2020-03-12, 09:29
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nej, men folkets panik över ett nonsensvirus stängde ner det.

För att parafrasera en artikel jag läste häromdagen: du kanske inte är orolig, men det här handlar inte om dig!

Jag skulle, med största sannolikhet, klara mig fint om jag smittades med corona. Jag är ung och har inga kända underliggande sjukdomar. Det samma kan inte sägas om min mor, mina svärföräldrar, flera av mina syskon osv osv... För att inte nämna alla äldre och/eller sjuka svenskar som jag inte känner men som svensk har ett ansvar för.

Du kan inte gå till gymmet, buhu! Du kan inte gå på konsert, buhu! Skärp dig, inse att vi som folk har ett kollektivt ansvar gentemot varandra och sluta bete dig som ett litet barn som inte får en klubba.

Faran med den moderna individualismen, förlusten av känslan av gemensamt ansvar och samhörighet, visar sig verkligen under denna kris.
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Ja men om nån som tillhör riskgruppen går i skolan kan den stanna hemma. Och om nån får det med som ej tillhör riskgruppen kan de med stanna hemma och bara hålla sig borta från de med risk

Även elever vars föräldrar tillhör riskgrupper uppmanas att vara hemma av vissa skolor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Vad gör du där ... porta potti?
Massa nöjesparker. Orlando 2
Citera
2020-03-12, 09:30
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det militärer vid fontana di trevi? Längst upp i bild?

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/lazio/roma/fontana-di-trevi.html

Ja, jänkarna hade storövning i Sardinien och kom sen över till fastlandet. Det är flera divisioner med tanks och soldater. Problemet för jänkarna är att dessa soldater inte har skydd mot luftburen smitta, ett jävla liv om detta just nu i USA.
Citera
2020-03-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Någon som förstår varför en 67-årig man ligger i respirator?

För att viruset inte bara dödar extremt gamla eller sjuka. Bara för att vissa grupper har förhöjd risk innebär det inte att alla andra går utom risk. Risken för 60+ är inte försumbar. Så inte heller för de som är 25+.

WHO:s rapport visade tex att 2,5 % av de sub 19 år fick ett allvarligt tillstånd där någon form av andningshjälp behövs. Med det sagt är siffrorna såklart högre för de över 30, 40, 50 eller 60.
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
För att sjukdom drabbar oss olika. 67 är inte jättegammalt men man är på väg mot ålderdom.
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Hjärtsjuk, lungsjuk sedan tidigare. Det brukar förekomma i den åldern.
Citat:
Ursprungligen postat av Lundensarn
För att viruset inte bara dödar extremt gamla eller sjuka. Bara för att vissa grupper har förhöjd risk innebär det inte att alla andra går utom risk. Risken för 60+ är inte försumbar. Så inte heller för de som är 25+.

WHO:s rapport visade tex att 2,5 % av de sub 19 år fick ett allvarligt tillstånd där någon form av andningshjälp behövs. Med det sagt är siffrorna såklart högre för de över 30, 40, 50 eller 60.
1/50 i yngre ålder (under 40) behöver alltså syrgas, ja - det låter rimligt, t.o.m. lite mildare ändå i jämförelse med MERS.
Senast redigerad av GoUoD 2020-03-12 kl. 09:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Träna kan jag fortfarande göra hemma, men det är just de tunga basövningarna som blir svåra att ersätta. Svårt att ersätta armhävningar med 90kg bänk osv. Och att göra massa reps 100kg marklyft i en lägenhet tror jag inte mina grannar skulle uppskatta :P

Men man får väl hitta olika work-arounds antar jag.

Du kan väl kräva pengarna tillbaka i alla fall. För SATS är detta värre än för dig, men gym är verkligen ställen där smitta kan spridas, så detta är nästan nödvändigt. Alla gym borde följa SATS exempel.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Italiens ambassadör i Sverige ger svar på tal åt Tegnell: "Det är inte en fotbollsmatch"

https://ambstoccolma.esteri.it/ambasciata_stoccolma/en/ambasciata/news/dall_ambasciata/2020/03/comunicato-stampa-dell-ambasciatore.html
WHO bossen"Don king"hade fan mig en tår i ögat när han drog i "nödbromsen"idag nu slipper vi se hans skitnödiga fejs 47 dagar blev "förseningen"
Citera
2020-03-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Nej, de kan de inte. Förslaget måste komma från myndigheten.

Bara för Löfven att lyfta på luren och ringa chefen. Nej visst ja. Han hade ju ett viktigt uppdrag i Somalia.

Hela hanteringen av detta stinker lättja och inkompetens från Regeringens sida.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Ja, jänkarna hade storövning i Sardinien och kom sen över till fastlandet. Det är flera divisioner med tanks och soldater. Problemet för jänkarna är att dessa soldater inte har skydd mot luftburen smitta, ett jävla liv om detta just nu i USA.

Åfan där ser man. Tack för klargörandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Hjärtsjuk, lungsjuk sedan tidigare. Det brukar förekomma i den åldern.

De skriver ju att han varit frisk sen innan, bara lite ryggproblem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in