2020-03-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom det var du Picasso som spred lögnen om att kroppen satt upp borde du avstå att i samma inlägg gnälla på oss som är mot osanningar
Nu var det så att jag citerade ur ett förhör. Och senare läste polisens rapport. Så ta och plocka ner dig från de höga hästarna.

Ja, det är viktigt att inte låta osanningar, om än i förhör från fupen, stå kvar. DÄRFÖR rättade jag mitt eget inlägg.
Citera
2020-03-12, 14:49
Medlem
Här kladdar/klättrar syskonen Davidsson 🦸‍♀️🤮
Citera
2020-03-12, 14:54
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En annan sak: skulle H med sitt (som det verkat) labila psyke orka leva vidare och riskera att bli ordentligt sjuk igen? Det borde bli en lättnad för henne att öppna slussarna och rensa.
Jag befarar ju att det redan drivit henne till psykos och att hon är en av dem som är inne och försvarar SD/smutskastar LW..
Citera
2020-03-12, 15:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Senaste dagboksbladet, om nån skulle vara intresserad.

Varse go

https://minfil.com/jeufk9h2o6/_rebro_TR_B_2705-18_Dagboksblad_2020-03-12_pdf

Tackar!

Intressant att se båda sidornas vittneslista var för sig!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 15:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det har jag kunnat läsa i FUP:en

Många sanningar där om LW som vissa vill mörka, oavsett om man är en anhängare av mobbarsekten eller inte, eller är full eller pårökt.

Det är bra att sådant kommer fram till nytillkomna trådmedlemmar.

Vem är full eller pårökt?

Eller hänvisar du i ditt fetade till mitt inlägg?
Såklart - då det uttrycket har endast postats 2 ggr i denna mastodonttråd: av mej och av dej
https://www.flashback.org/sok/Pårökt?t=2942694

Liksom att du igår, i ett inlägg inte ens direkt riktat till mej, ifrågasatte min karaktär?
Som för att så tvivel kring mina posters riktighet.
Det blir isåfall just nu väldigt tydligt för tråden att du har en agenda.

Det trodde jag faktiskt inte om dej.
Men ibland blir saker extra tydliga, särskilt om man fetar en sär text...
Citera
2020-03-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tackar!

Intressant att se båda sidornas vittneslista var för sig!

#TeamÅsaHiding
Hmmm… måste vara nåt jag missat. Vad menar du?
Citera
2020-03-12, 15:12
Medlem
flixa81s avatar
Tyvärr har jag bara hunnit läsa små, små delar ur FUP:en.
Förstår inte det här med att JG ska ha raderat konversationer mellan honom och SD när han var på förhör. Kan inte polisen lätt återskapa dessa?
Citera
2020-03-12, 15:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmmm… måste vara nåt jag missat. Vad menar du?

Senaste dagboksbladet: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Senaste dagboksbladet: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

#TeamÅsaHiding
Jo, jag såg det. Men jag undrar vad du menar med "båda sidornas vittnen"? Jag ser samma namn som finns på åklagarens tidsschema. Det var därför jag undrade lite.
Citera
2020-03-12, 15:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vem är full eller pårökt?

Eller hänvisar du i ditt fetade till mitt inlägg?
Såklart - då det uttrycket har endast postats 2 ggr i denna mastodonttråd: av mej och av dej
https://www.flashback.org/sok/Pårökt?t=2942694

Liksom att du igår, i ett inlägg inte ens direkt riktat till mej, ifrågasatte min karaktär?
Som för att så tvivel kring mina posters riktighet.
Det blir isåfall just nu väldigt tydligt för tråden att du har en agenda.

Det trodde jag faktiskt inte om dej.
Men ibland blir saker extra tydliga, särskilt om man fetar en sär text...

Du har ju själv frågat en användare om den är full eller pårökt, har du glömt det?

Att du inte trodde det om mig , kanske beror på att jag bildar mig en egen uppfattning om brottet, och inte håller med mobbsekten som sitter här 24/7 och inte verkar ha ngt annat liv utanför fb.

Vilken agenda skulle jag ha som tillfredsställer dig? Ska jag hålla med dig och övriga i mobbsekten?

Är det du som bestämmer vad användarna får skriva i tråden?
Senast redigerad av Smhf 2020-03-12 kl. 15:24.
Citera
2020-03-12, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror hon bara är imbecill när det gäller SD och mordet. Han har ju dirigerat vad hon skall säga. Nu har de inte nån kontakt, hon skall klara sig själv. Det kommer gå åt helvete. Framför allt när SD blir inlåst. Men då kan hon i alla fall besöka honom i fängelset, och få direktiv därifrån. Jösses.

