2020-03-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Detta (att han angivit fel namn & personnummer) hade jag missat fram tills igårkväll då jag skumläste polisrapporteringen. Enligt poliserna hade Stefan sagt att han bodde i Vivalla men när de sökte på personnumret han angav fick dom upp att han var hemmahörande i Sköllersta. Vems personnummer kunde han rabbla upp bara sådär?

Var det Lena som övertalade honom att ringa polisen? I vilken Aktbilaga finns info om detta?

Minns inte var det stod. Kan han ha hittat på ett personnummer spontant? samtidigt svårt att göra sådär på rak arm, skulle ju likagärna ha kunnat vara kopplat till ngn som bor i Lund tex. Då skulle han få fler frågor av poliserna. Har han uppgett en kompis personnummer? Också konstigt, vilket skulle tyda på att han verkligen förberett sig och ville uppge det för polisen. Klingar inte väl ihop med det att han själv ringde polisen från egen telefon. Trodde kanske dock inte att han ngnsin skulle åka fast, därav dumheten.
Citera
2020-03-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det har i och för sig stått att märken på träden då GM slagit fel, var på så låg höjd att man kan tänka
att hon satt ner lutad mot trädet.
Men mycket riktigt så fann polisen henne liggande på sidan och kom fram till att hon först
legat på magen-
Eller kan de som först upptäckte LW ha tagit i henne (sittandes) för att kolla om hon var vid liv eller
inte och så hon hamnade på magen, vänt på henne igen så hon hamnade på sidan, liggande ..?
De som hittade henne rörde henne överhuvudtaget inte. Vilket jävla stolpskott skulle hantera en kropp på det viset? F ö hade det märkts om man flyttat henne. Man märkte att hon inte låg i sin ursprungsställning, men de drar slutsatsen att det är när mördaren vänder på henne för att plocka på sig hennes mobil.
Citera
2020-03-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 147 s 707.

FLI: Har du skickat messenger till Lena efter det.efter den 15 maj 2018?

MT: Tror jag skickat nått meddelande (ohörba1t) tror jag faktiskt.

FLl: Vad är det för nått då?

MT: Jag minns inte jag tror att det var nån gång när jag var. .. när jag lyckades känna sorg.

Kan det vara möjligt att denna man kan känna sorg?!
Läs en gång till.... "lyckades"... Människan har uppenbarligen fått anstänga sig för att känna någonting överhuvudtaget.
Citera
2020-03-12, 13:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Gör bort sig... Måste svaret vara.

Det måste finnas en gräns där varje människa med sunda vätskor inser att precis NU har jag sagt en konstig sak för mycket.
För lägger man ihop ALLT som Stefan anser att han har svarat på i olika förhör och till andra människor, så måste han väl för guds skull börja inse att det ballar ur.

exempel.
Cyklade du på mordnatten ???
Först - JA, tre gånger var jag ute.....
Sen - Vet Inte, kommer inte ihåg, kan ha varit ute och cyklat, men jag minns inte.....
Och sist - Nä, jag cyklade aldrig. Det var nog veckan innan som jag cyklade....

Inte ens en så lite sak som "hur många vattenspridare dom har" kunde dom komma överens om Hanna o Stefan.
Först var det 3 st enl Hanna, Sen vet ingen av dom hur många dom har, och sist så har dom bara 1 st längst in i växthuset.

- Stefan, är du svartsjuk ?
- Nä, det tycker jag inte....
- Hur förklarar du detta meddelande som du skrev till Lena då ??
Lena, Förlåt uppriktigt och ärligt förlåt jag vet inte vad som flög i mig denna gången heller jag blir bara så desperat svartsjuk när du skall bort med nån annan tror jag inte vill förlora dej och reagerar si i helvete dumt klart jag inte vill dig något illa......

Självklart så anser ju inte Hanna heller att Stefan är svartsjuk.... Självklart inte.

