2020-03-12, 01:23
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Jag stör mig även på folk som inte håller besticken korrekt eller skyfflar upp mat med gaffeln i fel hand mm. Men handätandet är inte det äckligast utan det är smackandet som är så vidrigt ljud.
Jag håller gaffel i höger hand och kniv i vänster hand( är inte vänsterhänt)
Fel enligt "överklassen" som tror sig vara finare än andra bara för att de håller kniv och gaffel "rätt" genom en underlig bestämmelse att så ska det bara vara.
För mig är det rent j....a dravel.
Vem sjutton har bestämt vilken hand gaffel och kniv skall vara.
Smackandet gillar jag däremot inte hos människor.
2020-03-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
I mitt land skriver man inte "Han är köttfärssås häromveckan med händerna"
Om du inte förstår att det ska stå åt får det nog stå för dig. Idiot!
2020-03-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag håller gaffel i höger hand och kniv i vänster hand( är inte vänsterhänt)
Fel enligt "överklassen" som tror sig vara finare än andra bara för att de håller kniv och gaffel "rätt" genom en underlig bestämmelse att så ska det bara vara.
För mig är det rent j....a dravel.
Vem sjutton har bestämt vilken hand gaffel och kniv skall vara.
Smackandet gillar jag däremot inte hos människor.
Jag är mest förundrad över hur folk ens kan äta på det sättet men men. Håll besticken så om du vill. Så länge du använder bestick är jag egentligen nöjd. Jag tvivlar dock på att det är överklassigt då merparten av jag dagligen ser äta ute håller besticken tvärtom.
2020-03-12, 01:28
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Om du inte förstår att det ska stå åt får det nog stå för dig. Idiot!

Wow.
Är det jobbigt att folk gör/äter olika runt om i världen?

Bara för att du semestrar på Ullared så betyder det inte att alla människor i världen äter sin mat med kniv och gaffel.
2020-03-12, 01:34
Bannlyst
Kul om dom får in nyhetstest, sant lr falskt?
Dom kommer ju aldrig tro på att Coronaviruset har gjort så att stora folksamlingar och publik inte tillåts lr att hela Italien är sa i karantän!
Undra hur långt det måste gå innan dom behöver berätta om smittoutbrottet i Sverige?
Jag är övertygad om att BB2020 kommer avbrytas p.g.a Coronaviruset!
2020-03-12, 01:36
Medlem
Herrejävlar sånt tugg om att äta med händerna. Till vilken nytta? Jag äter knappt köttbullar & makaroner med bestick, och vem bryr sig om det. Ointelligenta människor som tvunget måste kalla någon för neger med, väx upp för fan och fatta världsläget. Annars är det rätt kul med årets bigbrother. Doh. ^^
2020-03-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Wow.
Är det jobbigt att folk gör/äter olika runt om i världen?

Bara för att du semestrar på Ullared så betyder det inte att alla människor i världen äter sin mat med kniv och gaffel.

Tror snarare att det är du som semestrar där om du tycker det är ok att folk äter med händerna i Sverige. Jag skiter fullständigt i hur man gör i andra delar av världen utan jag pratar om måltiderna som förtärs i huset. Här bör alla följa svenska etikettsregler för allas trevnad. Då sitter man inte som ett barn och äter med händerna, man tuggar inte med öppen mun och smackar högljutt för det är äckligt och obehagligt för övriga vid bordet.

Det finns ställen du skulle bli utsläng från om du betedde dig så, men du har väl aldrig varit på en bättre ”restaurang” än Donken. Om du inte förstår att man tar seden dit man kommer och uppträder efter vad som är vett och etik så har du lite att jobba med. Tycker du ska börja med att läsa ett par spalter av Magdalena Ribbing, så kan du få lära dig något om hur man bör bete sig bland andra människor här i Sverige. Eller så kan du krypa tillbaka under stenen du kom ifrån och äta din mat som en neandertalare. Med händerna! Förmodligen utan att tvätta dem så du får förhoppningsvis Corona på kuppen!
2020-03-12, 01:37
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csf
Hahahah nu börjar du igen...

Vafan har det blivit av det här landet? Ordbajseri?
Ordet neger är rasistiskt?
Men ordet negress är vackert?

Han är från Kongo och är neger och...
Människor från Niger är nigerianer.

När fan har jag sagt att en neger är värd mindre än en vit europé?
Hade han varit född i Sverige hade han varit Afropean.

Läs boken just med titeln "Afropean" som släpptes förra året av engelsmannen Johny Pitts som jag har som vän på Facebook. Jävligt bra bok.

Johny är halv svart med en amerikansk farsa och halv vit med en engelsk morsa.

Så sluta ordbajsa och kalla andra rasister när det passar dig.
Senast redigerad av kermith 2020-03-12 kl. 01:45.
2020-03-12, 01:40
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Jag är mest förundrad över hur folk ens kan äta på det sättet men men. Håll besticken så om du vill. Så länge du använder bestick är jag egentligen nöjd. Jag tvivlar dock på att det är överklassigt då merparten av jag dagligen ser äta ute håller besticken tvärtom.

Det handlar mest av allt från första början om det här.
Du är starkare i höger hand ( oftast) och behöver mer kraft när du skall skära köttet.
Vänster hand använder du att äta med och där behövs ingen kraft.
Människor ifrågarsätter oftast inte normer " det bara är så"
Därför vet jag att det inte är ett dugg konstigt för Alex att äta vissa maträtter med fingrarna.
2020-03-12, 01:42
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det handlar mest av allt från första början om det här.
Du är starkare i höger hand ( oftast) och behöver mer kraft när du skall skära köttet.
Vänster hand använder du att äta med och där behövs ingen kraft.
Människor ifrågarsätter oftast inte normer " det bara är så"
Därför vet jag att det inte är ett dugg konstigt för Alex att äta vissa maträtter med fingrarna.

I hans kultur, Afrika, och många kulturer i Asien är det inget ovanligt att man äter med händerna.
Vad är problemet?
2020-03-12, 01:50
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Vafan har det blivit av det här landet? Ordbajseri?
Ordet neger är rasistiskt?
Men ordet negress är vackert?

Han är från Kongo och är neger och...
Människor från Niger är nigerianer.

När fan har jag sagt att en neger är värd mindre än en vit europé?
Hade han varit född i Sverige hade han varit Afropean.

Läs boken just med titeln "Afropean" som släpptes förra året av engelsmannen Johny Pitts som jag har som vän på Facebook. Jävligt bra bok.

Johny är halv svart med en amerikans farsa och halv vit med en engelsk morsa.

Så sluta ordbajsa och kalla andra rasister när det passar dig.
Om inte annat är det mer nedvärderande att vara en så kallad " vit beskyddare" De utgår oftast från att de är bättre och måste hjälpa svarta och utan dem blir de svarta hjälplösa.
Jag tycket att det är ett värre sätt att vara " rasist" om man nu tvångsmässigt måste kalla allt för rasism och hat.
Svarta är inte hjälplösa varelser och de kan bita ifrån själva.
Skulle Alex möta någon som kallar honom öknamn rakt i ansiktet så skulle han inte backa och gråta och jag är helt säker på att han skulle visa de två svartmålade fuckyou fingrarna.
2020-03-12, 01:54
Bannlyst
Fick alla äta fisk eller har de endast ätit Ris och kokosnötter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in