Jag tror inte hon planerade mordet med SD, men jag tror hon visste det INNAN det skett. Och SD var troligen hemma hos HD på natten när han dödat LW. Därefter var han hos LW en liten stund, sedan smög han ut utan att stänga dörren helt. Sonen hos LW hörde något runt 04.00 och jag övertygad om att det var SD han hörde.

Jag trodde att när jag skulle läsa FUP att frågorna skulle klarna.

Jag känner nästan tvärtom.
Frågor runt HD och jG förblir obesvarade för att inte säga svaren blir obegripliga.

Hur kan JG installera Telegram och hur kan han radera appar och messenger- konversationer mitt under pågående utredning? Han som är så änglsig?
Hur kan HD inte komma ihåg något och vägra svara på frågor?

Vet de båda två något tidigt dagen efter mordet?
Om de vet det, varför gå ut och snacka om det innan de har fått den officiella bekräftelsen via SD eller på annat sätt? Det är väl så man själv skulle tänka om man "visste" om ett mord? Att man håller tyst tills någon säger något?

Kan det finnas naturliga förklaringar till det hela?

HD, hade hon barnen hemma när No*a klockan 06:48-49 ringer till W*ilma för att fråga om SDs nummer? Kan No*a trots att han inte minns att han ska ha sagt något till Wilma, ändå nämt något? N*oa säger ju själv att allt var kaos? Det som blir komplicerat är ju att hD själv inte verakr komma ihåg något.

JG, kan de två vittnena K och L, ha blandat ihop minnesbilden om tidpunkten kl 10 då L vill minnas att JG kontaktar L på messenger eller via sms (vilket då borde finnas i (samtalslista?) och berättar att L*ena är förvunnen?

Eller kan det var på ett helt annat sätt; att HD och JG båda är på et eller annat sätt behjälpliga, medvetet eller omedvetet till att som minst undanhålla information. Kanske vara behjälpliga på ett eller annat plan (medvetet eller omedvetet) medverkat till att förstöra bevis, städa undan osv?

Med tanke på de obehagliga hot som L*ena har utsatts för, den plan SD hade för HD och barnen, skulle inte jag bli förvånad om SD kan hota andra också. Särskilt om han blir trängd.

Efter mordet blir SD snabbt förhörd, han får klart för sig att han är misstänkt. Det kan ha börjat med små saker, allt under förespegling om att han absolut inte har med det hela att göra naturligtvis. Vilket de tror på. Desto längre tiden går, ju mer insnärjda blir de och snart har den ena eller båda gjort mer än de förstår själva. Nu har SD hållhakar på dom och börjar med att hota och Telegram är ju ett sådant sätt att kunna kommunicera hemliga saker på.

Som SD har verkat utåt, så får man den bilden att han länge har trott att han kommer undan brottet. Det är ett stort hot mot honom om någon skulle tjalla. Men också åker de ju själva dit. Kanske menar SD att om de tjallar, och han inte blir fälld, då kommer de alltid behöva titta sig bakom axeln? Att nu är de tillsammans i det här? HD kanske känner att hon varit drivande så till vida att hon mått dåligt och många gånger önskat att L*ena inte fanns? Så många gånger att SD tagit henne på orden?

Det finns så många underligheter t ex med brandlarm och städning av SDs hus 24 maj (där INGEN minns vem som tog initiativet) rengöring av avloppssil och med tömning av pelletsbrännaren är bara en av konstigheterna.

Hur kan man gå med på att kommunicera på Telegram, radera information?

HD och svärföräldrar som verkar acceptera en man som varit otrogen i åratal och som nu är misstänkt för mord?

Nä, jag har blivit som ett sort frågetecken till hur allt hänger ihop.
Citera
2020-03-12, 15:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Tack för addendum~absurdum.
Vad vill du egentligen säga ?

Vill förklara för dig och några synnerligen begränsade att LW sket fullständigt i kyrkans råd, centrum för våld i nära relationer liksom ALLA andra stackare som förgäves gallskrek till henne att ge upp SD.

Beröringsskräcken till LWs medverkan till sin egen död beror på att några postares engagemang i tråden avser att hos avhumaniserade psykopater ge sig själva "legitim" rätt att sida upp och sida ner vräka vämjeliga okvädningsord och så spe och hån.

Så missbrukas ett mord på en mördad trebarnsmamma för att kanalisera medburet hat med grund i oförrätter man själv utsatts för av speciellt män.

Dom vidrigheter som skrivits om MGM blottlägger fula trynen om det bakom demoniseringen avslöjas att han faktiskt är en människa.

Mao, vore LW en normal människa (vilket dom som inte vill veta hur hon var påstår) så återstår att utmåla SD som något han bevisligen inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in