Det finns så mycket konstigt och motsägelsefullt i denna historia så det blir nästan bara löjligt när Stefan eller Hanna öppnar munnen. Dom är helt synkade i sina svar och tycker exakt lika dant varje gång.
Dom klassas ju trotts allt som vuxna i lagens namn, men det är som att lyssna på två 5-åringar som har stulit godis, försvara sig.... Öh, Eh, Ah, Nä jag vet inte, jag kommer inte ihåg !!

Jösses.

Japp det går att koka ner det till det...

#TeamÅsaHiding vs #TeamÖh,Eh,Ah,NäJagVetInte,JagKommerInteIhåg

1—0
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-12 kl. 13:17.
Citera
2020-03-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Har svårt att förstå psykologin bakom strutsbeteendet när ngn blivit mördad... Tycker man att det "inte är så farligt". Är mord / döden så avdramatiserat, är man så känslokall, skrämmer inte ond bråd död en alls?? Och även om hon inte skulle ha varit inblandad, är man inte skakad efter att ett hemskt mord skett ngn man känner, även om det råkar vara ens kärleksrival. Deras beteende efteråt är oförståeligt, oavsett om de mördat eller inte.Har de ett komplett avtrubbat känsloliv?
Det handlar nog mer om att HD är så kuvad och styrd av SD sen 20 år att hon fullständigt går i hans ledband. Hon är helt klar över allt sex SD och LW haft och kan rabbla upp det i sömnen. Men när frågor kommer, som hon inte fått direktiv av SD hur hon skall svara, då blir det svamlande och förvirring. Att läsa förhören är pinsamt. Hon förefaller totalt imbecill.

Den stackars HD har nu fått en sån frihet när de separerade i mars 2018, att hon är överlycklig att bara få ha en matta under vardagsrumsbordet. Det fick hon INTE ha då hon bodde hos SD. Han bestämde allt. JG sa i nåt förhör i slutet att (inte ordagrant) det var SDs vilja som gällde, han tolererade inte annat. Inte konstigt att SD blev vansinnig på dotter T som faktiskt hade en egen vilja och egen ståndpunkt. Han ville inte ens ha T i sitt hus längre.
Citera
2020-03-12, 13:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läs en gång till.... "lyckades"... Människan har uppenbarligen fått anstänga sig för att känna någonting överhuvudtaget.

Jag tar mig för pannan när jag läser hans svar i förundersökningen, det verkar vara mkt ansträngande att få fram ordet LYCKADES.

Enligt mig så framställer han sig som ett Rickspucko.
Citera
2020-03-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur är det möjligt? Alla andra meddelandeappar de använder kan man väl logga in till från egentligen vilken enhet som helst? Eller har jag missuppfattat?

Vad jag vet kan SMS bara läsas från den fysiska enhet som har rätt telefonnummer?
Skickade han SMS:et till den försvunna telefonen?
Den telefonen stängdes av och polisen vet inte hur avstängningen gjordes.
Hur är det då möjligt att polisen inte kan se om ett SMS har öppnats och lästs?

Lenas son N*a skickade förstås SMS:et till mammans försvunna mobil,
den som hon hade med sig på natten.

Det är Lenas Samsung Galaxy S7 som saknas.

När jag skickar ett SMS till en person, så står det "Levererat" på mitt meddelande
som jag skickat, SMS:et är skickat och har nått mottagaren.

När personen jag skickat SMS:et till har öppnat och läst det, står det "Lästa" vid det
SMS jag skickat.

Så på förmodligen detta sätt kunde N*a se att hans SMS till Lena på morgonen var
öppnat och läst efter hennes död och vilket han delgivit polisen.
Citera
2020-03-12, 13:28
Medlem
Citat:
Det handlar nog mer om att HD är så kuvad och styrd av SD sen 20 år att hon fullständigt går i hans ledband. Hon är helt klar över allt sex SD och LW haft och kan rabbla upp det i sömnen. Men när frågor kommer, som hon inte fått direktiv av SD hur hon skall svara, då blir det svamlande och förvirring. Att läsa förhören är pinsamt. Hon förefaller totalt imbecill.

