2020-03-12, 18:51
Bannlyst
Aktbilaga 226

https://docdro.id/urqpbe7

Då laddar jag upp här i fortsättningen.....
Citera
2020-03-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tjata om indiciekedjan när det inte är en kedja utan snarare en mycket stor mängd indicier?

Ja ok, kanske är inte ”indiciekedja” det i detta fall mest rättvisande begreppet. Låt gå för en stor mängd indicier.
För övrigt vet jag inte om det är att ”tjata” när man vid ett tillfälle omnämnt en specifik term.
Men det lär vara en fråga för relevant språkforum att utveckla.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det kom mera om DNA-bevisningen i dagens direktrapport i Aftonbladet, det kom en läsarfråga om det DNA som hittades på ringen och kommentatorns svar kan ju inte ha gett Hiding några glädjevallningar när hon själv fick beskedet från Polisens forensiker.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Lycka till för Hiding att kunna få någon som tar gift på att DNA måste ha avsatts under mordet.

I övrigt instämmer jag med din bild av hur läget är och vad vår roll i världen är.

Ja ringdna:t lär nog inte ha något högre bevisvärde. Klart lägre jämfört med blodspåren i huset. Som iofs inte heller är så starka rent konklusivt. Med tanke på de höga beviskraven för fällande dom.
Som jag tänker.
Krax, krax.
Citera
2020-03-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns https://www.docdroid.net också. Man måste inte alltid använda minfil.com. Så om man vill ladda ner filer så använd docdroid.net. Bara ett tips.

Tack för ditt tips. Har sett att docdroid.net kostar litet, efter kostnadsfritt test.
Citera
2020-03-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
HD har alltså gjort allt utom Janis myst....?

Janis myst? Någon som vet om den finns?
Kan det vara en förkortning på Januaris myst?
Den handlar om elektronik.

Jag tänker på SD,s ytterbelysning som han nuförtiden säger att H haft ansvar för.

Var det kanske det hon hade kvar att göra; gå för att återställa belysningen som inte varit igång kvällen innan?

Intressant teori! Passar ju med att hon ses gå in i SDs trädgård efter skogsrundan... Har dock för mig att ngn i tråden tidigare skrev att "Janis myst" fanns (som burk). Det motsäger ju visserligen inte att de faktiskt använt mysten som kodspråk för elen.... Hur märkligt som helst, att gå o "leta efter mystar" ensam i skogen dagen efter en granne försvunnit - eventuellt bortrövad, enligt exmannen (och plus konstiga personer som betett sig så märkligt att man sett sig tvungen att ringa efter polisen) OCH dessutom ska åka på en lång resa till USA - samma dag på kvällen!? Är man då inte mer inriktad på packning och att umgås med barnen som inte ska med på resan, utan lämnas med morföräldrarna!?
Citera
2020-03-12, 18:56
Bannlyst
Aktbilaga 258

https://docdro.id/GPBRoYO
Citera
2020-03-12, 18:57
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Bra att du citerar lite. Av någon anledning vill inte den funktionen funka för min del, så jag måste citera manuellt vilket är extremt segt.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag använder @nonadas jottacloud.
Länken finns i h*ns signatur. ...//...
Om du laddar när nonadas jottacloud kan du både söka och kopiera text.
Citera
2020-03-12, 18:59
Bannlyst
Aktbilaga 260

https://docdro.id/raKl8Im
Citera
2020-03-12, 18:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läser du några inlägg tillbaka så verkar det som om alla män stötte på henne.
De verkar inte bry sig nämnvärt om sina fruar.

Eller så stötte hon på dem först men när de
visade sitt intresse tillbaka så var de inte intressanta
längre utan hon jagade vidare för att ta nya "burkar".

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Aktbilaga 150, s 263.

Förhör med JG.

Jerry och Lena har inte haft en sexuell kontakt. Jerry har inte varit intresserad av Lena. Han
vet inte om Lena varit intresserad av honom. Lena har närmat sig honom flera gånger och
kunde pussa honom, smeka honom på handen och krama honom för länge
.

