2020-03-11, 18:27
Medlem
leuchdiodens avatar
Ang italien. Igår stod det.
977 new cases and 168 new deaths in Italy*, bringing total cases to over 10,000 [source]
* The data are partial because some labs in the most affected regions have yet to communicate the results

Idag

2,313 new cases and 196 new deaths in Italy. About 600 new cases can be ascribed to the previous day's delay in reporting [source]

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Så ungefär lika många smittade som igår, men flera avlidna tyvärr.
Citera
Medlem
Nu när antal döda ökar i sverige. Så kommer regeringen att gå ut med tyvärr vi kunde inte förutse detta bla bla bla.

Jag som inte har en bakgrund inom medicin har bättre förståelse av viruset än regeringsfolket.

Jag har följt viruset sedan 3:e januari. Och har haft kontakt både med svenskar inom svenska sjukvården och även läkare utomlands. Och skillnaden eller informations assymetrin mellan Sverige och andra länder är skrattretande högt.

Sverige är körd!.

De äldre kommer åka först och sedan även de unga med underliggande sjukdomar eller svaga immunförsvar

Jag förutser att Sveriges sjukvård kommer vara överbelastad med patienter. Även 1177 kommer vara ur funktion.

Jag misstänker att anledningen till varför sverige inte agerade är pga det hela var en kostnadsfråga. Att utföra tester kostar.
Hört rykten om att en corona test kostar 3000 usd.

Vissa sjukhus i USA vill testa patienter men de har inte tester, de kan inte få tag på test test kitten.

Vilket får mig att undra, vem är det egentligen som skapar eller producerar dessa tester?

Hur mycket kostar en vaccin?
Till vem går pengaflödet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tydligen kan även yngre personer dö av detta. En 23-årig kvinnlig fotbollsspelare i Iran, kan väl heller knappast ha lidit av någon svår bakomliggande sjukdom om hon var aktiv idrottare?

http://english.alarabiya.net/en/coronavirus/2020/02/27/Young-female-Iranian-futsal-player-dies-of-coronavirus-in-Qom-Rokna.html

Hon har diskuterats tidigare. Hon var en kvinnofridskämpe som ofta trotsade slöjförbud osv.

Lägligt att hon dog på tre dagar efter smitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Karensdagen försvann redan 2019-01-01.

https://www.regeringen.se/artiklar/2018/12/karensavdrag-istallet-for-karensdag-fran-2019/

Det som nu är borttaget borde i så fall vara karensavdraget.
Ja, du har rätt. Men utfallet var ungefär likadan för många arbetstagare oavsett hur man valde att kalla det. Jag tycker att, oavsett namnet, ska denna företeelse avskaffas
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Såg precis en artikel i aftonbladet om 55 personer som bor på 4 kvadratmeter per skalle i kollektiv på Östermalm.

Måste vara rena drömmen under en pandemi.

Herregud vilka jävla idioter. Hur fan kan man ha så lite självrespekt att man nöjer sig med en 4 kvadratmeters bo-yta bara för att bo centralt.

Darwinism på hög nivå.

Edit: Artikel finnes här https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/rA1G1a/jonathan-bor-pa-4-kvadratmeter-pa-ostermalm
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Ja de hade typ 1700 i förrigår, 900 igår och 2300 idag.
Några av 2300 borde kanske ingå i 900??
Ja, ca 600 var sent inkomna.
Citera
2020-03-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Vågar inte ens tänka på vad sverige har för CFR just nu
100%?
Meningslöst att räkna på i nuläget.
Citera
Medlem
Italien redovisar sina siffror kl 18.

När redovisar Frankrike.

311 döda idag, Innan Frankrike.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Men är du trög, vi har en allmän spridning nu, så du vet inte om du är smittad förrän du har symptom, det fungerade att ta prover så länge smittspårningen funkade, vi har passerat det stadiet., och att man smittar asymptomatiskt är fortfarande väldigt omtvistat och framförallt inte en regel.

Har du inte förberett dig för att kunna stanna hemma en månad, är det dags nu!

Det är du som är trög. Givetvis är det enklare att smittspåra personer ju fler personer som blir testade och givetvis är det enklare att isolera personer som inte har symtom om man kan påvisa att de är smittade. Din logik är "bara för att alla blir smittade förr eller senare kan vi strunta i att testa folk".
Citera
Medlem
Covids avatar
Ett dödsfall är en tragedi, tusentals dödsfall är statistik.

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
vilken jävla äcklig och morbid vändning denna tråd har gjort. folk sitter och gissar hur många människor ska dö, var och när. fy fan alltså. positiva i allt är att även svenskar sak få smaka på det dom endast diskuterat alla dessa år, så får man se hur vi klarar oss
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis

Global Pandemi.

Folk ÅKER till Italien?

Va f an va VA

Sover hela folket? står alla på 500 mg haldol/200mg benzo/SSRI/dag?

Kan vara att folket inte kan hantera att erkänna allvaret i denna händelse.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampa123
Tunnelbanan modell C20 har 126 sittplatser och även 286 ståplatser så totalt 412 platser, men under rusningstid så tror jag nog att det kan vara runt 500 pers i tunnelbanan. Borde inte det räknas som en "Stor sammankomst"? Speciellt då man oftast står som packade sillar när det är som mest folk i tunnelbanan.

Tvätta händerna min vän. Mvh / Stefan Löfven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in