Den stackars HD har nu fått en sån frihet när de separerade i mars 2018, att hon är överlycklig att bara få ha en matta under vardagsrumsbordet. Det fick hon INTE ha då hon bodde hos SD. Han bestämde allt. JG sa i nåt förhör i slutet att (inte ordagrant) det var SDs vilja som gällde, han tolererade inte annat. Inte konstigt att SD blev vansinnig på dotter T som faktiskt hade en egen vilja och egen ståndpunkt. Han ville inte ens ha T i sitt hus längre.

Undrar om HD enbart är imbecill när det kommer till hemmet / familjen, verkar ju inte som att hon varit det på jobb? Och om hon är SÅ osjälvständig, skumt att hon hade kraften att skaffa eget boende... då undrar man ju ännu mer om det ingick i planen... att ha uppsikt. Kan de ha planerat mordet på LW som en cache, en burk, att komponera?
Citera
2020-03-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

När jag skickar ett SMS till en person, så står det "Levererat" på mitt meddelande

När personen jag skickat SMS:et till har öppnat och läst det, står det "Lästa" vid det
SMS jag skickat.

Så på förmodligen detta sätt kunde N*a se att hans SMS till Lena på morgonen var
öppnat och läst efter hennes död och vilket han delgivit polisen
.

Nej, han såg det inte förrän flera månader senare att meddelandet var läst, som jag kommer ihåg det. Något datum stod inte, så han vet ju inte NÄR det lästes.
Citera
2020-03-12, 13:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

SMS jag skickat.

öppnat och läst efter hennes död och vilket han delgivit polisen.
Tack för bra info!
Har du någon aning om varför polisen inte kan se när meddelandet lästes?
Operatören borde ha registrerat denna info eftersom ett meddelande skickas till dig.
Citera
2020-03-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Undrar om HD enbart är imbecill när det kommer till hemmet / familjen, verkar ju inte som att hon varit det på jobb? Och om hon är SÅ osjälvständig, skumt att hon hade kraften att skaffa eget boende... då undrar man ju ännu mer om det ingick i planen... att ha uppsikt. Kan de ha planerat mordet på LW som en cache, en burk, att komponera?
Jag tror hon bara är imbecill när det gäller SD och mordet. Han har ju dirigerat vad hon skall säga. Nu har de inte nån kontakt, hon skall klara sig själv. Det kommer gå åt helvete. Framför allt när SD blir inlåst. Men då kan hon i alla fall besöka honom i fängelset, och få direktiv därifrån. Jösses.

Jag tror inte hon planerade mordet med SD, men jag tror hon visste det INNAN det skett. Och SD var troligen hemma hos HD på natten när han dödat LW. Därefter var han hos LW en liten stund, sedan smög han ut utan att stänga dörren helt. Sonen hos LW hörde något runt 04.00 och jag övertygad om att det var SD han hörde.
Citera
2020-03-12, 13:40
Medlem
Citat:
Jag tror hon bara är imbecill när det gäller SD och mordet. Han har ju dirigerat vad hon skall säga. Nu har de inte nån kontakt, hon skall klara sig själv. Det kommer gå åt helvete. Framför allt när SD blir inlåst. Men då kan hon i alla fall besöka honom i fängelset, och få direktiv därifrån. Jösses.

Jag tror inte hon planerade mordet med SD, men jag tror hon visste det INNAN det skett. Och SD var troligen hemma hos HD på natten när han dödat LW. Därefter var han hos LW en liten stund, sedan smög han ut utan att stänga dörren helt. Sonen hos LW hörde något runt 04.00 och jag övertygad om att det var SD han hörde.

Konstigt att behålla lugnet så pass när ens exman dödat ngn... förmodligen tycker hon att det var helt rätt gjort, kanske ändå njuter lite inombords, därav kan hon leva med sig själv. Kan de båda ha intalat sig att "det fanns inget alternativ". LW har utmålats som liemannen, ngn som skulle ta död på dem till sist. Annars hade väl fasaden krackelerat redan i förhören, tänker jag. Ska verkligen bli "spännande" att få ta del av hennes vittensmål. VIlken dag sker detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in