2020-03-12, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, han såg det inte förrän flera månader senare att meddelandet var läst, som jag kommer ihåg det. Något datum stod inte, så han vet ju inte NÄR det lästes.

Förhör 19 nov-18

Aktbilaga 146, s 86:

"Noa tittar i sin telefon som stöd för minnet och ser att den senaste sms kontakten han hade
med Lena var 3 maj. Noa skickade också ett sms på morgonen 15 maj till Lena 06,41 där han
skrev vart är du
Han noterar vid förhörstillfället att detta meddelande står som läst (Read) i hans telefon, som
att meddelandet är öppnat. Noa har iPhone och Lena hade Samsung. Noa har inte tidigare sett
att det stått Read vid detta meddelande.
"
Citera
2020-03-12, 14:31
Medlem
Citat:
Jag kan få leveransrapport - dvs att sms:et kommit fram. Men jag får inte upp något "läst". Har också en Galaxy.

Jadu, det kan inte jag förklara.

Jag har en Samsung Galaxy S7 och på den fungerar det exakt som jag beskrivit,
och då får man väl tro vad man vill. Jag har ingen som helst anledning att skriva
felaktiga och vilseledande uppgifter.
Citera
2020-03-12, 14:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Gör bort sig... Måste svaret vara.

Det måste finnas en gräns där varje människa med sunda vätskor inser att precis NU har jag sagt en konstig sak för mycket.
För lägger man ihop ALLT som Stefan anser att han har svarat på i olika förhör och till andra människor, så måste han väl för guds skull börja inse att det ballar ur.

exempel.
Cyklade du på mordnatten ???
Först - JA, tre gånger var jag ute.....
Sen - Vet Inte, kommer inte ihåg, kan ha varit ute och cyklat, men jag minns inte.....
Och sist - Nä, jag cyklade aldrig. Det var nog veckan innan som jag cyklade....

Inte ens en så lite sak som "hur många vattenspridare dom har" kunde dom komma överens om Hanna o Stefan.
Först var det 3 st enl Hanna, Sen vet ingen av dom hur många dom har, och sist så har dom bara 1 st längst in i växthuset.

- Stefan, är du svartsjuk ?
- Nä, det tycker jag inte....
- Hur förklarar du detta meddelande som du skrev till Lena då ??
Lena, Förlåt uppriktigt och ärligt förlåt jag vet inte vad som flög i mig denna gången heller jag blir bara så desperat svartsjuk när du skall bort med nån annan tror jag inte vill förlora dej och reagerar si i helvete dumt klart jag inte vill dig något illa......

Självklart så anser ju inte Hanna heller att Stefan är svartsjuk.... Självklart inte.

Det finns så mycket konstigt och motsägelsefullt i denna historia så det blir nästan bara löjligt när Stefan eller Hanna öppnar munnen. Dom är helt synkade i sina svar och tycker exakt lika dant varje gång.
Dom klassas ju trotts allt som vuxna i lagens namn, men det är som att lyssna på två 5-åringar som har stulit godis, försvara sig.... Öh, Eh, Ah, Nä jag vet inte, jag kommer inte ihåg !!

Jösses.

Tyvärr har de ju haft över ett år på sig på sina resor, GC-turer och annat att snacka ihop sig. Men har uppenbarligen glömt av vilka versioner de skulle hålla sig till när det väl blev skarpt läge, de siamesiska tvillingarna.

Vilka nötter, rent ut sagt. Helt sanslöst att det finns folk som gör vad som helst för att försvara och skydda dem. Hade det inte varit så oerhört tragiskt, sorgligt och vidrigt, så hade det varit stor komedi, detta.

Go, go go #TeamÅsaHiding!!!
Citera
2020-03-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jadu, det kan inte jag förklara.

Jag har en Samsung Galaxy S7 och på den fungerar det exakt som jag beskrivit,
och då får man väl tro vad man vill. Jag har ingen som helst anledning att skriva
felaktiga och vilseledande uppgifter.
Knepigt med de där inställningarna. Man måste fan vara tekniskt geni med mobilerna nuförtiden.
Citera
2020-03-12, 14:35
Medlem
Citat:
Hiding kommer förhoppningsvis ta tag i HD när SD är insydd, Hiding fått en välförtjänt sommarsemester och kommer tillbaka till jobb med nya krafter. Det här målet med 14000 sidors förundersökning - för att inte tala om lika många sidor i slasken - måste ha krävt sin tribut.

HD kan inte andas ut riktigt än. Vad är preskriptionstiden för dina uppräknade brott? (Anstiftan och skyddande av brottsling, grovt brott). Fem år? Då skall alltså HD tassa runt i tillvaron, medan polisen i det tysta jobbar vidare - precis som de gjorde under det år som SD var på fri fot. Varje dag kan hon vänta sig samma behandling: en piket med fullutrustade polismän som stormar in i hennes hus.

Vore det då inte bättre att helt enkelt erkänna sin inblandning NU, under rättegången mot SD, och hoppas på att hennes erkännande och samarbetsvilja endast ger henne villkorligt istället för ett hårt straff som ett par år i fängelse - utan barnen.

Jag vet vad jag hade gjort.

Tillägg preskriptionstider: Hittade detta:

Påföljd må ej ådömas, med mindre den misstänkte häktats eller erhållit del av åtal för brottet inom
1. två år, om å brottet ej kan följa svårare straff än fängelse i ett år,
2. fem år, om svåraste straffet är högre men icke över fängelse i två år,
3. tio år, om svåraste straffet är högre men icke över fängelse i åtta år,
4. femton år, om svåraste straffet är fängelse på viss tid över åtta år,

Eftersom skyddande av brottsling (grovt brott) vilket detta kan vara vad gäller HD, så är preskriptionstiden för åtal 10 år. Tänk att gå omkring och vara orolig i 10 år. 10 år! Fy för den lede.

