2020-03-10, 20:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, speciellt när han nu vet att ÅK har kallat 5 andra män som ska vederlägga SDs förklaring till var LWs blod kommer ifrån. Och en barnmorska som förmodligen kommer att vittna om osannolikheten ? Men, som många skrivit, SD kan spekulera hur mycket som helst angående fynd av blod o DNA från LW i hans bostad...

Just så! Han insåg väl att hans historia var lite väl ymnig. Och att HDs intygande, som skruvade upp det än mer, till närapå olympiskt gymnastiska former, inte gjorde saken bättre.
Citera
2020-03-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aj då. En pinne till SD. Undrar vad HD säger i rätten.

Jo.. Men hon känns lite lurig. Och de står/stod nära varandra, om jag fattat det rätt.

A.150 S.352
Förhör med K*arin (2018 - juni)
Hon minns tisdagen som att H*anna ringde henne på eftermiddagen och berättade att hennes dotter inte ville gå på kickoffen på Jensen. Hon tror runt 16.00
Senare på kvällen kom H*anna hem till K*arin och berättade att SD var inne på förhör och att det var då hon fick veta att Lena var försvunnen.

A.150 S.365
Förhör med K*arin (2019 - augusti)
"K*arin tror att H*anna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
H*anna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*a och behövde telefonnumret till S*tefan för att Lena var försvunnen." De kan ha pratat 2 ggr i telefon den dagen.
Det K*arin vet med säkerhet är iaf att första gången så handlar det om att N*a har hört av sig.

A.150 S.366-367
K*arin visste inte om att SD var misstänk vid tidpunkten. Varken HD, SD eller svärfadern berättade något om det. Det var först när de var på väg hem från USA som hon fick reda på det.

Intressant:

Dom pratade om förhören, men inte om detaljer.
"K*arin fick reda på att J*erry och S*tefan var, gjorde nånting under natten. De cyklade eller geochachade tror hon." S.367

"S*tefan och H*anna har båda varit där innan händelsen (fyndplatsen) och har sagt att det måste finnas spår av dom där. De sa det i närtid till när Lena påträffades på den platsen" S.368
Citera
2020-03-10, 20:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
SD har fått rita ut (på foton) var, i hans hus, de har haft sex senaste månaden, inget blod kunde påvisas på de platserna. Sen undrar jag vilken bänk i tvättstugan han menar att hon snickrat vid? Den bänk som står jämte tvättmaskinen är en rostfri diskbänk med själva hon närmast tvättmaskinen, inget bra ställe för snickeriarbete imo. Den bänken är dessutom smalare än tvättmaskinen (som inte står direkt på golvet utan ovanpå två skåp). Så hur hamnade i så fall blodet på maskinens front (vid handtaget)? Urkass lögn, men men.

Man kan ju tycka vad man vill om MGM,s nya utsaga, urkass lögn absolut och dessutom under galgen men det spelar ju liksom ingen roll i det här läget, om åklagaren hade tyckt att "vad fan är det du säger" så borde hon tagit upp frågan under förhöret och hänvisat till vad MGM har sagt i sina tidigare förhör, det duger liksom inte att suga på karamellen och komma med invändningar i sin slutplädering och tro att allt kommer att gå bra.

Domen ska ju fattas på vad som kommer fram i rätten och inte på vad som står i FUP.

Hej förresten, det var ett tag sedan man såg dig.
Citera
2020-03-10, 20:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aha, det är där de gömmer dem.

Gömmer och gömmer.
Det var bara vi som inte fick ut dom då de är sektretessade i sin helhet Inget märkvärdigt tycker jag.
Citera
2020-03-10, 20:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ditt inlägg var inte till mig men jag svarar ändå.
Du är en av alla som krävt bevis för påståenden om parallella förhållanden. Jag har varit en av flera som påstått att dessa fanns men inte kunnat röja min källa. Idag ger fupen oss svar, tycker du inte det?
När det gäller BOs parallella förhållanden med gifta män kan jag säga att det saknas minst två namn i fupen och det är jag glad för. Kvinnorna till dessa män ska inte behöva se sitt liv fläkas upp i den här tråden. .

Tack för att du berättar.
Det är skönt att det finns någon som
törs berätta sanningen.

Minst två andra kvinnor som har blivit
behandlade som HD.

Fruktansvärt.
Totalt hänsynslös mot andra kvinnor och
deras ev. barn.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-10 kl. 20:52.
Citera
2020-03-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Gömmer och gömmer.
Det var bara vi som inte fick ut dom då de är sektretessade i sin helhet Inget märkvärdigt tycker jag.

