2020-03-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Skit svårt köpa tv nu förtiden. Har letat 2v nu utan att kunna bestämma mig. Dyker upp flera val hela tiden. Nu står jag mellan LG sm8610 nanocell eller en Samsung Qled 6 serie. Något som sitter på endera och har erfarenhet?
Många säger ju att de är LG som tillerkar de mesta av alla tv-apparaters delar (va ja hört) Så då kan man göra de enkelt för sig att köpa en LG. Jag håller dock inte med. Båda mina LG tv har lagt av plötsligt och då har dem inte varit särskilt gamla (5år ungefär) så jag hade satsat på samsung ELLER philips. OK pris vad jag sett och bra kvalitet
Citera
2020-03-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Många säger ju att de är LG som tillerkar de mesta av alla tv-apparaters delar (va ja hört) Så då kan man göra de enkelt för sig att köpa en LG. Jag håller dock inte med. Båda mina LG tv har lagt av plötsligt och då har dem inte varit särskilt gamla (5år ungefär) så jag hade satsat på samsung ELLER philips. OK pris vad jag sett och bra kvalitet

Blev faktiskt samsung Qled till slut. Tror valet blev rätt till slut. Helt nöjd så långt
Citera
2020-03-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Blev faktiskt samsung Qled till slut. Tror valet blev rätt till slut. Helt nöjd så långt
Det tror jag med! Vad säger du om led eller oled? Man kan få en stor led för samma pris som en liten oled nämligen så velar lite
Citera
2020-03-10, 18:42
Medlem
Citat:
Det tror jag med! Vad säger du om led eller oled? Man kan få en stor led för samma pris som en liten oled nämligen så velar lite

Har faktiskt en vanlig full HD från 2014 i sovrummet.
Avståndet mellan min nya QLED och den äldre vanliga LED är mellan himmel och jord. Inte så att LED är dålig på något negativt sätt. Utan bara QLED är mycket bättre.
OLED har jag inte så mycket kunskap om. Mer att min budget sätter stopp för den kategorin.
Citera
2020-03-10, 22:34
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Tänkte slå till på en tv inom de närmsta månaderna. Tänkte om de fortfarande värt att köpa en LED eller om man ska satsa på OLED. OLED tv är bra mycket dyrare än LED TV. Jag söker då helst en stor tv 55-75 tum men den ska självklart ha bra bild när man streamar. Då det är de tv kommer användas mest till..Flesta led har 4k upplösning eller hdr och de borde man väl komma långt på?

Har haft en LG C8 55" OLED sen november 2018, köpte för 13500 på black friday. Helnöjd, kan inte önska efter bättre bild, rentav magiskt med kontrasten.

Kollar du bara på dagen är det dock inte lönt, denna ska avnjutas i mörkret, och med bra källor (blu-ray, spel (ej streaming)).
Citera
2020-03-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Har haft en LG C8 55" OLED sen november 2018, köpte för 13500 på black friday. Helnöjd, kan inte önska efter bättre bild, rentav magiskt med kontrasten.

Kollar du bara på dagen är det dock inte lönt, denna ska avnjutas i mörkret, och med bra källor (blu-ray, spel (ej streaming)).
Okejokej! Streaming är de inte ens bra om du kör på Max upplösningen som man kan betala extra för på Netflix? Btw antar att du inte kollar mkt streaming men frågar ändå 😎
Citera
2020-03-12, 01:24
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Okejokej! Streaming är de inte ens bra om du kör på Max upplösningen som man kan betala extra för på Netflix? Btw antar att du inte kollar mkt streaming men frågar ändå 😎

Har prövat Netflix några gånger med 4K/HDR-paketet, och det funkar väl. Men för att få en bra upplevelse krävs bluray/rippar. Gör väldigt stor skillnad i mörka scener.
Citera
2020-03-12, 09:01
Medlem
Citat:
Har prövat Netflix några gånger med 4K/HDR-paketet, och det funkar väl. Men för att få en bra upplevelse krävs bluray/rippar. Gör väldigt stor skillnad i mörka scener.
Okejokej, min tv kmr då främst användas till streaming så då kanske de inte spelar roll om de oled eller led
Citera
2020-03-12, 11:46
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Okejokej, min tv kmr då främst användas till streaming så då kanske de inte spelar roll om de oled eller led

Om du kommer spendera 13 tusen på en tv är det nog lika bra att köra med oled, det gör skillnad i mörkret ändå.
Citera
2020-03-12, 14:15
Medlem
Citat:
Om du kommer spendera 13 tusen på en tv är det nog lika bra att köra med oled, det gör skillnad i mörkret ändå.
Nja min smärtgräns ligger vid 10k :P
Citera
2020-03-21, 09:28
Medlem
blackms avatar
Hej jag letar efter en tv. Jag vill ha en 65 tum; kanske även 55 tum går bra. Budget runt 7-10k. Helst LG eller samsung.
Kollar på dessa just nu
https://www.komplett.se/product/1138031/tv-ljud-bild/tv-video/tv/samsung-65-uhd-ue65ru6025-soundbar

https://www.komplett.se/product/1130531/tv-ljud-bild/tv-video/tv/lg-65-nanocell-tv-65sm8200#

Nån som har tips och råd?
Citera
2020-03-25, 19:46
Medlem
Hej, jag har köpt en Samsung ru6025 55 tum.
Hur fungerar hdr? Får det inte att funka när jag kollar varken på netflix eller youtube på app.
Ska inte det gå?

Sen undrar jag om någon vet någon bra sida där man kan fixa bra inställningar. Googlat men hittar inte denna modellen. Tycker bilden är lite grumlig. Kan det va för hdr inte är på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in