Skulle du tycka att det var OK om någon gjorde så
med din ev. man? Skulle du acceptera det?

Eller gör du likadant som LW; pussar, smeker på handen
och kramar för länge?
Citera
2020-03-12, 19:02
Bannlyst
Aktbilaga 262 - Gravsten

https://docdro.id/MrDDIut
Citera
2020-03-12, 19:05
Bannlyst
Barnen behövde begravningskläder.
Lägger upp den igen... Tycker den är lite sorglig
Aktbilaga 264

https://docdro.id/8n5M5b9
Citera
2020-03-12, 19:10
Bannlyst
Bara som info.
Lenas lägenhet är flyttstädad och nya lås är installerade.

Kan den ligga för försäljning ??

Och Lenas post går just nu till ulf.
Citera
2020-03-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Inget förvånar längre. Mer än om möjligen HDs samvete skulle visa sig rent som snö och hon verkligen var helt ovetandes om något. Skulle inte längre blir det minsta förvånad om det skulle visa sig att HD ligger bakom allt (anstiftan) och t o m utdelat några av de sjutton slagen samt var den som drog av LW hennes örhänge i raseri så att örat trasades sönder. Enligt någon rapport om kroppen så var det väl någon som menade att det fanns tecken på att två slagit då skadorna visade tecken på att ha utdelats med lite olika kraft?

I FUP går att läsa att LW beskriver för en vän att hon känner obehag och undran inför varför HD väljer att flytta så nära intill henne. Jag tycker att en del av det man kan utläsa både i förhör, loggar och tråd tyder på att HD är besatt av LW, att radera LW och sedan ta över allt som var LWs. Därav de muntra minerna och den nya energin så fort LW var mördad. Ett inte helt naturligt beteende om man är oskyldig samt tror att exmaken är oskyldig, och därför måste leva med vetskapen att det går en farlig random kvinnomördare lös i ens kvarter.

När man läser förhören med SD så framstår han som en obehaglig stalker, en sadist mot små djur och en självupptagen omogen individ med lite hänsyn till andra. Men han framstår samtidigt inte vidare smart, behärskad eller slug även om han kanske tror det själv. Jag får snarare intrycket att bakom wannabe-hjälten och pajasen SD finns någon som har mer kyla och beräkning, samt mer att vinna på att LW är borta. SD själv verkade ju rätt nöjd med att ha två kvinnor och kunna fortsätta ha sex vid sidan av HD vad han nu än sa till henne. Man undrar om HD och MH kan ha förenats i hat mot LW och smitt planer som SD sedan fått utföra, kanske med JG med på ett hörn varav han uppvisar sådan nervositet och aggressivitet. MH ska ju vara en expert på manipulation till den grad att hon skrivit en bok om detta.

Förresten, hur var det? Kände JG den här MH? Har för mig att någon undrade detta flera gånger men att vi inte fick något svar där.

Och på tal om de sjutton slagen. Läste ett intressant inlägg sent igår som tål att nämnas igen. Innebörden var tydligen att HD fuskade sig till 17 loggar, LW raderade dessa 17 loggar, LW dog med 17 slag, HD skyndar sig att direkt fuska dit de 17 loggarna igen. En intressant slump om det är sant.

Precis. Livsluft och energi såfort kärleksrivalen var tillintetgjord. Hur stört psyke har vi inte då att göra med... Men att inte ens kunna SPELA berörd? Om man nu förövrigt har gjort en "masterplan". Hur förklarar vi den psykologin?

Är MH UWs ex? Har missat att hon kände så starkt hat mot LW... Känns lite väl långsökt att även hon är inblandad. Finns det andra tecken på det?

17 slag... 17 loggar... Är mordet i sig en gåta / en cache att genomföra... exakt på platsen Home Soft Home...

Håller med om jag inte skulle bli förvånad om det i själva verket var HD som var GM. Å andra sidan får man väl förmoda att Hiding skulle ställt henne inför rätta då och inte enbart SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in