En annan sak: skulle H med sitt (som det verkat) labila psyke orka leva vidare och riskera att bli ordentligt sjuk igen? Det borde bli en lättnad för henne att öppna slussarna och rensa.
Citera
2020-03-12, 14:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så tror jag också att det är men mejl, meddelandeappar, molntjänster är alla kopplade till någon typ av konto som man loggar in på (från vilken annan enhet eller vilket annat telefonnummer som helst).

SMS är en gammal funktion med (jämförelsevis ) gammal teknik och det jag frågar är om det inte bara är kopplat till telefonnumret?

Om man kopierar över innehållet i en mobil till en annan med ett annat telefonnummer så kommer inte väntande SMS med (tror jag)? Hur ska man kunna kopiera innehållet utan att starta mobilen?
Om man kopierar innehållet borde polisen kunna se det också.

Antingen är det något jag inte förstår eller också kan jag inte ställa frågan tillräckligt klart så jag ger upp.

Är det en iPhone, så kan du ha exakt samma information på din iPad. Är det då inte synkat mot molnet eller annan teknik, så ser sms och annat oläst ut. Borde vara detsamma med Android/PC om man har det?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 14:40
Medlem
Citat:
Jag kan få leveransrapport - dvs att sms:et kommit fram. Men jag får inte upp något "läst". Har också en Galaxy.

Med den här RCR-tekniken som Pushir nämnde så kan man nog själv välja om ens meddelanden ska synas som lästa.

Jag har t.ex på min iPhone stängt av denna möjlighet för andra att se jag läst deras sms.

I iphone syns de som lästa vilken tidpunkt om det är samma dag. Annars står det ”lästes igår”.

Skulle ytterligare en dag passera så syns ingenting.

Det aktualiserar då frågan om det går att se ”läst” SMS i en Samsung Galaxy fler dagar bakåt än i en iPhone. I N*as fall då månader tillbaka.
Om nu även han hade en Samsung.

Kanske lite mycket tekniksnack här nu men ändå intressant försöka klura på om SD haft den teoretiska chansen att öppna LW:s mobil alternativa klona den.
Citera
2020-03-12, 14:40
Bannlyst
Senaste dagboksbladet, om nån skulle vara intresserad.

Varse go

https://minfil.com/jeufk9h2o6/_rebro_TR_B_2705-18_Dagboksblad_2020-03-12_pdf
Citera
2020-03-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Senaste dagboksbladet, om nån skulle vara intresserad.

Varse go

https://minfil.com/jeufk9h2o6/_rebro_TR_B_2705-18_Dagboksblad_2020-03-12_pdf
Tjusigt. Mange tack! Där har vi i slutet när vittnen skall inställa sig Några i alla fall.

Tillägg. Det innebär några vittnesmål på eftermiddagen, och försvarets förhör av SD på förmiddagen, imorgon fredag 13 mars. OBS! Fredag den 13:e - spännande med otursdag där. :-)
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-12 kl. 14:46. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-12, 14:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
T*we var ute drack vin en kväll, hon mötte två killar som berättade att de varit kontakt med personerna som hittat Lenas kropp. De sa att Lena var jävligt illa tilltygad och att hon suttit upp mot nått plank, hon låg inte ner. Det hade sett fördjävligt ut.

Detta har jag fullständigt glidit över. Satt hon upp? Fy fan.

Citat:
Jag citerar mitt eget inlägg. Uppgifterna var fullt ut lögn att hon satt upp vid "nåt plank". Enligt polisens egen rapport så står det följande:

Vi spårsäkrade platsen från bullerplanket fram till kroppen som låg ca 2 meter från planket. Växtligheten var orörd/uppvuxen.

Vad är det för jävla nötter som den där T*we berättade om i förhör? Bara några sensationsmakare? Typ som Snoris och Glorian här i tråden. Riktigt smaklöst att gå ut med lösa antaganden bara för att göra en grotesk poäng om hur Lenas kropp befann sig.
Eftersom det var du Picasso som sensationslystet spred lögnen om att kroppen satt upp borde du avstå att i samma inlägg gnälla på oss som är mot osanningar
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-12 kl. 14:47.
Citera
2020-03-12, 14:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Diskussionskedja Obs strax efter mordet 2018-05-23, 11:25. Kanske av speciellt intresse för sent tillkomna trådmedlemmar och är en vittnesbörd av den karaktär som under flera år avvisade samtliga försök till hjälp att under dödshot sluta gräva sin egen grav
Från en Fd kollega till LW.

Det har jag kunnat läsa i FUP:en

Många sanningar där om LW som vissa vill mörka, oavsett om man är en anhängare av mobbarsekten eller inte, eller är full eller pårökt.

Det är bra att sådant kommer fram till nytillkomna trådmedlemmar.
Citera
2020-03-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Detta (att han angivit fel namn & personnummer) hade jag missat fram tills igårkväll då jag skumläste polisrapporteringen. Enligt poliserna hade Stefan sagt att han bodde i Vivalla men när de sökte på personnumret han angav fick dom upp att han var hemmahörande i Sköllersta. Vems personnummer kunde han rabbla upp bara sådär?

Var det Lena som övertalade honom att ringa polisen? I vilken Aktbilaga finns info om detta?

Det var väl två poliser som hörde honom så det väger ju tyngre. Personnumret kan han ha ändrat en siffra av de fyra sista? Har han tur så poppar det upp en snubbe född före eller efter honom på samma BB/KK. Alt att poliserna hört fel, kanske inte så troligt eftersom de har vanan inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in