2020-03-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Ja alltså vafan? Handlar det om en perfekt storm av en extremt manipulativ person som även omges av extremt jagsvaga individer? Man häpnas över hur fan han kan härja runt.

Religiösa personer verkar dock vara extra lättlurade, de har ju inte uppmuntrats att tänka kritiskt utan blint tro på motsägelsefulla Bibeln. Och bara träffat vänliga människor. Se bara hur Helge Fossmo lyckades stämpla till mord.
Citera
2020-03-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Eller Lena. De "skumma" typerna störde kanske hans planer på att mörda henne i skogen den kvällen. Han hade lämnat sin mobil hemma. Varför? Lena kanske också hade lämnat sin mobil hemma just då.

Infliker lite här. Tror du att de störde?

Jag tror tvärtom att det hela var en del av ursprungsplanen.

Det låter mer som planen för mordet var att kasta misstankarna på okända gärningsmän.

Det han inte räkna med var att poliserna dök upp och han blev igenkänd, vilket inställde mordplanen den natten.

Det förklarar även varför inte mobilen var med.

Intressant han nämner att man ”vinner” med ficklampa. Kan det vara mordvapen? Tänker typ en maglite modell.
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-11 kl. 11:07.
Citera
2020-03-11, 10:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jaha, så SD släpper nu biten om LW:s ymniga blödningar i samband med sex? Fattade han inte på förhand hur usel den förklaringen var, i o m att den så lätt kan kontrolleras mot andra sexpartners?
Ser fram emot att ÅH grillar honom på den punkten. Inte minst historien om hur han såg ut som en nyäten Dracula efter oralsexet på kontoret...
Efter att SD verkar ha tagit tillbaka allt det han har sagt om blodigt sex överallt ska det bli intressant att lyssna på förhöret av HD.
Kommer hon hålla med om att SD:s beskrivningar inte är trovärdiga?
Citera
2020-03-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta, men läser/fattar jag fel?

A.150 S.365
Förhör med K*arin

"K*arin tror att H*anna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
H*anna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*a och behövde telefonnumret till S*tefan för att Lena var försvunnen."

Citat:
Vad ska man dra för slutsats av det? Att K*arin fått det om bakfoten?

För övrigt nämner hon i förhöret på S.369 att HD och SD berättat om att det kan vara så att polisen kommer hitta blodspår efter LW i bostaden för att hon någon gång gjort sig illa i handen. De har pratat om det vid ett eller ytterligare ett tillfälle. K*arin kopplade det själv till att blodet i så fall skulle ha varit i duschen.

Har fler nämnt detta i förhör? Jag kan iaf inte dra mig till minnes att jag läst det tidigare. Att hon skulle ha skadat handen och fått en sårskada.

Citat:
Jo.. Men hon känns lite lurig. Och de står/stod nära varandra, om jag fattat det rätt.

A.150 S.352
Förhör med K*arin (2018 - juni)
Hon minns tisdagen som att H*anna ringde henne på eftermiddagen och berättade att hennes dotter inte ville gå på kickoffen på Jensen. Hon tror runt 16.00
Senare på kvällen kom H*anna hem till K*arin och berättade att SD var inne på förhör och att det var då hon fick veta att Lena var försvunnen.

A.150 S.365
Förhör med K*arin (2019 - augusti)
"K*arin tror att H*anna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
H*anna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*a och behövde telefonnumret till S*tefan för att Lena var försvunnen." De kan ha pratat 2 ggr i telefon den dagen.
Det K*arin vet med säkerhet är iaf att första gången så handlar det om att N*a har hört av sig.

A.150 S.366-367
K*arin visste inte om att SD var misstänk vid tidpunkten. Varken HD, SD eller svärfadern berättade något om det. Det var först när de var på väg hem från USA som hon fick reda på det.

Intressant:

Dom pratade om förhören, men inte om detaljer.
"K*arin fick reda på att J*erry och S*tefan var, gjorde nånting under natten. De cyklade eller geochachade tror hon." S.367

"S*tefan och H*anna har båda varit där innan händelsen (fyndplatsen) och har sagt att det måste finnas spår av dom där. De sa det i närtid till när Lena påträffades på den platsen" S.368

Citat:
Hur det nu än är så har de i alla fall sett till att förmedla till deras nära vän, K*arin, att man definitivt kommer att hitta blodspår efter LW i villan:
HD berättar för henne att det är blödningar i samband med samlag.
SD berättar för henne att hon skadat handen och att spår antagligen finns i duschen.

