2020-03-12, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Vafan har det blivit av det här landet? Ordbajseri?
Ordet neger är rasistiskt?
Men ordet negress är vackert?

Han är från Kongo och är neger och...
Människor från Niger är nigerianer.

När fan har jag sagt att en neger är värd mindre än en vit europé?
Hade han varit född i Sverige hade han varit Afropean.

Läs boken just med titeln "Afropean" som släpptes förra året av engelsmannen Johny Pitts som jag har som vän på Facebook. Jävligt bra bok.

Johny är halv svart med en amerikansk farsa och halv vit med en engelsk morsa.

Så sluta ordbajsa och kalla andra rasister när det passar dig.

Sover alla?
2020-03-12, 02:02
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om inte annat är det mer nedvärderande att vara en så kallad " vit beskyddare" De utgår oftast från att de är bättre och måste hjälpa svarta och utan dem blir de svarta hjälplösa.
Jag tycket att det är ett värre sätt att vara " rasist" om man nu tvångsmässigt måste kalla allt för rasism och hat.
Svarta är inte hjälplösa varelser och de kan bita ifrån själva.
Skulle Alex möta någon som kallar honom öknamn rakt i ansiktet så skulle han inte backa och gråta och jag är helt säker på att han skulle visa de två svartmålade fuckyou fingrarna.

Jag känner inte att neger är något öknamn överhuvudtaget. Endast ett ord som har använts under många sekler. Hade jag känt honom personligen så hade jag sagt Alex naturligtvis. Hade han varit född i Sverige med mixade föräldrar är han som jag skrev tidigare Afropean. Nu är han ju inte det.
Jag förstår vad du skriver och håller med helt. Det känns bara tragikomiskt.
2020-03-12, 02:02
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Fick alla äta fisk eller har de endast ätit Ris och kokosnötter?

Alla fick smaka på firren.
2020-03-12, 02:05
Bannlyst
Citat:
Alla fick smaka på firren.

Så det blev inte en hel vecka med bara ris😂
2020-03-12, 02:05
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Sover alla?

Inte alla, men skall slå en drilll nu och lägga mig med kattjäkeln vid kudden som spinner mig till sömns
Good night
2020-03-12, 02:07
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Så det blev inte en hel vecka med bara ris😂
Man kunde ju gissa det med stumpen att de skulle vika sig för fettots skull och albanbögen. De klagade som fan hela dagen.
2020-03-12, 02:20
Medlem
Inte sett ett skit idag.

Var inne här när tjockisen inte hade ätit på hela dagens stod det.

Fick hon i sig någon mat till slut stackarn?
2020-03-12, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Tror snarare att det är du som semestrar där om du tycker det är ok att folk äter med händerna i Sverige. Jag skiter fullständigt i hur man gör i andra delar av världen utan jag pratar om måltiderna som förtärs i huset. Här bör alla följa svenska etikettsregler för allas trevnad. Då sitter man inte som ett barn och äter med händerna, man tuggar inte med öppen mun och smackar högljutt för det är äckligt och obehagligt för övriga vid bordet.

Det finns ställen du skulle bli utsläng från om du betedde dig så, men du har väl aldrig varit på en bättre ”restaurang” än Donken. Om du inte förstår att man tar seden dit man kommer och uppträder efter vad som är vett och etik så har du lite att jobba med. Tycker du ska börja med att läsa ett par spalter av Magdalena Ribbing, så kan du få lära dig något om hur man bör bete sig bland andra människor här i Sverige. Eller så kan du krypa tillbaka under stenen du kom ifrån och äta din mat som en neandertalare. Med händerna! Förmodligen utan att tvätta dem så du får förhoppningsvis Corona på kuppen!
Palla bry sig? de är i big brother huset och inte någon michelin restaurang
2020-03-12, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Inte sett ett skit idag.

Var inne här när tjockisen inte hade ätit på hela dagens stod det.

Fick hon i sig någon mat till slut stackarn?

Sover alla så dryga... blåvalen har väl ätit fisk så som muttan gillar det
2020-03-12, 02:26
Bannlyst
Citat:
Man kunde ju gissa det med stumpen att de skulle vika sig för fettots skull och albanbögen. De klagade som fan hela dagen.

De borde leva på ris fram tills på söndag.. men bög babyn är curled av både familj och PRODUCENTERNA🤦‍♀️🤦‍♀️
2020-03-12, 03:49
Medlem
Citat:
Jag känner inte att neger är något öknamn överhuvudtaget. Endast ett ord som har använts under många sekler.

Vad du ”känner” är irrelevant när det finns fakta. Droppa n-ordet bara, hur svårt kan det va.
2020-03-12, 03:55
Medlem
Vilka är det som fortfarande hänger löst och vem vann plankan igår?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in