Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Så han chansar på att polisen ändå inte kommer så han ringer 11414 innan han ska mörda någon?
Visserligen brukar inte polisen komma när man ringer t.ex när man hör höga skrik men att chansa på det inför ett mord....Jag är skeptisk.
Åklagaren menar att larmet var en del av mordplanen.
Jag tror det med. Han ser till att hans anmälan blir ordentligt dokumenterad; han ringer både 11414 och 112. Han ringer vid 00.30-tiden, om jag minns rätt? Och, återigen om jag minns rätt, så skickar LW sina ”Hallå” ”Hallå” till SD vid 00.00-tiden. Han vill att polisen ska leta efter tre skumma figurer när LW hittas mördad. Hade han inte så snabbt blivit MGM hade han säkert kunnat beskriva figurernas utseende bättre.
Alternativt, han är på väg till det avtalade mötet med LW för att döda henne, ser verkligen några personer som han måste passera, stannar och backar och kommer på att dom kan jag ”använda” istället för att riskera att bli igenkänd. Dvs avbryter och planerar om. Fast detta tror jag inte själv på…
Nu kan jag röra till det, men jag har för mig att jag läst att ÅKL anser att LW o SD verkligen träffades på kvällen/natten den 11-12. Stämmer det? Och hur förklaras det?