårt.

Hur ser din utbildningsnivå ut?
Inom vilken kår praktiserar du?
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Ni har sagt så i flera dagar.

Om inte vi ser 300 döda inom några dagar. Så får ALLA SLUTA SNACKA SKIT.

Lär inte hända. Har sagt det hela tiden: antal smittade i Italien är förmodligen enormt. Det räcker att kika på Sydkorea för att se var dödligheten kommer ligga på.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Så, det hårt drabbade landet Italien har just nu 250 fall av smittan per miljon invånare. Och de klarar det knappt.... Angela Merkel säger att enligt experter kan 2 av 3 människor bli smittade. Inser ni vad det betyder? Låt oss hoppas de har fel.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jaha, 2087 fall av corona i Sverige, Danmark och Norge sammanlgat. Särkerligen mångdubbelt fler smittade.

1 DÖD, 1 era idioter. VI SKULLE ALLA DÖ. VAR ÄR ALLA DÖDA?! VAR ÄR ALLA KRITISKA FALL PÅ IVA?

Om inte vi ser 300 döda inom en vecka så har alla snackat SKIT. Era jävla foliehattar.

Snark. Det är inte antalet döda idag som är det väsentliga, utan hur många smittade vi har och vilka åtgärder vi tar. Det kommer, utan tvekan, att bli minst 5X smittade och mest troligt en dödlighet på 3%. Men det kanske dröjer 3-4v.
Citera
2020-03-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
finns det ny statiskt på dödsfall och åldersgrupp?? Den jag hittar är 1 månad gammal. Och det kan omöjligt vara identiskt

Nej och den är fullständigt ointressant för den enda pålitliga källa som finns idag är Italien och de prioriterar medveten att rädda yngre nu på flera sjukhus vilket gör att det ser ut som äldre råkar värre ut, men saken är att 10%- var tionde person som infekterats behöver intensivvård och får de inte denna dör de, utan sjukvård kommer alltså var tionde person du känner (eller du själv) stryka med när sjukvården blivit överbelastade och i väl förberedda Sverige är vi nästan där redan.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Är det någon idé att bära någon mask när jag åker med pendeltåget? Eller ska jag fortsätta tvätta och sprita sönder mina händer, undvika folk som hostar och inte röra ansiktet?

Jag har beställt skyddsmasker men idag såg jag ingen använda dem ute, är folk blyga att gå med skyddsmask? Jag kommer också skämmas om jag är den enda som har det!
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Test kit = glasspinne i en plastburk med skruvhatt. Analys görs genom kolla i mikroskop.

Inget märkvärdigt

Nja, ett rRT-PCR test görs inte enkelt i ett mikroskop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in