Nej, det är ju naturligt, särskilt om de har starka alibi, som tex utlandsresa, och därför inte kan vara skyldiga.
Citera
2020-03-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
De ”intima” förhören med hennes älskare ligger ju i en sekretessad akbilaga. De med tex mgl, anders lindström, beholder etc. Det trodde jag alla förstod. Inte bara obduktionsprotokollet och bildbilagan till brottsplatsundersökningen.
(Aktbilagorna 152, 153, 156, 159 är sekretessbelagda i sin helhet.)

Det är inte de intima förhören jag saknade. Det trodde jag alla förstod. Jag saknar namn på den enormt långa vittneslistan och jag vet att två personer inte kommit till utredningens kännedom.
Citera
2020-03-10, 21:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu orkade jag inte läsa allt vad du har skrivit.
Vad har det för betydelse vad jag trodde förut?

Jag har aldrig skrivit att hon inte hade parallella förhållanden. Jag skrev att ni som påstår det får bevisa det, vilket ni inte kunde göra. Och jag undrar fortfarande vilka flera parallella förhållanden hon hade med flera gifta män? Vilka var det mer exakt?

Förutom SD?
Som alltid verkade finnas där i utkanten (och fota henne när hon hade andra besök: Haha vilken trevlig hälsning de brukade ha)

Vilken betydelse ar det om jag känner mig lurad av den yta som LW gav omvärlden? Det är nog många i tråden som har blivit förskräckta över hur mycket värre allt var. Med det menar jag den terror som han utsatt henne för. Hon har blivit utnyttjad och behandlad på ett fruktansvärt sätt. Även hon har utövat hot, men hoten från hennes sida har handlat om att avslöja hans fula dubbelspel som han inte velat sluta med. Hon har någon slags hållhakar och krav på honom också.

L*enas hot handlar inte om att döda, att låta barn dödas på blodigt sätt. Det är en milsvid skillnad på hoten och stalkingen.

Hoten från L*ena skulle vara helt utan effekt om SD bara la ner allt, slutade besöka L*ena för sex och lägga korten på bordet för H*anna. Men han vill äta av kakan och ha den kvar. Han vill ha två fruar.

Det var en del av hennes sanning också, så som hon ville visa sig. Att det sedan bakom denna fasad fanns en djupt olycklig människa
Det är ju det som kommer fram nu med FUP som gäller?

Jag kan aldrig tänka mig att jag skulle skriva att hon bara var vän med alla män som hon kände. Om jag känner mig själv skulle jag skriva att jag tror. Nu vet jag att du tycker att när jag skriver tror då försöker jag slingra mig eller hur hur du menade. Gardera mig.

Minns inte om det var du eller Snoris som kör med att jag ljuger när jag tror något. Ljuga är en medveten handling att undanhålla eller förvanska sanningen. Det är inget man kan göra om man säger att man tror...

Det är bara att konstatera att vi tycker och tror olika.
Du har också haft fel i många stycken, men hur skulle vi kunna veta hur det låg till?

Vet vi ens nu hur det ligger till?

Det är ett otroligt konstigt och destruktivt förhållande de har haft och jag tror att det beror på att denna man är en psykopat och att L*ena och han i kombination var värsta tänkbara kombon.

Men även HD verkar ha mått väldigt dåligt.

Bevis och bevis. Du/ni hade heller inga bevis för er tes att hon bara var vän med alla och era andra uppgifter. Vi hade inte behövt bli kallade för lögnare för att vi inte kunde presentera bevis eller röja källor. Det borde räckt med att vi konstant skrev att vi är säkra på vår sak. Varför ska man ens ljuga om sådant om en död kvinna?

Hade ni dessutom inte insinuerat att man vat lögnare och krävt bevis och att man ska röja källa så kunde tråden fått betydligt mer information om fallet tidigare. Men när man ändå inte blev trodd så struntade man till slut att dela med sig av allt man visste. Vilket är väldigt synd tycker jag.
Citera
2020-03-10, 21:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är inte de intima förhören jag saknade. Det trodde jag alla förstod. Jag saknar namn på den enormt långa vittneslistan och jag vet att två personer inte kommit till utredningens kännedom.

De vill inte förstå, det är det som är problemet.
Citera
2020-03-10, 21:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Aha du menade i huvudprotokollet.
Ja, du får väl kontakta Hiding om du har några tips
Citera
2020-03-10, 21:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ditt inlägg var inte till mig men jag svarar ändå.
Du är en av alla som krävt bevis för påståenden om parallella förhållanden. Jag har varit en av flera som påstått att dessa fanns men inte kunnat röja min källa. Idag ger fupen oss svar, tycker du inte det?
När det gäller BOs parallella förhållanden med gifta män kan jag säga att det saknas minst två namn i fupen och det är jag glad för. Kvinnorna till dessa män ska inte behöva se sitt liv fläkas upp i den här tråden. .

