Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Ditt inlägg var inte till mig men jag svarar ändå.
Du är en av alla som krävt bevis för påståenden om parallella förhållanden. Jag har varit en av flera som påstått att dessa fanns men inte kunnat röja min källa. Idag ger fupen oss svar, tycker du inte det?
När det gäller BOs parallella förhållanden med gifta män kan jag säga att det saknas minst två namn i fupen och det är jag glad för. Kvinnorna till dessa män ska inte behöva se sitt liv fläkas upp i den här tråden. .
Bevis är väl att ta i, då skribenter inte kan avslöja för mycket för att riskera att röja sin identitet.
Att jag hävdade att skribenten (inte du) och några andra i tråden som har själva inte har haft personliga kopplingar till de berörda skall länka till denna uppgift som de påstod fanns i tråden är väl inte orimligt? Vilket inte hände, utan det hänvisades till att man själv skulle leta rätt på uppgiften.
Att det fanns flera uppgiftslämnare om dessa parallella förhållanden med flera gifta män, det har jag inte sett? En var det väl? Resten hänvisade till denna uppgift, men då utan att sig länka och det hänvisades till att man fick ta reda på uppgiften själv.
Ja, jag tycker att det är viktigt om man ska
påstå något i tråden, dvs inte tro, spekulera eller gissa; att man på något vis hänvisar till källa. Alldeles särskilt viktigt är det om man påstår något som inte är bagateller.
Uppgiften om flera parallella förhållanden om gifta män har kommit in i tråden får den skribenten ta på sig. Och självklart får man då räkna med att både bli ifrågasatt, och förstå att det kommer att leda till att det spekuleras om vilka personer det isf kan ha rört sig om.
Jag har än idag inte hittat uppgift om att uppgiften stämmer, mer än att vi vet att SD fanns i bakgrunden mest hela tiden. En av de utpekade männen hade hade flyttat och var på väg att skiljas och en hade ett förhållande som var i upplösning. Eller var den andra skild?
Man kan inte heller lägga hundra procent skuld på LW. De män hon hade förhållande med (om de var gifta) har ett eget ansvar de också. Eller hur? Det var ju ändå de som var gifta?
Och vad har det för betydelse vad vi trodde tidigare. Vi hade väldigt lite uppgifter att gå på. I stort var det mest gissningar. Vi har nog alla fått byta position både en och två gånger. Vad jag ser att det är ett mycket destruktivt förhållande och mycket komplicerade bindningar mellan brottsoffer och mgm.
Det är idag med det vi vet så väldigt konstruktivt att behöva veta exakt vilka alla män hon har haft förhållanden med. Man kan bara konstatera att allt verkar ha löpt amok på något sätt. Jag tycker att det är djupt tragiskt för alla inblandade, och då menar jag även L*ena.
Jag ser en mycket trasig människa i LW, som själv mår dåligt av sitt beteende. Trots att hon på ett sätt ser tydligt och klart att hon både handlar fel, känner att hon är omoraliskt och känner sig elak, klarar hon inte av att ta sig ur det hela. Hon söker ju hjälp. På flera plan.
Jag är väldigt övertygad om att källan till denna sjunkande båt är en psykopats verk.
Jag kan inte låta bli av att slås hur vissa personer i tråden
ensidigttalar om alla fel och vilken skuld brottsoffret har. Vad hon hade för fel, vad hon kunde ha gjort.
Har SD ingen skuld alls?