2020-03-12, 12:06
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Exakt plus att det är extremt tungt att andas med andningsskydd på, iaf de som är klassade

Ok. Hur många ggr skall vi ta detta. FFP2-FFP3 kalssade ANSIKSTMASKER skyddar mot viruset om du har ögonskydd.
Hur är det tungt att andas med dessa menar du?http://www.tiger-supplies.co.uk/imagecache/12de1979-5286-4100-a2b9-9fef00ca221f_1000x1000.jpg

Munskydd (som tandläkare har) skyddar bara andra från att smittas från dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Borde vara enkelt att plocka in dessa två och sedan stoppa färjetrafiken. Och vips så kan gotlänningarna hålla stenkoll på läget på sin ö.

Åland borde även de kunna begränsa sina kontakter med omgivande länder. Öriken har en enorm fördel här.. ex Hawai kan isoleras om bara viljan finns. Malaysia och andra öRiken också.

Kan vara en anledning till att folk med lyxjakter flyr till dessa.
Möjligt, men detta skulle gjorts för nån vecka sedan. Det kan vara 100 fall på Gotland nu, bara att vi inte vet om det. Man testar ju knappt folk längre.
Citera
Bannlyst
Skolan i liljeholmen håller stängt idag och imorgon. Mer info kommer löpande efter presskonferensen 14:00
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Någon som vet andelen av olika åldersgrupper som behöver intensivvård? Jag vet att typ 10% av alla registrerade fall behöver intensivvård men inte hur det ser ur för olika åldersgrupper.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
  • Konferenser, resor etc inställda
  • Hygienartiklar framtagna
  • En plan för hur företaget ska arbeta med hög sjukfrånvaro (kritiska funktioner/personer, arbete hemifrån, skiftarbete utan kontakt, minsta möjliga bemanning, möten sker främst via webben, kortsiktig/långsiktig inverkan hos olika avdelningar etc)
Det verkar vara ett mycket vaket och proffsigt bolag du arbetar på. Bra.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Snart är våren/sommaren här då minskar såna här sjukdomar med 95% det blir en bra draghjälp för att bli av med skiten.

Värre om utbrottet kommit i nov.
Om så vore fallet så borde väl inte Iran ha så stor smittspridning som dom har i dagsläget. Temperaturen i Iran idag är ungefär densamma som vi har här under sommaren, om det nu endbart är temperaturen som gör skillnad vilket det nog i och för sig inte är.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Hur har de andra länderna gjort...och varför skulle det vara svårare för just Sverige att genomföra det?
Vet inte exakt hur de andra länderna gjort, men du verkar inte heller veta.

Jag vände mig emot att kalla det " tur.." det är knappast så enkelt som vissa tror.

Kan du svara på vad den familj som jobbar i vården ska göra?
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Så folkhälsomyndigheten och regeringen slutar nu helt enkelt att testa individer för misstanke om coronaviruset.

Vår statistik kommer vara bäst i hela världen!
Det blev bara 500 smittade i Sverige, är ju helt kanonfint!

Hur ska jag veta hur många som är smittade i min egna stad och när jag personligen bör vidta åtgärder för min 55+ mamma med diabetes, astma & dåligt hjärta & min 80+ åriga gamla mormor jag helst vill ha kvar i livet många år till?
Man har inte alls slutat testa folk. Varför skriver du så?

Jag har redan snackat med mina föräldrar hur de ska ”skyddas”. Det är verkligen på tiden nu. Sen är det ju ingen panik. Även om 10 000 skulle vara smittade så är det ju en extremt liten del av befolkningen. Panik är det sämsta man kan få nu. jag tycker sverige gör helt rätt med att inte stänga skolor än. Det kommer kanske komma men varför stressa fram såna beslut?
Citera
2020-03-12, 12:07
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Samma med C-more när det kommer till sporten.
Vilken sport?
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Olika i olika länder. I USA kan de med minst resurser som inte får någon hjälp alls av samhället ta till det enda de har i sitt hem. Vapen.

Trump sa de skulle ersättas ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Snart är våren/sommaren här då minskar såna här sjukdomar med 95% det blir en bra draghjälp för att bli av med skiten.

Värre om utbrottet kommit i nov.

Ja. Värmen tar död på viruset.
Citera
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Sitter på kurs. Polackerna berättar att barn och unga börjat dö i Italien?!

Något ni uppmärksammat?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in