2020-03-12, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Jag funderar på att ta ungarna ur skolan.
Det kommer eskalera totalt innom närmaste dagarna och beviset på dårskapen som styr kommer fram.
Som du skriver, dom kan ha lektioner lver nätet idag.
Alla ungar har skoldatorer....

Ungar får av nån anledning väldigt milda symtom om någon alls.

Det enda du ska vara nervös är att dom kan smitta andra som tex dig osv.

Men jag tycker inte du behöver vara orolig eller ta dom ur skolan för deras skull
Citera
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Den bestående känslan är att man faktiskt vill att vi skall bli smittade, redan från början hade man kommit överens om att inget göra för att stoppa smittspridningen.

Frågan är väl varför?

Har varit flera inslag på TV där någon hög gubbe bara säger att det är bara låta det komma, så ja den officiella linjen är så - därför stoppas inte flygen, och om dom stoppas hjälper ambassader som i Iran till med blockadbrytande pestflyg.

Hela saken är uppgjord från första början, kanske rent av planerad så från första början.

Vem har planerat detta i så fall?

Vi har ju såna problem med att få fram arbetskraft som kan ta hand om vårt stigande antal äldre, så det här är väl ett gyllene tillfälle att jämna till åldersfördelningen i landet.
Citera
Medlem
Nu börjar kända skådisar också drabbas
Citera
Medlem
Prostatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Blir intressant att se om Sverige behöver smälla upp ett nytt sjukhus som Kina gjorde.
Jag förväntar mig inte att kinas rekord på cirka 10 dygn eller vad det var ska trumfas men blir intressant att se i så fall.

Sverige är ingen totalitär stat som Kina.
Bara utredningen för om sjukhuset ska byggas eller ej skulle ta ett år.
Citera
2020-03-12, 06:52
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Ja, deras restauranger och marknader måste kontrolleras. Det gäller väl fler länder i Asien. Jag kollade på det här filmklippet från Vietnam när Gordon Ramsay får en levande orm uppskuren av kocken bordet. Kocken tar ut hjärtat och Gordon sväljer det rått medan det pumpar.

Om inte det här är ett potentiellt sätt att sprida virus till människan så vet jag inte.

https://youtu.be/pNzwy6ZFnuk
Håller med. De har en helt annan kultur än oss.
Det jag inte kan förstå, är hur folk kan åka till dessa länder.
Man gynnar en kultur och politisk regim
som inte går hand i hand med våra värderingar.
Många svenskar är lågbegåvade och förstår inte det.
Citera
2020-03-12, 06:52
Medlem
Covids avatar
Kommer att ta femton år och kosta tio triljoner.

Citat:
Blir intressant att se om Sverige behöver smälla upp ett nytt sjukhus som Kina gjorde.
Jag förväntar mig inte att kinas rekord på cirka 10 dygn eller vad det var ska trumfas men blir intressant att se i så fall.
Citera
2020-03-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo det borde ju vara det, men på min ort blir det hur-eller-hur färre än 500 på tillställningarna - normalt kanske 200-300 - och då är det tillåtet... Kanske borde myndigheterna ha preciserat, så att tillställningar där man av uppenbara skäl är nära varandra och rör vid varandra - som just par- och gillesdanser - skulle förbjudas HELT, oavsett deltagarantal? Och då även danskurser såklart.
Men pardans borde vara ok, då kan man ju bara smitta en person. Regeringen borde skicka ut ett detektiv om att man måste hålla sig till samma partner hela kvällen på en danstillställning.
Citera
2020-03-12, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Hur gjordes det testet. Det är väl hittills bara en enda i Sverige som tillfrisknat....eller?

Visst blir man immun! Och som tegnell och övriga forskare i världen kan kostatera

- VÄLDIGT KORT TID.

så du kan ju passa på att resa jorden runt sen när du genomlevt viruset och sen är immun nån månad för sen börjar skiten om på nytt
Citera
2020-03-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, ni ligger före oss. Alla länder ligger före oss, utom möjligen Somalia där AT var nu i veckan för att lära dem smittskydd. Nu ligger de antagligen längre efter västvärlden än innan...

Danstillställningar - särskilt med "riktig" dans, inte disco - är väldigt olämpliga nu av alla möjliga skäl. Närheten, kroppskontakten, blandningen av människor från grupper som inte skulle ha träffat varandra annars...

På gammeldans är det också jättevanligt att särskilt herrarna har med sig stora snusnäsdukar, som de torkar svetten ur ansiktet med och har hängande från byxfickan... fräscht! Och på vissa ställen är det vattenfontäner, där man står på kö och dricker en efter en i pauserna. Går att komma åt med munnen om man är lite oförsiktig...
Man kan jo spørre myndighetene om de kan lage forbud mot slike tilstelninger. Uansett ville jeg takket nei til invitasjoner til å bli med på slike ting som du ser på som risikable med tanke på smitte.
Citera
2020-03-12, 06:55
Medlem
ArneIIIs avatar
Vad tror ni? Tidsfråga innan skolor stängs även här i Sverige?
Citera
2020-03-12, 06:56
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Det är just detta vi har som problem! 81% får enklare symptom men 14% värre och 5% extrema problem och i denna sista grupp återfinns de dödas statistik ca 3,4%

Förstår inte heller hur detta skall gå till??
Även om 81% får milda symptom så vet man inte vem som tillhör vilken grupp!
Dör du?får du svårighet att andas? Överlever du?

De klarar uppenbarligen INTE av att ta hand om mer än 10.000 i hela Italien innan sjukvården nu kollapsat!!
Det är 10.000 av 60 miljoner .
Hur många år kommer vi ha ”verkligheten stillastående” ?

Vi vet ju inte men anta att dessa 10.000 sjuka italienare egentligen är fler fast med enklare symptom bakom och dessa enbart är toppen på isberget av de sjuka dvs ca 20%
Isåfall innebär det att 12,500 egentligen är ca 60.000 st sammanlagt.

60.000 sjuka människor får deras system att kollapsa!
Men vi avrundar uppåt istället och säger = 100.000 är just nu smitttade i Italien. 2-5 veckor kommer de flesta gått igenom sjukdomen...
För att pytsa igenom ca 60-70% av befolkningen (Angela Merkel sa 60-70%)
Så skulle det ta Italien med utegångsförbud, stopp i vardagen mm = 60 miljoner delat i 100.000 = 600 omgångar men minus 65% snittet = 390 omgångar.
Varje omgång är 2-5 veckor så = snittet på veckor dvs 3 (2-5) gånger 390 omgångar med 100.000 tusen smittade i stöten =
870 veckor!

870 veckor kanske blir start tidigare.. dels pga av vaccin, dels pga att kanske vi hälften av landet så startar de friska upp oavsett...!?
Vette fasen alltså!

Även om de startar upp när bara 20% av befolkningen genomlidit sjukdomen så kan dessa 20% ta 174 veckor dvs över 3 år!

Vad händer med världen då?
Allt lär ju falla

Men jag tror detta kommer öka i dödlighet !!! Ingen människa kan sitta i hemkarantän i över ens 1 år så vi kommer nog landa på 6-10% dödlighet i slutänden! :/ detta är virus X

This is it!

Jag tror som dig. Hittar man inte någon medicin som mildrar symptomen eller kommer upp med ett virus inom 6 månader så kommer det gå åt helvette.

Det kommer gå åt helvette de två närmaste månaderna no matter what. Europa blir Italien om två veckor.
Citera
2020-03-12, 06:57
Medlem
Citat:

ja, eftersom allt tar så mycket längre tid här och det redan är försent, så skulle det ha börja byggas för länge sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in