Citat:
Ursprungligen postat av
Annabella83
Primärt skulle jag vilja påstå att de flesta gör det för pengarnas skull. Men sedan när man lär känna barnet blir det så klart en annan sak. Men skulle vara intressant att se vad som hände om man satte ett maxtak på låt säga 10 000 i månaden(mer kostar det sällan med ett extra barn) och se hur många som fortfarande skulle vilja vara fosterhem då.
Vi fick 11.000/månaden för en av våra placeringar. Detta kom inte i närheten av mitt inkomstbortfall VARJE MÅNAD pga att jag missade många dagar, flera i veckan, pga att hen var strulig och behövde tillsyn och hjälp i stort sett hela tiden.
Den ersättning som utgick var inte ens diskuterad innan hen blev placerad här.
Vår andra placering fick vi 13.000/månaden för. Även hen var en strulig tonåring som krävde extremt mycket! Hen bodde 1 år hos oss INNAN vi fick någon ersättning överhuvudtaget.
Men om du anser att 11.000 och 13.000 för ett heltids"arbete" dygnet runt 7 dagar i veckan är bra betalt så be my guest.
Våra placeringar har bott hos oss för att vi ville hjälpa dom att få en trygghet och en ny start i livet.
Du vet, alla familjehem gör inte detta för pengarnas skull, så sluta dra alla över en och samma kam!