2020-03-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
ska man köpa någon dag så ska man väl handla dagar som denna? De är inte många under en livscykel...

Sluta fjanta och börja handla är mitt råd. Snart fjongar det upp som en raket.
Vänta tills USA har fattat att dom har fått smittan i landet, dom flesta amerikanarna inklusive presidenten tror att smittan går att hindra genom att stoppa flyget, gulligt!
Citera
2020-03-12, 15:51
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vänta tills USA har fattat att dom har fått smittan i landet, dom flesta amerikanarna inklusive presidenten tror att smittan går att hindra genom att stoppa flyget, gulligt!

Det är dom som har det sämst ställt i samhället som jobbar inom restaurang och dyl och hanterar mat och annan låglönad service, DE kommer bli smittbärarna som krossar hela USA.

Varning varning för att ens tänka tanken att köpa aktier nu.
Citera
2020-03-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
ska man köpa någon dag så ska man väl handla dagar som denna? De är inte många under en livscykel...

Sluta fjanta och börja handla är mitt råd. Snart fjongar det upp som en raket.

Hur ska det gå upp när vi inte ens vet omfattningen av skadorna om viruset gjort på ekonomin? Lägg därtill att alla, både privatpersoner, företag och länder, är belånade upp över öronen...
Citera
2020-03-12, 15:55
Medlem
Ni som skriker köpläge, fattar ni inte att marknaden var prisad för perfektion och vi fick det exakt motsatta med pandemi och priskrig på oljan? Om 3-6 månader kan det se Ännu mörkare ut än vad det gör idag.
Citera
Medlem
Citat:

Jag satt och lyssna på Trumps experter igår. youtube "Top health officials testimony before House on coronavirus response"

De sa att Europa är det nya Kina, så det kommer bli en kul upptäckt för dom att USA också är det nya Kina.

De ska fortsätta idag för de var tvungna att avbryta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Idag och närmaste dagarna ganska så troligt ja. Men de närmaste månaderna? Inte lika troligt.

Ja, jag kommer vänta minst 6 månader från toppen. Vi upplever en börskrasch i realtid. Den kommer inte vara över än.

Titta på historien och 2000 och 2008. Tog 1,5 - 2 år från botten till toppen.
Citera
2020-03-12, 15:56
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Hur ska det gå upp när vi inte ens vet omfattningen av skadorna om viruset gjort på ekonomin? Lägg därtill att alla, både privatpersoner, företag och länder, är belånade upp över öronen...

Ja det här är nog det mest skrämmande. Privatpersoners extrema belåningar och hur det kommer påverka ekonomin i framtiden.

Svenskar är belånade över öronen. Hur ska detta betalas tillbaka nu när det antagligen blir massarbetslöshet?
Citera
2020-03-12, 15:57
Medlem
Citat:

För en gång skull håller jag med dej.Dessutom om de nu ska stoppa flyg så är det nog lika bra att stoppa alla flyg ifrån alla länder i hela världen. Bara för länderna i asien, sydamerika och afrika har mindre på pappret så betyder det inte att de i verkligheten har mindre. Testar man mindre så har man färre fall.
Citera
2020-03-12, 15:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

osäkerhet ger dig rabatt. man måste inte gå all in på en dag, men ska du köpa någon gång är det väl när hela havet stormar?
Citera
2020-03-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Jag satt och lyssna på Trumps experter igår. youtube "Top health officials testimony before House on coronavirus response"

De sa att Europa är det nya Kina, så det kommer bli en kul upptäckt för dom att USA också är det nya Kina.

De ska fortsätta idag för de var tvungna att avbryta.

Hela världen är det "nya kina" eller bara en tidsfråga innan de blir det. Många länder lär bara inte göra så många tester.
Citera
2020-03-12, 16:01
Medlem
Citat:
Precis. I sådana här lägen kommer vi snart se den största bristen med USAs sjukvårdssystem. Har man så stora mängder folk utan sjukvårdsförsäkring (illegala, uteliggare, lågavlönade osv) som inte har råd att stanna hemma från jobb, än mindre testa sig, så kommer det spridas som en löpeld. Kommer nog bli väldigt svårt att stoppa där tyvärr.

Det kommer gå åt pipan i USA på så många plan, kommer bli en dominoeffekt från bransch till bransch. Så även om det kliar i köpfingret så håller jag mig borta ett bra tag till.
Citera
2020-03-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ni som skriker köpläge, fattar ni inte att marknaden var prisad för perfektion och vi fick det exakt motsatta med pandemi och priskrig på oljan? Om 3-6 månader kan det se Ännu mörkare ut än vad det gör idag.
Allt händer ofta fortare än man tror så uppgången kommer oxå komma tidigare än vad vi realister tror. De som tror på uppgång redan nu är inte realister, de är speltorskar (kommer förstås en och annan rekyl under tiden så de sista idioterna kan gå i fällan &#128514.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in