2020-03-12, 14:06
Medlem
Madagascars avatar
34 nya smittade i Stockholm

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-12-mars/

Det avtar i Stockholm!!!

(ironi - man testar ju mindre)
Citera
2020-03-12, 14:08
Medlem
mr.demons avatar
Nån som vet varför det verkar så svårt att få fram ett botemedel?
Citera
Medlem
Enligt presskonferans så kommer dom inte testa flera nu... så blir ju väldigt svårt att räkna smittade då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kanske avvakta lite, men det här såg ju intressant ut:

https://www.pensionsmyndigheten.se/service/fondtorg/fond/517748

Andelar i en massa oljebolag. Backat med -38% i år. Ligger på ungefär halva värdet idag jämfört med för ett decennium sedan, 2010. Borde väl bli en jäkla raket den dag oljepriset vänder uppåt igen?

Sjukt ot men nja.

Dels försöker man fasa ut oljan dels är inte ett nytt avtal på plats i Opec. Och flyget kommer ta en rejäl smäll nu när USA stoppar resor.
Jag hade inte satsar på olja just nu.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
"Vi ska inte stänga ned mer än vad som är absolut nödvändigt"

Det är den här attityden som är så förödande. Vi bör agera enligt försiktighetsprincipen, vi bör agera som om detta utgör ett samhällshot.

https://sverigesradio.se/artikel/7426940
Citera
Medlem
”Återgå till arbetet”. Han fattar inte vilka åtgärder som krävs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Kan någon skicka upp en länk som bekräftar ovanstående?

Har inte sett någon säga dylikt någonstans tidigare.

NEVERMIND - Det var bara fejk.

Att citatet tyder på felinformation kunde du väl ha räknat ut utan länk? Både bakterier och virus överförs på fler sätt än enbart genom mun och näsa. De överförs även gneom ögonen, småsår på huden, genom analöppning, könsorgan. Minnsta lilla skrapsår eller exsem på huden är föremål för smittspridning. Det är just därför man har heltejpning och helkroppsskydd vid HASMAT och LVL 4-skydd.

Det räcker med en reflexhandling som att du tar i ett handtag för att sedan peta bort något skräp runt ögat, rätta till linsen eller rent av klia dig på benet.

Men vi får fortfarande inte glömma att denna Coronastam är väldigt impotent, som alla andra stammar ur samma familj. Den skadar inte speciellt mycket.
Citera
2020-03-12, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jobbar inom försvaret och det är kaos här just nu

Säger du A får du gärna säga B också, annars är din input tämligen värdelös. Vore intressant att se vad som pågår där faktiskt. Man har ju sett en del på senare tid...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nån som vet varför det verkar så svårt att få fram ett botemedel?

Det går ändå ganska fort.
Jag hoppas innerligt dom inte skyndar på det hör.

Vi provade det med pandemix och det gick sådär.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Det är över! Detta är vår generations wipe!

Vilket är för jävla bra. Naturen och djuren celebrerar dygnet runt nu.
Citera
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Skaplig laguppställning i Folkhälsomyndigheten, ser ut som ett gäng frågetecken.

Ander Tegnell har degraderats till biträdande kapten.

Och Taha är petad.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du är ju dummare än någon kan ana. jag svarade inte på ditt inlägg initialt.
Jag har aldrig påstått att "värmen dödar viruset.." men jag säger med 100% säkerhet att man INTE kan använda Iran som ett exempel på motsatsen, hur korkad kan du bli??

Du har redan fått klimatdata från Teheran, de korrekta officiella siffrorna från metdata, det du påstår stämmer inte.

Klart du ska smädas när du bär dig åt som vore du en lätt efterbliven 35-åring som inte fattar att lägga ner när du är överbevisad.
Du menar wikipediaartikeln vars siffror är 10-15 år gamla är mer tillförlitliga än siffror som har vadå, 1-2 veckor på nacken? Aight.

Du är en vårdtagare av den speciella sorten inte sant? Jag påstod aldrig att du yttrade dig så. Jag påpekade ditt retarderade inlägg som gjorde ett tafatt försök att motbevisa en annan person som påpekade den uppenbara felaktigheten i just det påståendet, vilket du uppenbarligen inte förstod varpå jag påpekade det för dig vilket du heller inte förstod.

Sluta sug din egen kuk & kom med något vettigt för en gångs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in