..

Att SD drog till med sistnämnda förklaring beror absolut (?) på att han fått tillgång till material från förundersökningen och tänkt: "Ja, just, ja!! Det har jag glömt bort att jag sa till henne!" (Nånting har iaf friskat upp hans minne?)
Varför skulle han ( och HD) ha utelämnat den förklaringen i alla förhör han suttit i och fått frågan om vart blodet kommer från?

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tidigare har han ju snackat om sex och om sår från geocaching.

Länkar ihop lite citat från det jag skrev i går om hennes förhör.
Men som sagt.. jag har bara läst att K har nämnt nåt om en sårskada. Ingen annan.
Citera
2020-03-11, 10:45
Medlem
Oj vad dålig han är i dag när han svamlar till det. Nu säger han att han inte visste att han var misstänkt längre när huset städades eftersom han släppts lös. Trots att han skrivit till diverse att han var misstänkt. Läste i tidningen men tyckte tydligen det var skvaller och inte en formell misstanke från polisen. Suck!

Han binder ris åt egen rygg.
Citera
2020-03-11, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
AUGUST HÅKANSSON
9 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom?pinnedEntry=263925
– Varför tog hon kort på dig när du stod utanför huset? frågar åklagaren.

45-åringen skrattar till.

– Jag tänkte säga: fråga henne.

Vidrigt svar.

Den "humorn" har vi sett exempel på tidigare.

Men det här var väl det grövsta...

Och sedan skratta. Brrr
Citera
2020-03-11, 10:48
Medlem
Citat:
Länkar ihop lite citat från det jag skrev i går om hennes förhör.
Men som sagt.. jag har bara läst att K har nämnt nåt om en sårskada. Ingen annan.

Th3r3se sa att hon hört från HD att LW lämnat blod efter sig från rispor vid geocaching.
Citera
2020-03-11, 10:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ditt inlägg var inte till mig men jag svarar ändå.
Du är en av alla som krävt bevis för påståenden om parallella förhållanden. Jag har varit en av flera som påstått att dessa fanns men inte kunnat röja min källa. Idag ger fupen oss svar, tycker du inte det?
När det gäller BOs parallella förhållanden med gifta män kan jag säga att det saknas minst två namn i fupen och det är jag glad för. Kvinnorna till dessa män ska inte behöva se sitt liv fläkas upp i den här tråden. .
Om namn saknas i FUP:et så är det inte konstigt.
De kan finnas i slasken eller vara sekretessade.

Om du känner till män som i närtid haft sexuella förbindelser med henne utan att ha blivit förhörda så är det konstigt.

De kan ha ljugit för polisen och inte sagt att de haft en sexuell förbindelse med henne fast de har blivit förhörda.

Vilket alternativgäller?
Citera
2020-03-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den "humorn" har vi sett exempel på tidigare.

Men det här var väl det grövsta...

Och sedan skratta. Brrr

Han verkar inte förstå hur andra reagerar på det han säger.
Citera
2020-03-11, 10:50
Medlem
Det jag undrar över, hur fan kan det slå så fel på när en "ordningsman" blir misstänkt.
Citera
2020-03-11, 10:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
På ett annat ställe i Fup läste jag att denne Anders hade redan en kvinna, oklart om de var gifta, när han Lena umgicks. Anders ville att Lena skulle sluta ha ett parallellförhållande med honom och Stefan.

Läste också att Lena sagt till ytterligare någon person i Fup att relationen med Anders var knepig eftersom han hade en kvinna.
Det är intressant med en man som själv har två förhållanden tycker att LW ska sluta med samma sak.
Citera
2020-03-11, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han verkar inte förstå hur andra reagerar på det han säger.
Han har förklarat sitt småskratt under förhandlingen med att han skrattar om nån kläcker ur sig en groda. Det gäller uppenbarligen när han själv gör det. Det där var jävligt onödigt av honom. Sånt får han inte domaren med sig på. Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in