Bevis är väl att ta i, då skribenter inte kan avslöja för mycket för att riskera att röja sin identitet.

Att jag hävdade att skribenten (inte du) och några andra i tråden som har själva inte har haft personliga kopplingar till de berörda skall länka till denna uppgift som de påstod fanns i tråden är väl inte orimligt? Vilket inte hände, utan det hänvisades till att man själv skulle leta rätt på uppgiften.

Att det fanns flera uppgiftslämnare om dessa parallella förhållanden med flera gifta män, det har jag inte sett? En var det väl? Resten hänvisade till denna uppgift, men då utan att sig länka och det hänvisades till att man fick ta reda på uppgiften själv.

Ja, jag tycker att det är viktigt om man ska påstå något i tråden, dvs inte tro, spekulera eller gissa; att man på något vis hänvisar till källa. Alldeles särskilt viktigt är det om man påstår något som inte är bagateller.

Uppgiften om flera parallella förhållanden om gifta män har kommit in i tråden får den skribenten ta på sig. Och självklart får man då räkna med att både bli ifrågasatt, och förstå att det kommer att leda till att det spekuleras om vilka personer det isf kan ha rört sig om.

Jag har än idag inte hittat uppgift om att uppgiften stämmer, mer än att vi vet att SD fanns i bakgrunden mest hela tiden. En av de utpekade männen hade hade flyttat och var på väg att skiljas och en hade ett förhållande som var i upplösning. Eller var den andra skild?

Man kan inte heller lägga hundra procent skuld på LW. De män hon hade förhållande med (om de var gifta) har ett eget ansvar de också. Eller hur? Det var ju ändå de som var gifta?

Och vad har det för betydelse vad vi trodde tidigare. Vi hade väldigt lite uppgifter att gå på. I stort var det mest gissningar. Vi har nog alla fått byta position både en och två gånger. Vad jag ser att det är ett mycket destruktivt förhållande och mycket komplicerade bindningar mellan brottsoffer och mgm.

Det är idag med det vi vet så väldigt konstruktivt att behöva veta exakt vilka alla män hon har haft förhållanden med. Man kan bara konstatera att allt verkar ha löpt amok på något sätt. Jag tycker att det är djupt tragiskt för alla inblandade, och då menar jag även L*ena.

Jag ser en mycket trasig människa i LW, som själv mår dåligt av sitt beteende. Trots att hon på ett sätt ser tydligt och klart att hon både handlar fel, känner att hon är omoraliskt och känner sig elak, klarar hon inte av att ta sig ur det hela. Hon söker ju hjälp. På flera plan.

Jag är väldigt övertygad om att källan till denna sjunkande båt är en psykopats verk.

Jag kan inte låta bli av att slås hur vissa personer i tråden ensidigttalar om alla fel och vilken skuld brottsoffret har. Vad hon hade för fel, vad hon kunde ha gjort.

Har SD ingen skuld alls?
Citera
2020-03-10, 21:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo.. Men hon känns lite lurig. Och de står/stod nära varandra, om jag fattat det rätt.

A.150 S.352
Förhör med K*arin (2018 - juni)
Hon minns tisdagen som att H*anna ringde henne på eftermiddagen och berättade att hennes dotter inte ville gå på kickoffen på Jensen. Hon tror runt 16.00
Senare på kvällen kom H*anna hem till K*arin och berättade att SD var inne på förhör och att det var då hon fick veta att Lena var försvunnen.

A.150 S.365
Förhör med K*arin (2019 - augusti)
"K*arin tror att H*anna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
H*anna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*a och behövde telefonnumret till S*tefan för att Lena var försvunnen." De kan ha pratat 2 ggr i telefon den dagen.
Det K*arin vet med säkerhet är iaf att första gången så handlar det om att N*a har hört av sig.

A.150 S.366-367
K*arin visste inte om att SD var misstänk vid tidpunkten. Varken HD, SD eller svärfadern berättade något om det. Det var först när de var på väg hem från USA som hon fick reda på det.

Intressant:

Dom pratade om förhören, men inte om detaljer.
"K*arin fick reda på att J*erry och S*tefan var, gjorde nånting under natten. De cyklade eller geochachade tror hon." S.367

"Stefan och Hanna har båda varit där innan händelsen (fyndplatsen) och har sagt att det måste finnas spår av dom där. De sa det i närtid till när Lena påträffades på den platsen" S.368

Jag tror fortfarande på ”par i brott”. Att det har varit en gemensam, tyst överenskommelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in