2020-03-11, 22:31
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Italien vidtar nu ännu mer extrema åtgärder, enligt ett TV-tal ikväll av premiärminister Conti: Alla butiker, utom livsmedelsbutiker och apoteket, förblir stängda.

Helt sjukt. Landet stängs ner helt.

"Det klingar av på tisdag"
Citera
2020-03-11, 22:31
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Men vi kan ju glädjas åt att bensinpriset kan gå ner så vi slipper sitta i kollektivtrafiken och smittas.

Jadu du får väl sitta i en bilkö till Ullevi till Metallica/The Maulers comeback som kommer ske samtidigt på samma scen

Jag tänkte på allt som måste skjutas upp med publikförbudet

Min bil går på annat
Så antifeministisk är den
Citera
2020-03-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
De som godkände att melodifestivalen körde på som vanligt i helgen borde få 10 års fängelse, minst.!

Giriga jävla pappskallar!

Håller helt med dig här.
Men av andra anledningar.
För att skiten suger.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Men kolla på utveckling och gissa vem som är närmast. Vi får mer och mer fall varje dag och det ökar konstant. Allt jag gissat på har blivit sant. Jag är trött på att ha rätt.

Varför skulle jag INTE bli smittad? Jag, likt i princip hela landet, kan inte totalt isolera mig. Jag kan jobba hemma och bunkra mat, men förr eller senare måste man handla. Och jag har en familj som inte är lika rädda som mig, som jag oroar mig för.

Tyskland sa så sent som idag att de räknar med över 50 miljoner smittade, Sverige kan nog räkna med % mässigt lika mycket, vilket vore cirka 6+ miljoner.

Och ingen vet hur man klarar viruset. Som sagt har full friska atletiska 20 åringar dött.

Nej inga fullt friska 20 åringar har dött. De hade latenta svagheter i så fall. Du kan inte bara läsa på internet och få en adekvat bild från det. Har du läst obduktionsprotokollet?

Du har för övrigt inte alls haft rätt. Du har påstått saker som ännu inte har inträffat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Sluta sprid dynga. ÅTERIGEN, två fall i hela världen sedan utbrott där de misstänks bli smittade igen men det är inte bevisat då det inte är helt fastställt att de blivit helt virusfria...
Du har fel.

https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/14-of-recovered-coronavirus-patients-in-chinas-guangdong-tested-positive-again

Citat:
14% of recovered coronavirus patients in China's Guangdong tested positive again

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3065091/coronavirus-recovered-patient-dies-china-reports-139-new-cases

Citat:
A 36-year-old man has died of respiratory failure in Wuhan, five days after being discharged

Citat:
The Paper also reported that Fangcang Hospital – one of Wuhan’s makeshift facilities – issued an emergency notice on Wednesday that said more discharged patients had been readmitted after falling ill again.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Ser inte poängen med att gå in på Ica när hyllorna står tomma.
Världens rikaste länder kommer alltid att ha mat.

Matbrist behöver du absolut inte oroa dig över. Vi har nog pengar idag så att varje svensk medborgare får långt över 10+ bönder på livstid...

Du kommer alltid att kunna erbjuda matproducenter mer pengar än vad nästan alla andra kan

Däremot så kan det ju vara gött att ha hemma så man slipper gå ut lika ofta.

Och det är nog smartare ekonomiskt att köpa mat som har lång hållbarhet nu, för dyrare kommer det att bli.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-11 kl. 22:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Hyllorna är inte tomma och kommer inte heller bli tomma. Är du orolig har du möjligheten att handla mat för flera lök nu så slipper du oroa dig.

Man sa också att viruset kommer aldrig nå Sverige, när det gjorde det så var det lugnt, en liten influensa.
På bara en dag nu har man tagit bort karensdagen, förbjudit ansamlingar på mer än 500 personer osv.

Jag har varit med om lokala kriser, och det går oroväckande fort innan det är slut på vissa livsmedel i affärerna.
Citera
Medlem
Bumblebeebees avatar
Varför köper man inte in fler testkits?

Vill passa på att TACKA ALLA er som tar er tiden och svarar på alla mina (kanske dumma) frågor. Jag är extremt obildad och kan inte mycket alls om omvärlden pga trauma i uppväxten. Lär mig mer och mer tack vare er på FB så tack!
Citera
Medlem
Eftersom den mest utsatta regionen, Stockholm, nu väljer att inte testa folk med symptom:

"Du som har symtom som påminner om coronavirus kommer inte att provtas. Det gäller oavsett om du varit i de områden som tidigare varit utsatta för smitta eller haft nära kontakt med någon som du vet är sjuk i covid-19."

...så kommer ju framtida statistik över antalet smittade vara helt ointressant. Varför gör man på detta viset? Råder det brist på testkit? Om inte så är det ju bara en manipulativ åtgärd för att frisera siffrorna.

https://www.1177.se/Stockholm/sa-fungerar-varden/varden-i-stockholms-lan/om-corona/laget-i-stockholm-just-nu/
Citera
2020-03-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Ungefär 50% av totala antalet fall i Sverige har rapporterats under de två senaste dagarna. Snacka om exponentiell utveckling. När peakar vi Tegnell ?

https://www.peakprosperity.com/video/crash-course-chapter-3-exponential-growth-3/

Människor är inte skapta för att förstå exponentiell ökning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Sprit hjälper inte om du inte dränker dina lungor och många andra saker i sprit vilket leder till att du dör. i alla tider har folk försökt döda virus och bakterier genom att dricka sprit. det som händer är att du blir full och mår kanske bra för stunden. dagen efter kommer du vara lika sjuk OCH bakfull. dessutom kommer spriten göra kroppen mindre effektiv på att döda virus.

det enda som hjälper mot virus är vaccin eller att kroppen får fixa det själv, vilket den kommer göra i det här fallen om du inte är sjuk, väldigt gammal eller väldigt ung.
Du får andas in alkoholen, värm den och andas in ångorna!
Citera
Medlem
Av någon outgrundlig anledning lever en majoritet av svenskarna inte i verkligheten. Varför tillåter man passagerarna lämna planet utan några som helst restriktioner?!!?? https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/

Det är inte heller rimligt att man från regeringens och folkhälsomyndighetens sida är så pass handlingsförlamade och veka när tiden håller på att rinna ut. Bara massa tomt snack om "oro". Agera istället som våra grannländer och resten av världen gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in